kmoet even wat kwijt hoor,kweet me ff geen raad meer. Het zit namelijk zo: Mn vriend en ik willen beide graag naar brabant verhuizen. Hij kan er een betere baan krijgen(wel bij zelfde bedrijf) en ik ben weer lekker dicht bij mn familie die ik vreselijk mis. We hebben dit ook kenbaar gemaakt aan zn ouders en zn broer die in Engeland woont. Vrijdag gaan we 4 woningen bezichtigen en een keuze maken welke dat we gaan nemen. Nu zit ik gisteren wat op msn en komt mn schoonmoeder online (jaja ze heeft ook msn hehe) Opeens begint ze van:Ik ben helemaal niet blij met dat jullie weggaan want nu mis ik veel van mijn kleinkind. Je gaat toch niet weg door mij? Ik zie jullie dan bijna nooit meer...enz... Ik typte terug van: wij komen nog vaak langs en jullie kunnen ook vaak langs komen. Typt ze terug: Ja,maar ik ga niet elke keer op en neer rijden naar brabant! Het komt er op neer van haar uit dat wij maar elke keer of hoogzwanger op en neer moet reizen en straks met een klein babytje steeds op en neer moeten reizen... Ze snapt niet dat dat gewoon niet steeds kan en dat het ook van hun kant moet afkomen! Maar dat zal niet gebeuren... Ik kreeg ook wat verwijten naar mn hoofd van dat ik Stefan( mn vriend) soort van overgehaals moet hebben om te verhuizen Dat zou ik nooit doen en dat moet ze gewoon weten!!! Later die avond ging mn vriend achter zijn pc op msn of even te vragen wat er aan de hand is tegen zn moeder. Opeens begint EN die moeder van mn vriend EN zijn broer negatief over mij te praten :x Ze zeiden van: dat ik alles zwaar negatief zie,ik maar een hobby moet zoeken,Stefan niet alles moet doen wat ik wil,Dat ik altijd maar chagerijnig ben Ik las het even mee en ik begon werkelijk te koken van woede!!! Ik ben niet vaak chagerijnig,ik heb hobby's genoeg en Stefan hoeft van mij echt niet alles te doen wat ik wil!!! Ze doen zo gemeen achter mn rug om. Dan zegt de broer van mn vriend ook nog: Je kan het voor ma niet maken zo ver weg te gaan wonen!!! Uhm.....wie woont hier in Engeland zei ik tegen mn vriend... Mn vriend neemt het gelukkig wel voor me op!! Maar wat ik nu dus gemeen vind en wat me kwaad maakt is het feit dat die moeder de broer van Stefan erbij haalt. Ze zegt alleen haar verhaal van dat ze het er niet mee eens is en dat ze haar kleinkind vaak wilt zien. Ik snap dat ze het niet leuk vind maar het is toch ook belangrijk dat Stefan en ik gelukkig zijn waar we wonen? En dat hebben we niet hier in Purmerend,en hij kan een goeie baan krijgen bij het zelfde bedrijf alleen nu kan ie een auto krijgen,dichterbij ons nieuwe huis enz... Ik maak me gewoon kwaad om het feit dat ze nu aan haar zelf denkt. Dat doet ze eigenlijk altijd alleen nu word het mij echt teveel. En dat ze dan ook nog negatief tegen de broer van mn vriend praat vind ik helemaal erg!!! Het leuke is ook nog dat we volgende maand een week naar Engeland toe gaan!!! Ik heb er echt helemaaaaaaaal geen zin meer in. Ben het even helemaal beu gewoon!!! Ppfff moest het even kwijt hoor,Zit me echt ontzettend hoog!!! liefs,Denise
Kan ik me goed voorstellen.. Ik zou het ook niet leuk vinden als ze zo tegen mij praten.. Ik zou er ook niet verder op in gaan met je schoonouders, dat kan het nu denk ik alleen maar erger maken. Gewoon net zo vaak naar je schoonouders gaan dan dat ze bij jou komen, doe ik ook met mijn ouders.. die wonen ook 1,5 uur rijden bij mij vandaan... en die zijn hier ook met der kerst voor het laatst geweest..
Mn schoonmoeder kwam eerst ongevraagd zomaar binnen met de huissleutel,daar heeft mn vriend nu eindelijk wat van gezegd en nu zie ik haar bijna niet meer! en ik ben een simpel daarin. Kom je niet bij mij langs,dan kom ik ook niet wekelijks langs. Moet wel van 2 kanten komen vind ik Ik laat ze verder ook maar hun gang gaan met verwijten maken. Ik weet gelukkig wel beter maar tis wel zwaar klote. Tis toch mn schoonfamilie en ik doe zo mn best!!
Van je familie moet je het hebben zeg... Ik zou als ik jou was gewoon mijn eigen gang gaan. (o)ma went er maar aan hoor, dat ze hem en je kindje minder ziet. De carriere van je vriend is ook belangrijk en dat zouden ze ook moeten zien. En ik weet natuurlijk niet hoe het met jouw ouders zit, maar die zien jou nu vast ook minder dan ze willen, dus het is dan altijd kiezen tussen twee families.
ach meid niet te veel antrekken van je schoonfamilie! ik spreek uit ervaring je moet met je vriend (en je kindje) leven en niet met hun! je moet maar zo denken...ik heb 10 vingers en daar kan ik goed mee krabben ik snap heel goed wat je bedoeld hoor en ben maar blij dat je vriend het voor je opneemt want anders word het helemaal een klote situatie! laat je vriend het maar lekker uit knokken met z'n moeder want dalijk krijg jij overal de schuld van en als ik het zo lees is dat ook al zo maar anders word het alleen nog maar erger!
Nou zeg dat is toch ook niet leuk dat je 2 kanten opgetrokken wordt... En idd wat ik hier ook las is dat je voor je toekomstige gezinnetje moet beslissen en dat andere mensen dat niet hoeven te doen. En trouwens mijn opa en oma wonen in het oosten van het land 2,5 uur rijden en die zie ik ook nog regelmatig, en volgens mij is het dan veel leuker om mekaar weer te zien. xxx Marijke
Jeetje Denise, das ff heftig. Zit je nu ook niet op te wachten. Laat het lekker langs je heen glijden en je bent verder net als ik: 'het moet wel van 2 kanten komen'! En we hebben het nog steeds over NL. Noord-Holland - Brabant is in 1,5 te rijden (tja de benzineprijsen helpen niet echt), maar dat is toch niet zooooo ver. Tegen de tijd dat ze van daar naar jullie zijn gereden, heb je op Schiphol net ingecheckt en ben je de douane door Mijn schoonouders wonen ook in Brabant, maar we zien ze best regelmatig. We wisselen de bezoekjes een beetje af en/of combineren bezoekjes wanneer wij of hun in de buurt zijn. Misschien waait het wel over, moesten ze allebei ff een ei kwijt en reageren ze het een beetje op jou af. Of misschien is ze stiekem wel jaloers dat de andere oma (hoop dat die er nog is, anders sorry) dichterbij woont ofzo. Nou heel verhaal, hihi om eigenlijk alleen maar te zeggen; kop op!
Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik zeg al tijden dat we naar Limburg gaan om te wonen.( ik woon ik Groningen) En nu dat we er een huisje hebben gevonden loopt iedereen te zeuren dat ze het niet leuke vinden. Ik heb zoiets van dan komen jullie toch lekker langs. Ik heb zoiets van als wij er beter van worden doe ik het toch, ik blijf niet ergens wonen om van een uitkering te leven. Groetjes Ellen
tjonge das idd balen! gooi het er maar even uit! joh!!! maar ik kan je 1 ding zeggen: doe wat jullei zelf willen, probeer je gevoel te volgen! En het gaat om jullie en niet om haar! hope vervelend het ook klinkt meis! Denk aan je eigen!
Fijn zeg , zulke schoonouders Laat ze maar lekker gaan . Ik zeg maar zo , ze kunnen beter over je praten dan van je eten , anders kost je nog geld ook En als ze idd bang is dat zoveel van haar kleinkind moet missen dan verhuisd ze toch lekker mee . Anders zit er toch niets anders op voor haar dan de auto of trein te pakken en even heen en weer te rijden . Tis toch verdorrie niet het einde van de wereld waar jullie heen gaan . Ja , wat jaloezie al niet met een mens kan doen he In elk geval sterkte en trek het je alsjeblieft niet zo veel aan . Denk aan jezelf en aan het kindje in je buik , iets belangrijkers is er niet op het moment Groetjes Joyce
Lieve Denise, Ja das dus echt kl*te, maar als je vriend achter je staat zou ik me er lekker niet druk om maken. Ik ben ook van Rotterdam naar Groningen verhuist en mijn ouders zien hun kleinkinderen dus ook maar heel weinig. Mijn ouders hebben zich daarbij neer gelegd.We hebben telefonisch contact en eens per maand of soms eens per 2 maanden gaan we er met de kinders heen. En af en toe komen ze deze kant op, mijn vader is bijna 70 en die vind het niet prettig om in het donker te rijden en daar heb ik me ook bij neer gelegd. Het is jullie leven, jullie moeten gelukkig zijn en ik zou m'n leven niet laten leiden door m'n schoonfamilie zelfs niet door mijn eigen ouders. Af en toe komen mijn schoonouders ook wat bemoeizuchtig uit de hoek maar daar steek ik dan gelijk een stokkie voor. Maak je niet druk meis, het gaat om jullie!! Liefs Nies
ik woon ook 125 km bij mijn ouders weg, en toch zien we elkaar vaak! niets van aan trekken hoor, als jullie graag naar brabant willen.......lekker doen!
Wat ik ook probeer ik voel me zo genaaid door dr! Ben zo kwaad dat al bijna de hele avond de tranen over mn wangen rollen!! Voel me zo schuldig tegenover mn vriend,het is wel zijn moeder.... Ook hij is kwaad maar ja of je nu kwaad bent op je moeder of op een moeder van een ander....dat is toch anders. Ik ben echt zelden kwaad en ben echt moeilijk kwaad te krijgen maar ik kan wel tegen de muren opvliegen van woede... Heb het nog nooit zo gehad geloof ik! Wist niet dat ik zo boos kon zijn
Joh meis, je bent zwanger, maak je niet zo druk!! Ze zeggen altijd, komt tijd, komt raad. Laat je niet gek maken!! Liefs Nies
de baby is helemaal aan het bewegen sinds ik huil! ik zit me wel zo op te naaien! mn vriend voelt zich er ook zo klote onder! heb echt de neiging om vrijdag die huizen bekijken af te bellen en te zeggen ; jij je zin we blijven wel hier,het gaat alleen maar om jou,wij vergeten ons zelf wel... maar zover laat ik het niet komen!!! ik wil nu juist ver van haar weg
Hahaha, ja kan ik me voorstellen zo'n reactie hoor! Maar dat moet je dus niet doen he! Als jullie dat zo graag willen doen dan moeten jullie dat gewoon doen! Kom nou, ze chanteerd je gewoon. Als jullie er eenmaal wonen trekt ze waarschijnlijk wel bij hoor, en zo niet, dan is dat haar keus toch? Ik snap je mannetje ook wel, tis zijn moeder, maar ik denk dat hij voor zichzelf wel de juiste keus zal maken, en dat is denk ik zijn gezinnetje gelukkig maken, toch? Schoonmoeders
mn vriend wil samen met mij en onze kleine een fijn leventje hebben en dat hebben we hier in Purmerend niet. Beide niet... En het zou niet eerlijk zijn als we voor haar hier blijven wonen,we ons niet prettig voelen en zij wel want zij kan haar kleinkind zien... kheb het niet snel maar wat zou ik graag van het balkon hier kei en kei willen krijsen en schelden... bah wat een klote avond zo
Nou, dan is de keuze snel gemaakt toch? En nu niet meer boos en gefrustreerd zijn, das niet goed voor de kleine Morgen kijk je weer heel anders tegen de dingen aan!Je laat je avond toch niet verpesten door zulke onzinnige opmerkingen? Hij is nog maar zo kort Liefs Nies