ik heb sinds een weekje enorm last van jeuk. word er gek van...pfff op mijn rug vooral , mijn billen en sinds vandaag mijn nek..net onder mijn haargrens.. daar zitten ook wat exceem achtige bultjes.. op mijn rug en billen niet. is dit een zwangerschapskwaaltje? heb er bij de vorige zwangerschappen geen last van gehad namelijk.....
ik weet een collega van mij heeft zwangerschapsjeuk gehad, boh die was zich om de haverklap aan het krabben.... Lijkt me echt geen pretje.. Ik weet alleen niet of ze er ook wat exceem bij had... Ik heb wel wat jeuk gehad rond de 20 weken maar is gelukkig weer overgegaan..
Heb het ook heel erg gehad.... Bij mij is het eigenlijk langzaam aan weer over gegaan, behalve dat ik nog steeds erg gevoelige hoofdhuid heb.
Heb ook overal jeuk, wel de ene dag meer als de andere. Ik las dat het een reactie op de hormonen kan zijn... hopelijk trekt het vanzelf weer weg.
Kan zeker! Vroeg in de zwangerschap Is het meestal niks. Heb je het laat in je zwangerschapdan kan het cholestase zijn, maar dat lijkt me in deze fase niet. Tenminste, ik had het rond 20 weken en Gyn zei tegen mij dat het dan erg onwaarschijnlijk is. Bij je volgende controle gewoon even aangeven en in de tussentijd huid lekker vet houden.
Ik heb zelf een paar weken nou erg veel last van jeuk. Vooral benen, billen, rug en hoofdhuid. Af en toe word ik er gek van, schreeuw ik een keer en probeer het te negeren... maar dat is niet makkelijk als je in bed ligt . Ik weet niet of het samenhangt maar met de jeuk op mijn hoofdhuid heb ik ook veel meer haaruitval. Nou heb ik zo'n bos dat ik er weinig van merk, maar leuk is anders... Ik merk wel dat de jeuk minder is als ik mijn huid vet hou. Ik heb een douche-olie i.p.v. schuim of gel. Dat scheelt al veel. En ik smeer baby-olie op mijn benen en armen. Zwangerschapsolie op de rest. Dat helpt wel, maar dan moet ik het wel bijhouden.
grappig dat ik dus niet de enige ben...... manlief moet op verzoek tig keer per dag even over mijn rug wrijven.. de billen die jeuken doet hij er dan ook maar al te graag even bij haha.... ik moet de 17e weer naar de gyn. ga t dan gelijk even aankaarten..... thnx
Ik heb het ook, om gek van te worden! Vk zei dat het inderdaad een zwangerschapskwaaltje is. Ik gebruik mentholpoeder, dat verzacht een beetje. Verder zei de vk dat het soms helpt om minder melkproducten te gebruiken.
Ik heb verschrikkelijke jeuk gehad en nu eigenlijk nog steeds! Begin te denken dat het aan m'n douchegel ligt. Die is nu op (heb er eentje van Fa met bloemgeur) en nu n andere. Wie weet helpt t in mijn geval...
Ik heb het ook. Bij mijn vorige zwangerschap zat ik helemaal onder de bultjes, het leek wel braille. Vreselijk! Dit keer heb ik het ook en presteerde ik het zelfs (schijnbaar in mijn slaap) mijn onderbenen helemaal kapot te krabben, tot bloedens aan toe. Mijn HA heeft er mijn vorige zwangerschap Tavegyl voor uitgeschreven, dat hielp erg goed tegen de jeuk. Dit keer mag ik dat niet slikken omdat ik nog bv geef, dus nu moet ik het uit zien te zingen met HTKmiddeltjes. Sterkte!
Hai Ik heb ook al weken erg last van eczeem en dus ook veel jeuk. De eerste drie maanden was het extreem. En het ging zeker niet vanzelf weg. Van de ha een crème gekregen zonder hormonen natuurlijk. Ik heb voor mijn zwangerschap ook wel eens eczeem gehad door warmte en of stress. Nu door de hormonen van de zwangerschap heb ik het dus ook. Ik ben er nog steeds niet vanaf. Als ik ergens smeer ontpopt zich ergens anders op mijn lichaam weer wat nieuws. Maar ik zou even langs de ha gaan want krabben wordt het vaak erger van. Wel zeggen dat je zwanger bent want er mogen absoluut geen hormonentroep in zitten. En bij de drogist staat het niet altijd duidelijk op de verpakking.
Oja en verder je huid zo vet mogelijk houden en proberen zo weinig mogelijk zeep over je lijf. Waarschijnlijk heb je van.jezelf een vrij droge huid.
Hier ook veel jeuk! Vooral 's avonds en 's nachts. Va week 14/15 vd zwangerschap, vooral op borst, rug: daar ook kleine bultjes. Zelfs douchen trekt mn huid niet goed, heb nu speciale doucheolie en shampoo zonder geur e.d. Smeer met huidolie zonder parfum en bodylotion en metholgel geeft beetje verkoeling. Maar om gek van te worden... Ik kijk het nog even aan en anders even bellen met vk. Schijnt echt een zwangerschapskwaaltje te zijn...