Hoi Allemaal, Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en krijg nu wekelijks een baarmoederhalsmeting. Wie heeft dit ook (of tweewekelijks) en hoe gaat dat, is dat gegaan? Ik had nu al een baarmoederhals van 3,7 cm dus eigenlijk korter dan ze oo deze termijn willen zien. Vorig jaar ben ik met 18,5 week te vroeg bevallen.
Ja, tijdens al mijn zwangerschappen gehad en nu weer. Goed dat ze dit wekelijks gaan meten, gaan ze nog andere stappen ondernemen om een vroeggeboorte te voorkomen? Het zijn inderdaad inwendige echo’s, maar ze kijken ook altijd even hoe het met het kindje gaat, dat maakt de controle ook wel weer fijn. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe.
Dankje! Heb je uiteindelijk een cerclage gekregen of waren de baarmoederhalsmetingen voldoende? Ik vind het elke week zo spannend. Heb ze wekelijks. Bij elk pijntje denk ik ook, is dit een wee?
Ik heb bij al mijn zwangerschappen deze metingen gehad omdat mn eerste met 16 wk geboren is. Bij 4 zwangerschappen ging het redelijk goed. Bij deze zwangerschap een nood cerclage gekregen met 21 wk. Ik krijg ook wekelijks proluton injecties deze zouden ook helpen om de baarmoedermond rustig te houden. De metingen doen ze inwendig. Wanneer het erh verkort is, onder de 2.5 dan is het gavaarlijk. En onder de 2 krijg je in iedergeval een nood cerclage wanneer je voor de 25 wk zwanger bent.