Voor een flinke bijholteontsteking slik ik sinds vijf dagen antibiotica. Het is een medicijn dat tijdens de zwangerschap geslikt mag worden. Nu vroeg ik me af welk effect dat op de baby heeft. Tot nu toe had ik een heel druk kindje in mijn buik. Ik voelde haar elk uur wel schoppen, en flink ook, ik heb er al heel wat slapeloze nachten van gehad. Maar sinds ik de antibiotica slik, is ze opvallend rustig. Ik voel haar wel regelmatig bewegen, maar veel minder vaak en ze deelt geen harde schoppen meer uit, het is meer dat ik steeds iets voel bewegen in m'n buik. Zal de baby suf worden van de medicijnen?
Hoi marjann, Wat vervelend voor je! Hoop dat de AB goed aanslaat. Je kindje merkt niets van de AB gelukkig. Waarschijnlijk si het anders gaan liggen en haalt het nu flink uit naar je rug maar dat merk je niet. Als je je zorgen maakt en je vind het fijn even het hartje te horen dan kan je gerust even naar je verloskundige bellen. Imke
Heel erg bedankt voor je snelle antwoord, Imke. Oke, het heeft dus niks met de antibiotica te maken, gelukkig maar. Nee hoor, ik maak me verder helemaal geen zorgen, ik voel wel dat ze er is en af en toe is ze ook flink aan het spartelen, maar die enorme trappen voel ik dus niet meer. Maar dat vind ik helemaal niet erg.