baarmoeder al hoog

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by luca84, Aug 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luca84

luca84 Niet meer actief

hoi vk

ik zat dus ook heel erg te twijfelen over de baarmoederhoogte, ook nu ik het hier van die andere meiden het berichtje zie.. mijn baarmoeder was met 14 weken al zo hoog dat er maar 1 vinger onder mn navel kon. De verloskundige zei ook al dat dat hoog was. En dat er aan de zijkanten van mijn buik weinig te voelen was. Dat het kindje omhoog groeide.
    Zelf kan ik het niet voelen.

Is dit wel normaal?

Groetjes!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je hoeft het zelf ook niet te voelen hoor, het is lastig bij jezelf te bepalen. In het begin van de zwangerschap is het ook erg afhankelijk van hoe je baarmoeder lag voordat je zwanger was, naar voren of naar achter, en was ie langgerekt of niet. Nu voelde ze dus ook een lange smalle baarmoeder. Dat is geen probleem. Waarschijnlijk heb je een echo gehad bij 10 of 12 weken en als de zwangerschapsduur toen overeen kwam hoef je je nergens zorgen om te maken. Het kan wel zijn dat de volegnde controle de baarmoeder niet of minder snel de hoogte in gaat omdat ie kiest om eerst breed te gaan groeien. Dat is dan dus geen groei-stilstand maar een verandering van vorm. Kindjes groeien tot 16 weken allemaal even snel, daarna krijg je pas individuele groei-verschillen. Kort gezegd: geen zorgen.

Mirjam

3. luca84

luca84 Niet meer actief

bedankt voor de duidelijke uitleg!

Share This Page