Baarmoederhoogte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HooyoShimbir, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hallo,

Morgen 28 weken zw en me baarmoeder komt op 24cm 1/4nx
    De vorige afspraak 3 weken terug ook 24cm. Vk heeft nix gezegd alleen vroeg ze of ik al snel me groeiecho krijg. Die heb k aan staande dinsdag.
    Heb een klein buikje en maak me stiekem toch beetje zorgen, zag thuis pas dat ze 24cm had opgeschreven en dit dus t zelfde is gebleven.

Komt dit vaker voor?

Wat was jullie baarmoeder hoogte bij 28 weken?

Heb ook vroegtijdjge weeen gehad en dagenlijks periodes van pijnlijke harde buiken zou dat invloed op de groei kunnen hebben? Ga alles dinsdag ook nog een keer navragen maar misschien kunnen de mede-zwangeren me alvast opweg helpen?

2. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    k heb ff gekeken, kan niks op mn zwangerschapskaart vinden, zou t echt niet weten!

3. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    k heb wel dit gevonden:

vervolgcontroles.jpg

dus volgens mij zit jij gewoon goed.

4. blossom1

blossom1 Lid

1 jul 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij 27 wkn 28 cm ⅓nx, maar bij mij loopt ie voor. wat houd ⅓ nx eigenlijk in?
    hoe gaat het nu met je harde buiken?

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik denk dat die nx de hoogte vanaf je navel naar je sleutelbeen is? Dus 1/3 vanaf je navel naar je sleutelbeen.
    Heb net op de zwkaart van bij mn dochter gekeken en t was bij haar met 26Weken, 26cm. Dus baarmoederhoogte is nu lager dan toen. Agh heb dinsdag mijn groeiecho en tot die tijd zal t even afwachten blijven!

Met de harde buiken gaat t nog niet zo lekker helaas. Zat vanavond weer te twijfelen om te bellen. T s nu wel weer redelijk afgezakt maar zodra ik beweeg heb k een harde buik. Als morgen weer zo is ga k weer bellen en k weet al dat k dan weer naar het ziekenhuis moet helaas.
    Thanks voor t vragen.

Idd volgens dat plaatje zit het keurig. Stelt gerust!

6. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Staat bij mij omschreven als fundushoogte

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bij mijn eerste zwangeschap had ik dit ook. Met 33wk was het 31cm. Maar met 35 en 37wk ineens 30cm. Met 39wk ging het weer groeien en was het 33cm.... Mijn vk had er ook nooit iets over gezegd ook nooit een groeiecho gehad. Mijn kindje woog bij de geboorte 3770gr. Lekker gezond dus.

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ow ik loop vanaf het begin bij de gyn en ik heb zo'n meting nog nooit gehad.... zou het echt niet weten. Bij mij meten ze iets vaker de kleine meid op. Enige wat ik krijg is gewicht en bloeddruk en hoe voel je je, even kijken en dan klaar. Wel jammer dat ik zulke metingen niet heb.

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Oh bij de vorige zwangerschap zat de baarmoeder met 27wk op 26cm en deze keer met 28wk op 23cm....

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    nx is de hoogte van de navel tot het xyphoid, het onderste gedeelte van het borstbeen. Dit is het hoogste punt waartot de baarmoeder kan reiken. s staat voor symfyse, het schaambeen. Bij +/- 20 weken komt de baarmoeder tot navelhoogte, bij +/- 40 weken komt hij tot borstbeen hoogte.

11. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hahaha idd borstbeen! Hoe kom ik nou weer bij sleutelbeen

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze met echo's de baby zelf meten, hoef je dus ook de groei van je buik niet te meten. Die wordt namelijk gemeten om de groei van de baby in de gaten te houden... :)

13. blossom1

blossom1 Lid

1 jul 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    balen dat je harde buiken blijven! en die baarmoederhoogte zou ik me niet te druk om maken. het zijn gemiddelden die we met zn allen maken.
    liefs blossom

haha, sleutelbeen heb ik niet eens gezien:D

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ah vandaar, ja ze kijken altijd even met een echo is net zo snel zeggen ze.

15. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wel leuk om elke keer een echo te krijgen :)

Deel Deze Pagina