Angelsounds/doppler

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Wevin, Jul 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wevin

Wevin Actief lid

Mar 13, 2014
    351
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Hele tijd aan het spitten geweest op internet om er achter te komen of het nou wel of niet schadelijk is om een angelsound/doppler te gebruiken. De ene zegt van wel en raadt het absoluut af, de ander zegt het kan geen kwaad.. Kan iemand mij uitleggen of het nu wel of niet zo is?

Ik zie door de bomen het bos niet meer :(

Liefs!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Wevin,

elke keer dat je luistert met geluidsgolven naar het hartje van het kindje is een belasting voor het kind. Zeker in het eerste trimester. Nu is het zo dat de manier waarop verloskundigen dat doen en de angelsound geen kwaad kan bij incidenteel gebruik. Maar de meeste verloskundigen vinden wel dat je die belasting moet minimaliseren. Wat niet hoeft, hoeft niet.
    En daarbij geeft de angelsound vaak onrust bij de gebruiker. Het hartje kan niet gevonden worden, het hartje klopt anders dan anders, etc. Als je niet weet wat je moet horen en wat normale variaties zijn in hartslagen moet je het niet gebruiken. Althans, dat is ook mijn ervaring. Je kunt zo'n angelsound best eens een keertje van iemand lenen als je wil om de hartslag te laten horen (liefst wat verderop in de zwangerschap) aan iemand die nooit meegaat naar de controles, maar aanschaffen zou ik persoonlijk niet doen. En ik weet dat de meeste verloskundigen er zo over denken.
    Maar goed, het blijft je eigen keus natuurlijk.

Groetjes Brigitte

Share This Page