Hoi Herkent iemand dat? Ik heb de eerste 7 dagen na de bevalling NAUWELIJKS last gehad van wat voor pijntje dan ook; ondanks 2 hechtingen in de vaginawand. Het herstel ging hartstikke prima, was al 2x buiten geweest voor een korte wandeling, totdat ik vandaag letterlijk even op zijn kop stond van de pijn in mijn baarmoeder (of in ieder geval die regio!). Ik heb het weg weten te krijgen door middel van een warme kruik en paracetamol, maar vroeg me af of het normaal was. Ik lag namelijk van de pijn op bed mét het kleine mannetje, omdat ik simpelweg niet meer rechtop kon zitten vanwege de pijn en ik moest hem liggen voeden. Na een klein uurtje/anderhalf erge pijn, is het nu weer helemaal niks - dus ik neem aan dat het niets ernstigs is. Maar wel iets om in de gaten te houden... Anybody? Mist mijn baarmoeder de kraamzorg?
Was je baarmoeder al terug op zijn oude plek? Ik had het op dag 6 volgens mij en mijn kz zei dat het vaker voorkwam dat je baarmoeder tegen het schaakbord drukt om weer op de goeie plek de komen.
Dat heb ik bij mijn eerste ook gehad, vreselijk echt afschuwelijke pijn. Volgend mijn vk kwam het doordat alles (dus ook organen enzo) weer goed op hun plek kwamen te liggen. Had het ook pas na een aantal dagen. Bij de tweede goddank niet gehad.
precies zoals jij heb ik het na 8 dagen gehad, vond het erger als de bevalling. Mijn man dacht dat ik ook flauw ging vallen.
Oh, nou, dat is wel een plausibele verklaring. En fijn dat jullie hetzelfde hebben meegemaakt - althans, voor jullie niet, maar jullie hebben het ook overleefd dus dan maak ik me minder zorgen en neem ik gewoon een paracetamolletje
Ik heb 3 bevallingen gehad, en bij mijn eerste 2 heb ik ook een week na mijn bevalling hetzelfde gehad. Kon niks meer van de pijn, dacht dat ik dood ging haha. had ook geen idee wat het was. Na een tijdje trok het wel,daarna nooit meer gehad... Bij mijn laatste bevalling heb ik het niet gehad, maar hebben ze me na de bevalling heeeel lang op mn buik gemasseerd zodat mn baarmoeder sneller ging krimpen (had veel bloed verloren).
Ik had het vanochtend weer. Erg vervelend wanneer je voor je baby probeert te zorgen... We zijn maar op het grote bed geploft met zijn tweetjes met een warme fles melk. Ik dacht ook even dat ik dood zou gaan, haha. Nja, gelukkig gaat het steeds over
Ik zou toch nog even een keer de vk laten voelen.De baarmoeder staat direct na de bevalling ongeveer op navelhoogte en hoort daarna ongeveer een vinger per dag te zakken. Je kunt hem vaak voelen tot een vinger of 5/6 onder de navel en daarna zit hij vaak weer keurig achter het schaambot. Aan het eind van de kraamweek kun je hem meestal nog net of net niet meer voelen. Bij jou stond hij dus nog maar 3 vingers onder de navel aan het eind van de week en dat is best hoog. Vandaar het advies om toch even de vk te raadplegen. Waarschijnlijk niks aan de hand, maar wel vervelend als later blijkt dat er bijv. Toch nog een vliesrestje oid is achtergebleven.
Houd ook je temp. Ff in de gaten, bij verhoging direct handelen. Ik had namelijk een baarmoeder ontsteking.
Bedankt voor je advies! Ik ga er wat mee doen... Dat zou inderdaad heel vervelend zijn. Verhoging/koorts heb ik gelukkig niet - wel telkens hoofdpijn, maar dat zal met de vermoeidheid gepaard gaan
zou het niet zo kunnen zijn dat je baarmoeder een bloedstolsel probeert weg te krijgen en daarom zo samentrekt? Dit herken ik wel nog van mijn bevalling vorig jaar.....misschien eens op letten of je ná die kramp niet een stolsel bent verloren
Bij een (dreigende) ontsteking zou je idd een tempverhoging verwachten. Hoofdpijn is echt een typische ontzwangeringskwaal! pfff hormonen!!
Ook gehad. Zat toen te plassen en wist niet meer hoe ik van de pot af moest komen . KZ zei dat je baarmoeder weer naar zijn plekje gaat. Tijdens borstvoeding was het ook geen pretje, dan voelde ik mijn baarmoeder samentrekken.