ik heb zn spijt van onze kraamweek , het was zo giga druk er kwamen wel 5x mensen op een dag. op dat moment zelf heb ik er niks van gezegd maar baal hier gewoon nog steeds van , we hebben de eerste week maar weinig kunnen genieten van onze meid. helemaal omdat mn so, en sz in dezelfde straat wonen en dus eigenlijk elke dag op de stoep stonden. vreselijk. daarnaast werd ik ingeleid wat mijn so wisten , en dat ging toen natuurlijk de hele buurt door waardoor ik tijdens de bevalling 100smsjes kreeg of ze al was geboren..pff Nou is een goede vriendin van mij vorige maand bevallen, spontaan dus niemand wist het en konden ze nog even heerlijk genieten van de rust. zij hebben de kraamweek wel rustig aan gedaan..logische natuurlijk maar ik was er gewoon een beetje jaloers op daarnaast ga ik bv, en iedereen om me heen leek wel anti bv. jaa kost tijd dit dat zus zo,, doet zeer blablabla.. ik liet me daar door beïnvloeden , en omdat ze er zo vaak waren voedde ik ook niet prettig..uit eindelijk ben ik er zelfs mee gestopt nu kan ik daar natuurlijk niks meer aan doen ..wilde het even van me afschrijven. wij willen heel graag nog 1 kindje erbij, en dan ga ik het zo anders doen allemaal..
Heel naar allemaal dat je het zo hebt ervaren, maar probeer wel de leuke momenten die je hebt gehad te koesteren en niet alleen met nare gedachtes terug te denken, schrijf het het op, maak een doc. Op de pc met kraamtijd 2e kindje ofzo, met alles wat je anders wilt doen.. Heel ver in de toekomst kijken, geef dit ook volgende keer aan bij je kraamzorg, laat haar visite (familie) wegsturen als het te gek wordt, want dan is zij de kwaaie persoon en niet jij, terwijl je dit van te voren hebt afgesproken Dikke knuffel en hopelijk heb je volgende keer een fijne kraamtijd!!
Ja, ik kan je begrijpen. Ik woon in Spanje en mijn schoonouders zaten in het ziekenhuis de hele dag bij ons. Van 's ochtends tot 's avonds. Mijn sm wou zelfs in de plaats van mijn vriend overnachten, zodat hij kon uitrusten. Mooi niet! Maar anderzijds denk ik zo dat het wel speciaal is als iedereen je kindje wil komen zien. Ben net naar een vriendin in het ziekenhuis gegaan bevallen is en het kindje was nog maar 5 uur eerder geboren maar er was niemand... Dat vond ik dan ook weer een beetje zielig... Gewoon bij de volgende goed aangeven wat je wil. En BV geven als jij wil, gewoon vragen aan je vriend dat hij het bezoek even meeneemt naar de keuken of zo.
Jeetje, wat sneu om te lezen dat er op dit forum een paar dames zijn die achteraf zo'n naar gevoel hebben overgehouden aan de kraamtijd... Je weet van te voren niet hoe je bevalling verloopt, hoe je kindje gaat, hoe jij je voelt. En de borstvoeding gaat vaak goed, maar het kan ook zijn dat het enorm worstelen is in het begin. Dat is heel normaal. Maar dat zijn allemaal dingen waar je niet zo veel invloed op hebt. Dus de dingen waar je wel invloed op kan hebben, ik zou zeggen, de volgende keer gaat het zoals jullie dat willen. Je kraamtijd is maar 1x per kind, je kan het niet terugdraaien. Echt, jammer de bammer voor anderen, jij beslist hoe het gaat..Als je dit in gedachten kan houden, komt het waarschijnlijk helemaal goed. En voor nu, lekker genieten van je kindje!
bedankt voor jullie reacties en idd ik heb er wel van geleerd, geef nu al hints door te zeggen: '' bij het volgende kindje wil ik echt meer rust, 1x pd bezoek '' enz..dan geven ze me ook allemaal gelijk dus ben benieuwd zal tegen die tijd natuurlijk opnieuw hints moeten geven, naja buiten hints om ze hebben het maar gewoon te accepteren !
Ach meis toch wat naar voor je! De volgende keer plan je dus idd maar 1 of 2 bezoekjes in per dag. Het is helemaal niet erg om te zeggen, vandaag doen we helemaal geen bezoek! Jullie moeten wennen en genieten, dat voorop! Ik zou zeggen tegen iedereen die je belt als de kleine er is dat ze EERST MOETEN bellen, voor ze kunnen komen. En je SZ en SM die moet je dat ook echt duidelijk maken hoor. En die BV kwestie. Je man kan misschien ook laten merken aan zijn familie dat hij er achter staat en dat het voor hem de normaalste zaak van de wereld is? Dan dimt je familie vast wel in. Dikke knuf
Geen hints zeggen, gewoon zeggen dat het tijd is om te gaan, punt klaar Balen dat je je kraamtijd zo hebt ervaren Inderdaad, volgende keer anders doen!
@sammie ja idd die bv baal ik nog het meest van, nog steeds.. mijn meisje kreeg onwijs veel klachten na het stoppen met bv, dus je raad het al, ik heb vreselijke spijt gehad en nu nog steeds af en toe. ik hoop zo dat het bij een volgend kindje weer lukt,want dan ga ik echt doorpakken..en zal het me me reet roesten wat mensen zeggen. Ja idd mijn man zei ook al dat ik het tegen hem had moeten zeggen dan had hij zn mond wel open getrokken. @Amy ja moet het inderdaad gewoon zeggen...vind het zo zonde dat me kraamweek zo gegaan is. voor het zelfde geld is een tweede wonder ons niet gegund , en kan ik het nooit meer over doen..lijkt me vreselijk. erg eigenlijk dat ik er zo aan denk ..maar t zit me gewoon nog steeds vaak dwars
ik zie er me eigen er helemaal in terug... ook spijt dat ik niet extra genoten heb want de kraamweek, ook door de drukte van kraamvisite en de kraamzorg.... was het nog maar de dag dat hij geboren werd.... ik heb aan de ene kant spijt dat ik begonnen ben met bv(ik had er helemaal nix mee maar omdat het gezondste is toch maar begonnen ook omdat iedereen juist zei dat ik beter bv kon geven) maar door stress,hittegolf,vlakke tepels,b.ontstekingen en baarmoederontsteking heb ik het toch 6 wk volgehouden... ben nu over op de fles... en k moet al bijna weer beginnen met werken....erg he als je spijt heb maarja nix meer aan te doen helaas. sterkte ermee.