Baarmoedermond al verkort!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sukke, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hihi bekend.. Lig al vanaf dat ik uit bed ben met de laptop op de bank. Dochtelrief is met papa naar de Efteling...
    Dus ben benieuwd naar Sukke!!!

2. tulip

tulip Niet meer actief

nou sterkte dan...ik hoef "alleen maar" op de bank te zitten en vind dat al enorm zwaar. Kan mijn dochter nog naar school brengen en dan houdt het op, maar schuifel af en toe nog wat in huis rond.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Jij ook sterkte!! Is ook niet leuk. :(

4. tulip

tulip Niet meer actief

nee zeker niet als je zo'n bezig bijtje bent;) Ik kijk al uit naar de kerst, dan ben ik 36 weken, dan mag de beeb komen en kan ik weer lekker actief zijn:D

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hahaha! Eigenlijk helemaal niet grappig, maar volgens mij krijgen juist de vrouwen die van het aanpakken zijn verplichte rust. Zooo irritant hè. Al had ik er de eerste twee weken vooral moeilijk mee. Inmiddels alweer bijna acht weken thuis en het is best te doen.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hopelijk gaat dat goed meid!
    Mijn vorige zwangerschap heb ik bijna een jaar van moeten revalideren, was bijvoorbeeld helemaal mijn evenwicht kwijt door al het liggen. :( Bereid me nu maar weer voor op net zoiets...

7. topper12

topper12 Niet meer actief

Ooh eindelijk lotgenoten gevonden! Heb gelukkig geen verkorte baarmoederhals/ontsluiting maar al wel weeën en veel pijnlijke harde buiken. Dus doe ook vrij weinig behalve bankhangen en internetten.

Hoop dat het goed gaat Sukke!

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Zit nu in de wachtkamer!!!!

Mijn eigen Vk belde net nog om te vragen hoe het ging. Word nu wel een beetje nerveus!
    Bedacht me net ook dat ik vanaf gisteren avond een soort menstruatiepijn heb in mijn rug, alleen vind ik dat lastig te rijmen omdat ik ook die chronische rugblessure heb en daar ook rugpijn van kan hebben.

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Stress doet ook wat hoor! Komt vast goed :)
    Succes nog even!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Spannend meid, zet 'm op, ik duim!!!!
    Menstruatiepijn in je rug komt mij wel bekend voor. :(

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja, alleen voel ik altijd alles eerst in mij rug, vooraf aan een klein verkoudheidje heb ik dus ook eerst deze pijn. Dus daarom weet ik niet wat ik er van moet denken, zo dus ook maar even melden!

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja dat maakt het vast lastiger!
    Hoelaat heb je de afspraak/

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ben je naar binnen? Ik duim in iedergeval!

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Alles was goed, niks verkort dus hoef gelukkig niet plat! Wel rustig aan doen wat betreft de harde buiken eb over 2 wkn nog een groeiecho. Buikje zat nu op 25wkn 5dgn en ben 27,1. Was niet heel erg en nog binnen de gemiddeldes maar over 2 wkn dus nog ff checken.

Op de menstruatiepijn ging ze eigenlijk niet echt in. Zo nog even mijn Vk bellen dan zal ik dat haar nog is voor leggen!
    Voor mijn gevoel heeft de Vk van het zkh vrijdag dus een beetje te overhaast gereageerd maar goed beter dat dan wanneer er wel wat aan de hand zou zijn!
    Bmh was overigens 3,2. Ze noemde hem nog lang en vond geen aanwijzingen voor vroeggeboorte!

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Gelukkig maar!!!! Dat is inderdaad een mooie lengte!
    Super, lekker rustig aan doen maar hoef je iig niet plat. :) Fijn!

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Haha, thnx voor het duimen. Gaf om 3 uur de afspraak maar het was uiteindelijk ruim half 4!

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pff, ja daar ben ik echt heel blij om!

18. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Wat fijn!

Inderdaad lekker rustig aan doen en nestelen maar gelukkig niet plat!

19. Babylief

Babylief Lid

1 aug 2012
    53
    0
    6
    Heel veel sterkte!
    Ik weet precies hoe je je voelt!
    Heb net in het ziekenhuis gelegen vanwege weeën en veel harde buiken.
    Mijn baarmoedermond is ook al verkort. Alleen ik was nog maar 21 weken toen het begon. Nu 23 en 3 dagen. Ik heb zetpillen gehad tegen de weeën en antibiotica want ja met 21 weken kunnen ze niet veel doen hè.
    Heb 2 weken helemaal plat gelegen. Ik moet nu heel rustig aan doen. Zo min mogelijk staan en lopen want ja hij is al verkort dus kan alleen maar korter worden.
    Ben ook heel bang. Moet nog zo lang!
    Maar ik ben blij met elke dag dat het goed gaat.
    Met de baby is alles heel goed gelukkig.
    Heel veel sterkte en rustig aan doen.
    Het is saai ik weet het maar het is voor een goed doel!

20. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Ik doe het nog wel rustig aan, maar heb niet volledige bedrust meer. Ik ga nu ook naar beneden en dan lig/zit ik ook op de bank. Is wel zo gezellig voor mijn man.

Doordat ik een tweeling verwacht, komt er wel meer druk op de baarmoederhals te staan, maar er zijn ook zat zwangere vrouwen van eenlingen die al snel een verkort bmh hebben. En ik "ken" ook zat zwangere tweelingmoeders in spé waarbij de bmh nog nooit opgemeten is. Dit verschilt allemaal weer per ziekenhuis. Ik ben blij dat ik er zelf om gevraagd heb, ook al was er in principe geen aanleiding voor.

Deel Deze Pagina