Owja over dat niesen... ik vind t een beetje genant om te zeggen, maar ik had dus poep-angst, haha. Was iedere keer als ik naar de wc ging bang om ook maar een klein beetje te persen. Ik probeer dit nu allemaal maar los te laten en tegen mezelf te zeggen dat geboren worden met 32+ weken echt niet zo'n ramp is.. Met drukmaken zal t niet beter worden... Maarja makkelijker gezegd dan gedaan. En ik denk niet dat ze je weer opnemen met een kleinere baarmoedermond, want mij hebben ze naar huis gestuurd met 5 mm Moest opzoeken wat funneling is, ik weet niet of ik dat heb... In welk zh loop je eigenlijk? Ik in het MCA in Alkmaar Voor t overige zal ik reageren in de bedrustclub (http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/403961-bedrustclub-dec-12-a.html#post14031264) , want ik zag dat je daar ook nog een stukje had geschreven
Hee Sukke! Mijn verhalen ken je en zijn beiden gelukkig goed afgelopen. Ik schrok wel even toen ik je berichtje vond! Hebben ze hem ook gemeten? Rustig aan doen hoor!
@Daan04: dit is al een oud topic . Volgens mij viel het uiteindelijk mee met sukke en had ze geen verkorte baarmoederhals. @MammieVanSammie: ohja, poepen, herkenbaar... ik durf ook niet te persen. Heb ook nog vreselijke obstipatie. Enige wat bij mij helpt is lactulose. Ja je wordt er gek van, dat zorgen maken en het gevoel dat alles kwaad kan he.... ik zeg af en toe ook tegen mezelf dat als t vanaf nu geboren wordt het waarschijnlijk allemaal goed komt. Alleen als ie nog een tijdje in coeveuse zou moeten dat lijkt me wel naar. Ik loop in het boven ij, een klein ziekenhuis in amsterdam -noord. Mag daar sinds deze week ook bevallen, voor 32 weken moest ik naar amc of vu. Ook wel een teken dat t allemaal wat minder risicovol is nu!
Ja dat is t bij mij ook: je wilt voor je kindje natuurlijk geen start in de couveuse. En voor jezelf ook niet. Ik zou gewoon een fijne kraamtijd willen waarbij ik gewoon borstvoeding zou kunnen geven. Een vriendin van mij is kinderarts en heeft veel op NICU/neonatologie gewerkt en stelt me gerust dat de complicaties bij 32+ weken over het algemeen echt meevallen. Bij mij was er toen ik vorige week opgenomen werd ook sprake van dat ik mogelijk direct overgeplaatst zou worden naar vu of amc, omdat ik toen 31+5 was, maar ze besloten de gok te wagen en me te houden. En nog even over t poepen: obstipatie was de eerste maanden een probleem, maar dat is nu (los van de persangst die nu even speelt ) wel opgelost met een combinatie van vezelrijke ontbijtgranen, ColonClean vezels en gebroken lijnzaad