We willen graag voor een 2e kindje gaan. Maar wanneer, dat is nog even de vraag. Na de bevalling van mijn zoontje, heb ik gezegd dat ik voorlopig echt geen 2e wilde. De bevalling zelf was erg zwaar, maar mijn ruggeprik is gaan lekken tijdens de bevalling en dit heeft gezorgd voor heel veel ellende. Veel hoofdpijn en heel erg moe, mijn linkerarm en been vielen vaak uit. Aan daarbij is er door de vacuumpomp teveel kracht gezet op mijn stuitje, waardoor ik daar nog steeds last van heb. Ik ben onder behandeling van de fysio en osteopaat. Maar heb nog steeds iedere dag last van mijn rug en stuitje. Wel al veel minder dan eerst. Om zwanger te worden is er best een lange tijd overheen gegaan. Er is PCOS gecontasteerd en na 5 ronden Clomid is het gelukt. Ik werkte toen in hetzelfde ziekenhuis als mijn gyn, dus kon snel even tussendoor de follikelmetingen doen. Na de bevalling ben ik nog steeds niet regelmatig ongesteld. Dus de PCOS zal nog wel steeds aanwezig zijn. Ik ben best bang dat het zwanger worden weer een lange tijd in beslag gaat nemen. Dat de bevalling weer een drama gaat worden en hoe het met de pijn gaat gedurende de zwangerschap en bevalling en daarna. Laatste dacht ik zwanger te zijn en deed voor de zekerheid een testje: negatief, ik verbaasde mezelf over mijn teleurstelling. Ik ben er dus wel klaar voor, maar die angst blijft ook heel erg aanwezig. Het leeftijdsverschil wil ik niet teveel laten worden, heb vroeger altijd gezegd, max 2 jaar. Kortom, wie kan me helpen met de knoop door te hakken en misschien ervaringen te delen?
Hoi Meis, Wat een drama om zo te lezen zeg!! . Ik heb zelf ook PCOS, erge vorm, want ik heb uit mezelf nog nooit een cyclus gehad. (was soms wel 7 weken achtereen ongesteld (onttrekkingsbloeding), bloedarmoede, etc..etc.. ) de pil was voor mij een uitkomst, joehoe! dus al op jonge leeftijd aan de pil gegaan. Toen ik zwanger wou worden met de pil gestopt, maar de ongesteldheid bleef uit. na 4 maanden naar de huisarts gegaan, maar hij wilde dat ik nog twee maanden zou wachten op een cyclus. uiteraard is dat niet gebeurd, dus ben gelukkig na 6 maanden doorgestuurd naar de gyn. daar dus PCOS geconstateerd..eindelijk viel alles op z'n plek. Op Clomid reageerde mijn lichaam niet, dus hormonen gespoten en middels IUI uiteindelijk zwanger geworden. Ik heb erg veel last van mijn bekken gehad, ook na de bevalling heeft het een aantal weken geduurd voor ik weer kon lopen. Ik heb ook gedacht voorlopig niet aan een tweede te willen beginnen. (bang dat ik nog meer last van mijn bekken ga krijgen) Maar zijn inmiddels sinds december weer bezig. Ik ben nu wel normaal ongi geworden (voor het eerst uit mijn leven), dus heb een goede hoop dat het ons vanzelf gaat lukken. Voor mijn gevoel heb ik vorige week zelfs mijn ei gevoeld. (zou voor het eerst zijn ). Ik denk dat je niet te veel in moet zitten over je bevalling, aangezien elke keer weer anders is. Ik kan er ook best tegenop zien, hoewel ik in principe een goede bevalling heb gehad, op de hechtingen na. wel kan ik me je gevoel goed voorstellen. Vaak als je er erg tegenop ziet, valt het achteraf mee. Ik denk dat jij een uitzonderlijke situatie/bevalling hebt meegemaakt, waarbij mij de kans klein lijkt dat het nog een keer op die manier zal gaan. Wat betreft je PCOS, misschien moet je er niet meteen zoveel vaart achter zetten en je cyclus goed in de gaten houden. Misschien kun je ei beter vinden m.b.v. tempen en ovu testen. Succes met je beslissing!
Hoi! Hier geen ervaring met jullie problemen, wel met een lange bevalling en dan een schildklierontsteking. Die heb ik een jaar gehad en zorgde voor heel wat hormonale schommelingen. Wij hebben net beslist om voor een tweede kindje te gaan. Ik heb veel kans dat ik weer zo'n ontsteking krijg en kans dat ze blijvend te traag gaat werken erna. Maar het gevoel zegt voor ons beiden dat het nu de moment is. Onze zoon speelt nu ook al leuk met andere kindjes dus kan eigenlijk al niet wachten
Ik denk wel eens dat ik weer zwanger ben, en dan ben ik heel blij aan de ene kant maar krijg het alweer spaansbenauwd als ik dan aan de bevalling denk.