Even een vraag aan dames die hun baarmoedermond checken: ik doe dat -uiteraard- altijd met schone handen, maar ondanks dat heb al dagen last van een hardnekkig branderig/geirriteerd gevoel "down there". Géén schimmel, want dat herken ik wel, dat heb ik nl in het verleden vaak gehad. Ik heb ook geen schimmelachtige of vies ruikende afscheiding en nét mijn vruchtbare dagen achter de rug, met goede slijm die ook niet afweek. Maar dus wel dat heel vervelende gevoel. Ik durf ook niet direct iets te gebruiken, want ik ben bang dat het invloed kan hebben op het zwanger worden. Maar ben wel benieuwd of iemand dat al eens eerder heeft meegemaakt.
Nee sorry, klinkt niet bekend. Draag je ondergoed met katoenen kruisjes? Ander materiaal of strings (met en zonder katoen) kunnen gaan broeien en irriteren. En uiteindelijk een schimmelinfectie veroorzaken. Ik heb ook geen ervaring met een blaasontsteking, maar zou dat het kunnen zijn? Als het aanhoudt, zou ik wel even langs de huisarts gaan.
Nee..ik draag geen irriterende zaken. Juist omdat ik in het verleden vrij vaak schimmelinfecties had. Dit is ook echt geen schimmel, in ieder geval lijkt het niet op wat ik als schimmel (her)ken. Blaasontsteking is het ook niet, het is echt alleen de ingang van mijn schede die zo naar branderig voelt. Met plassen heb ik geen probleem en mijn urine ziet er goed uit. Eerder dit jaar heb ik blaasontsteking gehad en dan denk ik dat ik het wel zou herkennen...
Misschien heb je net een keer te veel of te hard gevoeld en is het daardoor wat geirriteerd. Ik zou als ik jou was een paar dagen niet meer voelen en kijken of het daardoor overgaat. Als ik probeer mijn baarmoedermond te voelen heb ik daarna ook een beetje een 'schraal' gevoel en af en toe wat lichtroze bloed. Dit heb ik ook bij bepaalde standjes tijdens de sex. Waarschijnlijk is het bij mij daar nogal dun en gevoelig.
Het is nu dus weg aan het gaan. Ik heb inmiddels ook nog een andere mogelijke oorzaak gevonden: het kan iets hormonaals zijn rondom de eisprong. Nu ik op 4 DPO zit, lijkt het rustiger te worden. Gek he?