Vraagjes...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dora, May 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    Vraagje...
    Ik ben op 11 April gestopt met de pil - dat zou zeggen dat ik nu op dag 21 zit
    Nu is mijn vraag...ik ging er "maar" vanuit dat mijn eisprong rond de 14e/15e dag zou plaatsvinden (ben nu 31 en al jaren aan de pil -vroeger (18e) heel regelmatig), mijn afscheiding was dun en vloeibaar...maar nu las ik dat je rond de eisprong "wit-dradige afscheiding hebt en dat je dit kunt herkennen aan de eisprong...echter ik heb dat nu al 2 dagen...maarja dus wel een week te laat naar mijn idee... enig idee wat dit kan zijn? ik zit nu in ronde 1, kan het ook een voorbode van de :evil: :evil: zijn?

nog een los vraagje; mbt klussen :oops: , ik was eigenlijk benieuwd of iedereen zich aan de vruchtbare dagen houdt of dat jullie meer afgaan op wanneer jullie echt zin hebben? (voelt zo gedwongen lijkt me..en ik voelde me ook wat anders, hoe zien jullie dit? zeker na div. rondes al kan ik daar zelf nog niet over meepraten...

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Hallo!

Je zegt dat je op 11 april gestopt bent met de pil. Was 11 april de laatste keer dat je een pil slikte of was dit de eerste dag van je laatste menstruatie?

Omdat je wellicht een aantal jaren pil hebt geslikt hoeft het niet zo te zijn dat je gelijk een regelmatige cyclus hebt.
    Ikzelf heb maar 3 jaar de pil geslikt en nadat ik gestopt ben was ik na 17 dagen al weer ongesteld. Daarna was ik direct zwanger.

Ik heb zelf geen rekening met vruchtbare dagen gehouden, en wilde dit ook nog niet. Zeker omdat we nog maar net begonnen waren met het klussen voor een kindje.
    Ik kan me voorstellen dat als je wat langer bezig bent je dat wel doet trouwens!! Zou ik ook doen.

Heel veel succes met zwanger worden!!

3. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    of je gelijk een eisprong hebt gehad weet ik niet meid, ik weet wel dat als je je cervixslijm in de gaten houd en het is heel helder, dun, en je kunt er lange draadjes van trekken je in je vruchtbare dagen zit.

ikzelf houd niet echt bij wanneer ik "moet"gaan klussen juist om die reden die je hierboven al aangeeft, ik denk zelf dat het funest is voor je sexleven om te "moeten"sexen.

als het goed is het ik aankomend weekend mijn eisprong maar zowel de 2wkn ervoor als de 2 wkn erna wordt er hier met zeer grote regelmaat geklust... ;) ;) tegen de tijd dat het een moeten gaat worden zou voor mij de lol eraf zijn, maar er zijn er natuurlijk die dit wel gelijk bij houden maar dat is voor iedereen anders...doen wat jezelf wilt lijkt me.. :D

succes

4. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    haha Smoekie geweldig antwoord... meer in mijn trent..geen moeten, we doen het toch wel ;) laten we maar hopen dat we eens zo gelukkig mogen zijn..

11 April (dag 1) was de eerste dag van mijn pil-menstruatie, ik ben dus 9 April gestopt met de pil...kreeg mijn stonden....en ben dus nu 3 weken verder...maandag zou ik op mijn eerste 28 dagen zitten al heb ik geen idee of ik moet ontpillen etc.

Nu las ik dat dus ook van die draadjes trekken..en heel raar..dat heb ik nu...terwijl ik met dag 14 mijn vriend meteen het bed in hees ;) tja..ik wist ook niet beter :)

5. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

Mar 23, 2006
    975
    0
    16
    Wij sexen ook niet omdat het 'moet', maar omdat we zin hebben. En tijdens mijn vruchtbare dagen heb ik ook meer zin. Mannetje is niet zo moeilijk aan te sporen, dus wat dat betreft gaat het eigenlijk heel natuurlijk.
    Ik hou ook nog geen temp. bij ofzo, let alleen op het slijm en als we dan zin hebben, gaan we ervoor. We zitten pas in de 2de ronde, dus als het na 6 rondes nog niet raak is, ga ik denk ik ovu-testen gebruiken. Vind ik makkelijker en betrouwbaarder dan temperaturen. Voor nu doen we het lekker zo en dan zien we wel.

6. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Bij veel meiden duurt het erg lang voor ze ongesteld worden nadat ze gestopt zijn met de pil. Dit wordt "ontpillen" genoemd, je lichaam moet zijn eigen cyclus weer terugkrijgen zonder dat dit door de piln wordt geregeld.
    Ik hoop voor je dat je direct je gewone cyclus weer krijgt.

Groetjes Noralien

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nou moet ik er wel bij vertellen dat sinds ik gestopt ben met de pil ikzelf veel meer uit mezelf begin, ik dacht altijd dat ik me zo lekker voelde omdat ik zwanger was (beide keren direct) maar nu weet ik dus beter, en voel ik me zo lekker omdat ik de pil niet meer neem.

ik ben ook niet van plan om deze mocht het zover zijn weer te gaan slikken, dit pakt niemand me meer af hahaha, en aangezien menneke hier totaal geen problemen mee heeft ben ik allang al blij dat hij zich straks laat helpen.

nee ik hoop dat het zo blijft gaan en het geen moetje gaat worden, wel denk ik dat ik tegen de tijd dat ik een maand of 10-12 bezig zal zijn mischien wel aan de gang ga met die ovulatietesten maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

en idd sommige zijn maanden bezig voor ze weer een regelmatige cyclus hebben. ik heb de mazzel gehad dat deze bij mij gelijk regelmatig kwamen 26e(januari) - 27e -25e - 22e, maar ja er zijn er meer bij die in het begin een heel onregelmatige (vaak ook heel lange ) cyclus hebben.

heel veel succes in ieder geval.. ;)

Share This Page