ik wilde even weten wat nou de dingen zijn die niet mogen. Dus niet alcohol en rauwe dingen, maar echt de dingen die niet mogen of die je beter niet kunt eten/drinken. We blijven vragen wat wel en niet mag. Ik wil graag weten wat echt beter niet kan en de rest kan dus gewoon wel.. alvast bedankt
Hoi Sonja Bar, Je mag geen rauwmelkse kaasjes of rauw melk (ongepasteuriseerd), die met au lait cru op de verpakking of die van boerderijtjes of delicatessenwinkels. Dit in verband met de listeria- bacterie. Je mag geen rauw vlees, zoals rosbief, tartaar, biefstuk, filet american. Dit in verband met de toxoplasmose-bacterie. Je mag niet teveel lever- of orgaan produkten. Dus maximaal 1 ons orgaanvlees 's avonds bij het eten of een boterham met leverworst. Dit in verband met de hoeveelheid vitamine A. Je mag geen gerookte zalm of ander rauw vis wat vacuum verpakt is, dit in verband met de listeria-bacterie. Dit kan ook ontstaan in salades en etenswaren die lange tijd van te voren klaar zijn gemaakt. Eet gevarieerd en drink voldoende vocht. En ja, tien kopjes koffie heb ik liever ook niet, net zoals een hele zak drop. Maar dat geldt niet alleen voor jouw maar ook voor jouw partner. Dit is even de grote lijnen, wat je niet mag, groetjes en gefeliciteerd, Japke
bedankt voor je antwoord. Maar bijv biefstuk mag je toch wel als je hem helemaal doorbakt, hoewel dat ook niet echt lekker is? En een gebakken of gekookt eitje, moet die ook helemaal hard zijn of mag die nog een beetje zacht zijn? Alvast ebdankt barbara
Biefstuk mag wel als je deze goed doorbakt. Eieren kun je beter koken totdat het eiwit en de dooier gestold zijn. Lonneke