Hoi Ik ben Debbie en ben bijna 6 weken zwanger. Dat ik net wist dat ik zwanger was lag mijn baarmoedermond hoog en voelde als normaal. Nou voelde ik gister in dat mijn baarmoedermond erg gezwollen is, en heel laag ligt, en ik schrok hier behoorlijk van want dit heb ik nog nooit meegemaakt! Het lijkt net of er een soort van bult zit, gezwel ofzo.. Ik maak mij erg zorgen of dit wel goed is! Kan iemand mij geruststellen? Is dit normaal? En hoe kan dat zomaar? Is het gevaarlijk voor mijn zwangerschap? Het doet geen pijn, en voelt hard. Alvast bedankt! Groetjes Debbie
Hoi Debbie, probeer niet te focussen op inwendig voelen naar je baarmoedermond. Heeft namelijk helemaal geen nut en het kan je onzeker maken omdat je baarmoedermond in de zwangerschap veranderd! Hij gaat meer naar je rug toe staan, wordt stugger en dikker doordat deze beter doorbloed wordt. En hij kan wat makkelijker bloeden, zeker als je er regelmatig aan komt. Dus niet meer doen; is heel normaal allemaal! Groeten Brigitte
Bedankt voor je reactie! Ik zal eraf blijven! Kan het geen kwaad dat hij zo laag in mijn vagina zit? Lijkt net of hij er bijna uitkomt.. Vandaar ook mijn zorg! Ik zal het uit mijn hoofd zetten.
nee, voor nu geeft het niets; als de baarmoeder zwaarder wordt en je krijgt er last van kun je je verloskundige of gynaecoloog er even naar laten kijken. Groeten Brigitte