Baarmoedermond half verstreken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friesland90, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    haha ja idd,

is moeilijk uit te leggen wat je nu precies voelt tijdens een (voor)wee ;)

heb geen idee welk topic ervoor geschikt is om in verder te gaan hierover, kan me weg niet zo goed vinden hier op het forum, zooovveeeeel topics ;)

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Klopt, er zijn erg veel topics etc.. Er zijn ook veel verschillende meningen over wanneer het weeën, voorweeën, indalingsweeën of oefenweeën zijn.
    Ik luister wat dat betreft gewoon naar mijn verloskundige.

De vraag die ik hier stelde heb ik ook op een andere site geplaatst. Ook daar krijg ik verschillende antwoorden. Ik weet nu nog steeds niet of de baarmoedermond verstreken blijft, als dat eenmaal is gebeurd.. Ook de ontsluiting kan volgens sommige toch nog terug gaan..
    Heel apart:D

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ja precies, luister naar je VK en ook zeker naar je eigen gevoel! Ik denk dat je zelf ook echt wel voelt als je aan de bel moet trekken :)

Jammer dat je niet echt een antwoord kan krijgen over die wel of niet terugtrekkende baarmoedermond, Friesland! Tja, het blijft natuurlijk sowieso afwachten.. Net als met die harde buiken/weeen, zegt helaas ook niks over wanneer je gaat bevallen (zo jammer :p)

4. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    volgens mij kan het niet terug gaan, lijkt mij althans raar.
    de ontsluiting ook niet, maar vk/gyn kan anders meten zeker als je 2 verschillende hebt die inwendig onderzoek doet, kan je verschil hebben.

anders je vk ff bellen wat zij zegt

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Nee inderdaad, het zegt niks over het termijn van bevallen dat is wel jammer hoor..!!
    Maar misschien hebben we er wel profijt van.. Want als de baarmoedermond niet weer terug gaat en de ontsluiting ook niet (niet dat ik weet of ik die heb) dan heb je wel een mooie voorsprong.

Ik ben getoucheerd door 2 verschillende verloskundige en beiden zeiden dat de bbm toen half verstreken was. Daarna had ik nog 48 uur om de 5 minuten harde buiken, dus denk dat het wel meer is geworden. Maar toen hebben ze niet meer getoucheerd omdat het afzakte en anders de bm weer geprikkeld zou worden.

Nee ik ga er niet over bellen hoor:p Het is niet dringend en het is ook niet erg als het wel of niet zo is.. Ik vraag het me gewoon af uit nieuwsgierigheid:D

6. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    en anders tijdens de controle vragen? ;)

ik heb bijv. een verzakking van de blaas en ik voel ook mijn bmm omdat die ook wat verzakt is.
    en zo nieuwsgierig dat ik ben, ff gevoeld :) en ik voel mijn bmm bijna niet meer kon wel voelen dat ie al wat open staat.

is idd jammer dat het niks zegt over wanneer je gaat bevallen :(

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ohh durf je dat?? Zelf voelen?? Hahaha dat durf ik geen eens..!! En wat ik voel wordt ik waarschijnlijk toch niks wijzer uit:D:D:D haha

8. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    haha, ja ben te nieuwsgierig om het niet te durven.
    in het begin van zwangerschap voelde ik een rondje soort van getuite lippen en middenin soort gaatje, en dat staat nu open.

ik had al op internet gezocht of dat kwaad kon, maar meningen zijn verdeeld. maar word ook vaak gezegd dat zo'n bmm het erger te verduren heeft tijdens de seks

9. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik kan me dus echt niet voorstellen dat ik daar bij zou kunnen om dat te kunnen voelen :) En nu met die dikke buik al helemaal niet meer, haha! Het is me nog nooit gelukt iig.. Maar zou ook niet weten wat je moet voelen ofzo, dus ik laat het ook maar zo ;)

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja precies, ik zou ook niet weten wat ik moet voelen, dus ga het ook niet proberen hoor.. hahaha dat vind ik toch echt te eng. Daarbij stimuleer ik het dan misschien, wat nu natuurlijk nog niet de bedoeling is.. Jullie zijn al wat verder dan mij:p

11. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Nou ja, moui in ieder geval dan:D

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Wel interessant hoor allemaal:). Als ik durf ga ik ook proberen te voelen haha:p
    als ik erbij kan;) Kreeg net in de Ikea alweer de vraag of ik zwanger ben van een tweeling!

13. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hahahaha leuk is dat hé? Ik zie het altijd maar als compliment dat ze m'n buik mooi vinden:p hihihi

Ja? Ben benieuwd of je er wat wijzer uit wordt.. laat je het even weten dan hahahaha

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ja ik schijn wel echt n hele grote buik te hebben voor m'n termijn. Zelfs vk viel t op:$!! M'n hele familie schrok (verjaardag oma)!! Iedereen die binnen kwam zei gelijk "Jezus" of "wow" of "nee Lottie, dit kan niet". Haha. Laatst ook midden in de supermartkt een vrouw die zei dat ze nog nooit zo'n mooie buik had gezien:D echt leuk!!!

Ik zal het even laten weten hahaha. Ik heb de laatste ronde voor ik zwanger werd wel gevoeld, dus weet nu hoe t normaal was ongeveer:p

15. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hahah ik ben ook benieuwd!! :D Let us know ;)

We moeten nog maar even genieten van onze buiken en alle complimenten, straks hebben we die niet meer! Ik ga het echt missen, die buik, dat weet ik nu al! Vind het zo heerlijk om me zo bijzonder te voelen :)

16. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Lottie: Buikfotooo! :D Ben nu wel benieuwd!

Hier verschilt het heel erg; sommige mensen vinden mijn buik echt enorm, anderen vinden hem juist nog bescheiden voor mn termijn.

17. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    in het begin zeiden ze tegen mij jeetje hoe lang moet je nog, dan zei ik nog 13 weken (bijv.) dan heb je wel al een grote buik kreeg ik dan. terwijl hij nu juist minder groot is als bij de jongens...

ben benieuwd Lottie :p
    bij mij was het trouwens zo erg, dat als ik op de wc zat ik maar halve vinger nodig had om de bmm al te voelen. daar schrok ik toen wel van, ben naar ha gegaan en hij vond het wel meevallen. moest wel fysio doen. nou dat heeft niet geholpen.
    vk zei ook al dat fysio daartegen niet zal helpen. en dat ik er goed aan zou doen aangezien ik hierna geen kids meer wil, om een operatie te laten doen om de boel te "liften"

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja die opmerkingen hoor ik ook vaak.. Toen ik nog moest zeggen: nog 10 weken, keken mensen me ook raar aan alsof ik niet goed was haha:D In het ziekenhuis vroegen de verloskundigen steeds of ik de termijn wel goed had berekend, omdat de kleine met 35,5 week al op 3300 gram zat. Maar ook dat moet goed wezen:D

Ik heb vanavond trouwens weer de VK gebeld. Vanaf kwart voor 8 al om de 5 á 10 minuten harde buiken. Niet echt met regelmaat dus, de ene keer 8 minuten, de andere keer 6. De VK zei dat ik gezien mijn termijn nu gewoon mag afwachten of het doorzet.. Hoef dus gelukkig niet naar het ziekenhuis!! Daar was ik even bang voor. Maar aangezien ze hadden gezegd dat ik echt weer moest bellen als het gebeurde, dacht ik dan doe ik dat maar. Maar gelukkig:) Ben erg blij. Hoef het nu niet meer bij te houden, tenzij het krachtiger en pijnlijker word.
    Nou dat zal vast nog wel even duren.
    Hoop dat ik nu een beetje kan slapen. Ga eerst maar even onder de warme douche in de hoop dat het wat af zakt. (of doorzet, maar dat verwacht ik niet nu al).

Weltrusten!

19. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    hoe is het vannacht gegaan friesland?
    wel fijn dat je niet naar het ziekenhuis hoefde, ben benieuwd wat de douche heeft gedaan

20. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ben ook wel benieuwd! Gelukkig hoef je niet meer naar het ZH, dat scheelt weer gedoe! Is voor jezelf ook rustiger.

En 3300 gram met 35,5 week is inderdaad fors, haha! Een jongetje, of niet? Of weet je dat nog niet?
    Ik krijg vandaag een extra groei- en liggingsecho, ben errug benieuwd hoe ze die van ons schatten qua gewicht en lengte!

Deel Deze Pagina