Baarmoedermond half verstreken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friesland90, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Fijn dat alles goed gaat en dat de bevalling ook goed gegaan is, ook al was hij heftig. Wel balen van die knip ja, maar je hebt er iets heel moois voor teruggekregen natuurlijk :) Geniet er maar lekker van!

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @MC, maar al dat voorwerk hoeft niks te zeggen helaas.. Er bevallen genoeg meiden die geen last van voorwerk hebben hoor. Dus voor het zelfde geld beval jij morgen en ik volgende week haha. Dat hoeft niks te zeggen.

Ohh wat verschrikkelijk jammer zeg..!! Dat mensen ook zo gaan zitten gissen he.. dat is eigenlijk helemaal niet leuk.. Misschien valt het mee en vermoed iedereen het naar jou gevoel, maar misschien valt het wel mee.. Gelukkig zijn er bij mij helemaal geen mensen die zitten te gissen, tot nu toe. Maar ja, het hoeft maar 1 keer gezegd te worden, dan zou ik ook niet weten hoe ik moest reageren.

Zo had mijn zus bij de 3D echo een geboortekaartje in de handen met de naam erop die wij gekozen hebben. Ze noemde de naam, maar keek gelukkig niet naar mij, anders had ze het geweten denk ik. Want ik wist ook niet wat ik moest doen en waar ik moest kijken..!!! En al helemaal niet hoe ik moest reageren..

Adnalie, Gefeliciteerd..!!!!!!!!!!! Jammer dat je geknipt moest worden, daar kun je ook meer last van hebben dan een scheur. Maar goed, je moet maar zo denken, nu gaat alles genezen en alleen maar beter worden..!!:) Gaat met de kleine ook alles goed?? Mooie naam ook trouwens..

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Nee, het is helemaal waar dat voorwerk niks hoeft te zeggen.. Maar heb ook het idee dat ze jou niet zolang door zullen laten lopen :) Ach, we gaan het merken!

Ja, zo jammer dat mensen dat doen he, dat raden.. Ze deed het er echt om hoor! Ze had twee vermoedens en die sprak ze uit, en 1 daarvan was dus goed.. Ik wist inderdaad niet waar ik kijken moest!! Volgens mij kreeg ik een boei van hier tot Tokio.. Ik heb er verder niet op gereageerd, dus wie weet valt het inderdaad mee (het was gewoon voor mn gevoel heel erg, haha).

4. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Hoi hoi,

Gefeliciteerd voor diegenen die inmiddels bevallen zijn. Ik dacht, ik ga maar eens even in de wachtkamer zitten bij jullie. Heb niet zoals jullie veel harde buiken. Af en toe staat het een beetje onder spanning, maar vindt het al lastig om het gevoel van 'normaal' te onderscheiden. Mijn buik staat namelijk al heeeeel lang onwijs strak. Tot mijn eigen grote verbazing heeft dit nog niet tot striemen geleid.

Ik wordt erg zenuwachtig van dat wachten hoor! Als ik niet echt iets te doen heb ga ik alleen maar opletten of de kleine wel genoeg beweegt...Op een of andere manier lijkt die kleine dat door te hebben en zich dan dus erg rustig te houden, waardoor ik nog zenuwachtiger wordt. Als ik er dan helemaal niet op let en gewoon bezig ga ofzo, dan trappelt het regelmatig. Heel frustrerend...maar goed, veel afleiding zoeken dus:) (zoals hier wat lezen enzo)

Wat ontzettend flauw dat mensen naar een naam gaan zitten gokken zeg! Wij hebben wat dat betreft het voordeel dat we zelf nog niet weten of we een jongetje of meisje krijgen, dus dan zouden ze al 2 namen moeten gaan gokken en dat doen ze toch minder snel. Vindt het wel grappig dat bijna iedereen er wel een mening over heeft wat ze denken dat het wordt. Heb er zelf echt geen enkel gevoel bij, dus ik ga het wel zien.

Hoop dat ons kleintje me ook niet te lang meer in spanning gaat laten zitten. Sowieso ook omdat het alleen maar groter wordt, en het zit nu al klem tussen mijn bekken en mijn ribben (ben zelf niet zo groot en baby wordt op 8 1/2 a 9 pond geschat...)

Nou tot gauw weer en succes met wachten ook!

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    friesland, idd alles wordt beter daar onder hahaha. ze hebben net de laatste hechting eruit gehaald. Vorige keer was ik gescheurd , maar heb nu toch echt wel meer last.
    met de kleine gaat het super!!!

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @MC, ik heb geen idee... want deze vk zei dus al weer wat anders dan die van de vorige keer.. Ik weet alleen dat als de kleine er donderdag nog niet is, ik dan wordt gestipt (als het mogelijk is natuurlijk) Dus dat is ook maar even afwachten dan.

@2bmama, gezellig..!!! Nog iemand die mee zit te wachten haha. Ik ken het gevoel heel goed. Alleen let ik niet zo zeer op de bewegingen van de kleine, want die is actief genoeg.. haha Ik let alleen erg op de harde buiken. Vooral omdat ik ze echt duidelijk verneem (sommige ook niet hoor).

Wat leuk dat jullie nog niet weten wat het wordt. Spannend hoor. Ik had dat het liefste ook gewild eigenlijk, maar ik kon me echt niet inhouden en heb zelf met 16 weken speciaal een echo laten doen. Achteraf heb ik ook helemaal geen spijt, maar zelfs heel blij dat ik het weet. Al maakt het natuurlijk allemaal niks uit:) Ja dan gaan ze natuurlijk zitten gissen of het een meisje of jongetje wordt. Maar het leuke is dat je het niet kan verraden, want je weet het zelf ook niet haha:D leuk hoor!!

@Adnalie, Fijn dat ook alles goed gaat met de kleine:) Geniet lekker van je kraamweek en laat je lekker verwennen..

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wordt je trouwens ook eerder ingeleid als de kleine nu al op 8,5 á 9 pond wordt geschat?? Het zal wel niet veel meer aankomen in de laatste 1,5 week, maar toch wel iets lijkt mij. Dus het wordt nog meer..!!!
    Is die schatting ook gedaan aan de hand van een echo? met metingen?? Pfff ik zou er toch wel op staan dat ik niet langer dan 40 weken zou doorlopen.. ik zie nou al tegen mijn eigen bevalling op met een 8 pondje:D

8. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    @ Friesland: Tja, ik hoop wel dat als het niet uit zichzelf komende week komt dat ze het dan gaan inleiden. Schatting is gedaan naar aanleiding van de laatste echo (18 augustus). Toen zat het op de bovenlijn en zeiden ze dat als de groei op deze manier aanhield, ik er rekening mee moet houden dat het een 9 ponder wordt. Op zich niet heel vreemd, aangezien mijn man 2 meter is...maarja, als ze alleen naar mij kijken (ik ben 1,63m) is het in verhouding wel erg groot. Ennuh, ik zal het er toch uit moeten werken...

Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen. Stel dat het dan toch niet op de normale manier kan, dan ben ik al op de goede plek voor een eventuele keizersnee...moet er niet aan denken dat ik daarvoor op het laatste moment naar het ziekenhuis gebracht zou moeten worden...ook al is het hier redelijk dichtbij.

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @2bmama, ja inderdaad dat lijkt me ook geen pretje. Toch beval ik wel thuis.. Ik ga er vanuit dat alles goed gaat.. Er bevallen wel meer mensen van een 8 ponder. Maar goed, ze kunnen er ook mis zijn. Bij mij is de schatting gedaan met een echo in week 35. Daarna schatte de vk dat het nu 8 pond zou zijn, dus kan nog iets zwaarder zijn met de bevalling, maar voor het zelfde geld is ie niet veel meer gegroeid en is het een 7 pond. Ik weet niet hoor, ze zitten er toch vaak naast, we zien het wel..!! haha

Ik zal voor je duimen dat ze gaan inleiden.. Ik wil dat liever niet. Wil het liefst op de natuurlijke manier bevallen. En hoop dus ook dat dat voor de 40 weken gebeurd, of des noods dat het strippen effect heeft. Dat gaan ze donderdag proberen als er nog niks is. Maar we wachten het eerst wel even rustig af nog.

Pff ik verveel me:(

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ 2bmama: Welkom hier! Spannend dat jullie nog helemaal niet weten wat het gaat worden! Ik ben overigens ook 1,63, toevallig! Die van ons was met de laatste echo ook groter dan gemiddeld. Maar het blijft natuurlijk een schatting he, wat Friesland ook zegt. Voor hetzelfde geld had ie net voor de echo een groeispurt gehad en daarna weer even niet. Niet teveel zorgen over maken!

Ik zou inleiden overigens ook liever niet willen. Tenzij het noodzaak is uiteraard.

@ Friesland: Verveel je je nog meid? Of ondertussen lekker met je vent op de bank? :D Ik heb me ook verveeld vandaag! Was nog erg moe van gisteren, dus echt geen reet gedaan..

11. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Zit hier overigens een beetje te denken aan bevallingopwekkende dingen.. ;) Maar veel verder dan seks ben ik nog niet gekomen (pfff, ik vraag me af of ik nog zin zou kunnen hebben). En ik geloof er ook niet zo in. Zolang het er nog niet klaar voor is, zal er echt niks gebeuren denk ik..

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Goeiemorgen! Alles goed hier met jullie? :D

Hier nu ook de 39 weken bereikt! Nog maximaal 3 weken!
    Gisteravond toch nog 'geklust', maar het deed zoveel pijn van binnen en ik had eigenlijk alleen maar heel veel menstruatiepijn en harde buiken achteraf.. Niet zo'n succes dus :) Nu ook nog best veel pijn, dus doe maar weer een beetje rustig aan vandaag! (hehe, alsof ik anders kan)

Fijn weekend, geniet van het weer!

13. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Goedemorgen,

MC, nou mijn moeder die vroeg of we gister mee uit eten wilde. En dat hebben we natuurlijk niet afgeslagen. Dus al met al heb ik een gezellige avond gehad..!! Vanavond hebben we een bbq. Dus ook weer wat goede afleiding:p hihi

Bij mij deed het de laatste keer ook behoorlijk pijn inderdaad. En ook na de tijd veel harde buiken, maar het hielp niks. Ik denk ook niet dat het echt helpt. Toch ga ik vanmiddag even 2 flessen bitter lemon ophalen voor bij de bbq. Hopelijk krijg ik ze leeg.. Dan weet ik tenminste ZEKER of het werkt of niet hahaha:p Ik heb nu nog de kans om er achter te komen, straks niet meer.

Gefeliciteerd met je 39 weken..!!! Ik heb wel een beetje het gevoel dat ik over tijd zal gaan eigenlijk. En dat ik donderdag gestript zal worden. Ik hoopte zo dat ik dat niet zou halen..!!!!!

14. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Friesland: Oh wat gezellig! Inderdaad ook wel lekker om wat afleiding te hebben! En het is heerlijk weer :)

Ik geloof ook alleen dat die dingen echt zouden helpen als alles daar binnen en daar beneden er helemaal klaar voor is. Dan zou het net dat extra zetje kunnen geven. En blijkbaar is het er bij ons dus nog niet helemaal klaar voor dan, helaas.. Pff, lekker aan de bitter lemon dus vanavond, brr, haha! Ik krijg nu echt onwijs maagzuur van prik, dus zou er niet aan moeten denken!

Thanks voor de felicitatie ;) Ach, je weet niet wat er deze week nog gebeurd he. Je hebt nog 5 dagen te gaan, het kan zomaar ineens beginnen! Maar ik ken je gevoel hoor, ik denk ook dat ik overtijd zal gaan. Had het ook niet gehoopt uiteraard, maar toch ga ik er een beetje vanuit, omdat het de 1e is. Hoop voor je dat je donderdag gestript kan worden! Ik heb woensdag trouwens weer een afspraak bij de VK, maar het zal niet heel spannend worden ofzo, vermoed ik ;)

Oja, je vroeg laatst nog naar een buikfoto. Ik was het niet vergeten hoor, maar had er nog niet op geantwoord, hihi. Ik maak altijd een buikfoto op zondag, dus morgen zal ik hem ook even hier plaatsen!

15. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Trouwens, Friesland, ga jij vandaag es bevallen! Want ik had mijn gok voor jou op vandaag ;) :D Haha!

(bij Lottie zat ik er overigens twee dagen naast ofzo) ;)

16. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi Friesland, 2bmama en MamaCharlotte!
    Mag ik meedoen? :p
    Ik ben nu 38.2 en heb ook wat last van voorwerk. Het is niet dramatisch te noemen of dat ik er slaap door mis, maar wel irritant. De harde buiken komen namelijk met prachtige regelmaat, maar ze gaan maar niet zeer doen! Netjes om de 5 minuten en dan duren ze 45 seconden. Sommige avonden (vanaf 37.0) lijken ze wel pijnlijker te worden, maar steeds zet het niet door. Ik ben uitgerekend op mijn eigen verjaardag, maar ik hoop zo dat onze kleine meid een eigen dag uitkiest! Het liefst eigenlijk nog in september :p Ik weet dat ik niets te kiezen heb, maar ach voorkeuren mag je hebben toch? :p hier trouwens ook regelmatig steken in mijn fruffel. Kleine volledig en klem ingedaald en werd met 35.5 gemeten op 3208 gram. Verwacht geboortegewicht met 40 weken zou neerkomen op zo'n 4500 gram... Dus ik vind het nu ook wel goed :p
    Bevallingopwekkende dingen? Mijn man raakt hier oververmoeid! hahahaha! Elke avond mag hij aan de slag, maar helaas leidt het tot niets. Behalve plezier natuurlijk ;) Ananas ook geprobeerd, no effect. Flink gefrituurd gegeten in de hoop van wat buikkrampen, hielp ook niet. Wandelen, trappen lopen... Hobbeltjes rijden met fiets of auto. Niets. Beebje is er duidelijk nog niet klaar voor helaas... Bitter lemon vind ik helaas zo ontzettend vies dat het geen optie is :D
    Strippen doen ze hier helaas pas met 41 weken. Dat de baby nogal groot wordt is voor hun ook totaal geen reden om actie te ondernemen... :(
    Liefs, Janneke

17. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @MC, ja maar wanneer is je lichaam er dan klaar voor?? Mijn bmm is verweekt en half verstreken, en over 5 dagen ben ik 40 weken zwanger.. Dus misschien is de bitterlemon nu juist wel het goede zetje in de juiste richting:p Maar ja dat weet ik toch niet, ik denk ook dat het bij mensen waarbij het wel werkt gewoon puur toeval is. Maar toch wil ik het zelf ook proberen hoor:p Denk gewoon dat 1 fles niet genoeg was vorige keer en te vroeg hahahahaha
    Ja zat je er met Lottie maar 2 dagen naast?? Wij vermoedden zelf de 26e.. en anders na het strippen.. en anders ben ik bang ingeleid te worden omdat ie niet komen gaat. Maar ik hoop gewoon op de 26e, dat zou een leuke datum zijn, omdat wij zelf ook op de 26e jarig zijn..:)

@Janneke, tuurlijk mag je mee doen, lijkt me heel gezellig zelfs.
    Jou verhaal lijkt erg op mijne moet ik zeggen. Mijn kleintje (kleintje??) werd met 35 weken op 3300 gram geschat.. Dus dat komt aardig bij jou metingen in de buurt inderdaad. Mij gaan ze donderdag wel strippen als het kan (met 40 weken dus), maar of dat effect heeft en of het kan is nog niet zeker. Ze gaan ook een echo maken om te zien of alles goed is. Nou moet ik wel zeggen dat ik hier ook zelf om heb gevraagd hoor..!! Anders hadden ze dat denk ik ook niet gedaan. Maar we wachten het wel af..
    De bitterlemon hoef je niet te proberen denk ik, als je de ananas al hebt geprobeerd. Want het gaat om het stofje kininne wat erin zit, en dat zit in ananas en in bitterlemon. Dus dat maakt niet uit. ( heb je trouwens wel het hart van de ananas gegeten??? )

Wat balen van die harde buiken.. Als ze nou eens overgingen in weeën, dan heb je er tenminste nog wat aan.. Maar hier wordt je zo onzeker van hé???:(

18. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    @Friesland: Dus we hebben allebei een 'kleintje' in onze buik :D Ik denk dat ik ook een extra echo ga vragen. Ik wil eigenlijk ook gestript worden met 40 weken. Dat is toch gewoon voldragen?! Het werkt ook alleen als je er klaar voor bent, dus ze forceren niets. Ik snap niet waarom er door zoveel vk's moeilijk over wordt gedaan... :(
    Ik heb idd het hart gegeten. Of nou ja, gegeten... Meer geblenderd met wat melk en vanille-ijs :D Smooooothie :D Het enige dat me dat opleverde (ondanks alle melk :p) was een hele nacht vol maagzuur :(
    Ik vind het idd jammer dat die harde buiken nergens in overgaan. Elke avond denk je: zou het??? En elke morgen word ik wakker met het idee 'he weer niks'. Net alsof de kansen voor die dag meteen bekeken zijn :p Wat raar is, want mijn moeder beviel van mijn dochtertje om 2 uur 's middags. Dus het kan wel! :D Maar die spanning die het creeert he? Je wilt zooo graag je kleine zien, vasthouden, ruiken, aankleden, voorstellen aan de wereld... En elke dag die je langer moet wachten op deze geweldige gebeurtenis voelt er als 1 te lang... Het is jammer dat het zo'n groot gat is waarin het kan gebeuren: 5 weken! Ook niet erg specifiek zeg :p Mag van mij wel wat preciezer zijn :p Maar ja, niets zo onvoorspelbaar als de natuur :D Hoe lang rommelt het bij jou nu al?
    xxx

19. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Vorige week bij de VK had ik ook gevraagd of ze me wilden strippen, gezien het kindje zo groot wordt geschat. Toch wilde de VK dit niet doen, en de reden vond ik op zich wel heel goed.
    Bij mij rommelt het dus al vanaf week 35. Toen had ik best krachtige harde buiken om de 5 minuten en heb daarvoor ook 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, telkens aan de ctg. Tot het over was toen mocht ik pas naar huis.
    Het heeft een verweekt bmm en een half verstreken bmm opgeleverd, maar verder geen ontsluiting. De VK zei vorige week, gezien het al zo rommelt, kan het best zijn dat door het strippen het rommelen nog veel erger wordt, maar het nog niks oplevert. En dat is de reden waarom ze vaak niet strippen voor de 40 weken. Met 40 weken is de kans vele malen groter dat je lichaam er klaar voor is en het strippen dus ook meer effect heeft.

In eerste instantie baalde ik er ook van dat ik niet gestript werd, omdat ik de kans op een thuis bevalling zo veel mogelijk wil vergroten, en dan begreep de VK ook wel. Maar na die uitleg, begreep ik ook goed waarom ze het niet doen. Nou wordt ik donderdag wel gestript, maar volgens mij was dat ook niet gebeurd als ik er niet om had gevraagd (en dat terwijl de week daarvoor nog over inleiden werd gesproken met 40 weken, gezien de grootte van het kindje, maar dat was weer een andere VK). Ze verschillen dus ook erg per persoon hoor..!!!

Ik heb dat precies het zelfde. Elke ochtend als ik wakker wordt dan denk ik: Jammer, weer een dag verder.. Wanneer zal het nou toch eindelijk?? haha Maar ja, 5 weken is zeker weten een hele ruime tijd. Je kunt er geen pijl op trekken:p

20. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ janneke: Tuurlijk, welkom! :D Had je ook al wel eens voorbij zien komen bij een aantal topics! Vervelend dat je al zoveel gerommel hebt en dat het niet door wil zetten. Dit is je tweede kindje toch (als ik het goed onthouden heb?), ik hoor wel vaker dat er dan zoveel meer voorwerk is, lijkt me erg balen!

@ Friesland: Tja, geen idee wanneer je lichaam er echt klaar voor is.. Volgens mij pas als die kleine er ook klaar voor is en een seintje geeft ofzo? Pff :p Grappig, de 26e dus! Dat is overmorgen :D Nou, ook een mooie dag toch!

Oohh, ik heb dat dus ook he (volgens mij dankzij Lottie ;)), dat ik elke ochtend denk: Helaas, weer niets gebeurd vannacht.. Ik heb ook gewoon zo sterk het gevoel dat het 's nachts gaat doorzetten een keer!

Deel Deze Pagina