Baarmoedermond half verstreken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friesland90, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Er gebeurd hier iig iets. Net nog weer behoorlijk wat bloederig slijm en het begint toch best aardig zeer te doen in mijn buik en rug. Beetje of ik ongesteld ben, maar dan wat scherpere pijn (kan me al bijna niet meer herinneren hoe dat ook al weer was...niet gemist!!!:D) Pijn houdt niet echt lang aan.
    Heb m'n man nog niet gebeld. Wel net ff op bed gelegen (probeer elke middag een tukkie te doen) en hem van te voren gesmst dat het nog rustig was...misschien dat dat helpt...haha, psychologisch dan.

OK, nu net wel gebeld...zie hier net een brief liggen dat hij afgelopen vrijdag een arbo keuring had...is ie natuurlijk helemaal vergeten. Geloof dat hij er ook niet meer zo bij is met z'n hoofd. Laatste stand van zaken verteld...hij klonk toch opeen wel heel zenuwachtig. Zo lief:)

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Janneke, dat heb ik gister avond dus ook geprobeerd.. Gingen om 12 uur naar bed, wat voor mijn doen best laat is... En heb de hele avond gezeten in plaats van op de bank gelegen. Maar toen ik in bed stapte was het vrijwel meteen over. De harde buiken waren trouwens ook niet pijnlijk. Maar je zag wel aan me buik dat ze heel krachtig waren en werd er ook kortademig bij. Helaas dat het niet door zette. Het is hier nu rustig helaas..
    Leuke foto ook met zo'n silhoute. En ook een mooi buik..

MC, hier zie je inderdaad van achteren ook niet dat ik zwanger ben. Zelfs als ik soms een shirtje draag zie je het van voren ook haast niet. Dat is dan net hoe ik sta. Maar dan draai ik om en dan schrikken mensen gewoon haha. Ik vind het wel leuk hoor. Ik heb trouwens wel heel erg last van straie. En het erge is dat ze nu ook nog gaan barsten en zelfs soms een beetje bloedden. Ik smeer me het ongans, maar het mag niks baten. Het jeukt ook heel erg..!!! En het wordt met de dag erger..!!!!!

2bmama, dat klinkt erg hoopvol moet ik zeggen..!!! Nou hopen dat er gauw regelmaat in komt te zitten en dat je het kan timen.. En dat het natuurlijk goed zeer doet (niet vervelend bedoeld hoor), maar dan zijn het echt weeën. Denk dat de kans wel groot is dat het door gaat zetten:) Ik heb tenminste goede hoop voor je..!!!

3. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    @ Friesland: Mijn collega zij tegen me: Striemen, dat zijn medailles voor moeders:) vond ik wel een erg leuke...
    Wel vervelend dat je er zo'n last van hebt. Ik heb ook regelmatig behoorlijk kriebel aan mijn buik, maar dus verder geen striemen.

@ Janneke: Nog niet gezegd, maar jij hebt idd ook een erg mooie buik. Ik vindt sowieso silhouet (of hoe schrijf je dat) foto's erg mooi.

Pijn in mijn rug blijft steeds terug komen, maar omdat het niet in combinatie met buik kramp gaat weet ik niet of dit echt weeen zijn. Misschien zo vk nog maar even bellen om dat te checken...kan voor haar vast ook geen kwaad om te weten waar ze eventueel voor vanavond aan toe is...

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    2bmama, het zijn misschien nog geen weeën inderdaad dan.. Maar dat wil niet zeggen dat het geen begin hoeft te zijn..!!:)
    Ben benieuwd wat de VK zegt.. Je kunt inderdaad even bellen, dan weten ze ook meteen hoe je ervoor staat voor de avond/nacht

5. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Net even gebeld: Kan 2 dingen zijn:
    - De kleine is verder aan het indalen en dat geeft zo'n druk op mijn bekken dat mijn rug er zeer van doet.

- Het zijn de eerste weeën en als ze regelmatiger, sneller achter elkaar en langer aanhoudend worden betekend het dat het door kan gaan zetten.

Tja, ik hoop dat laatste natuurlijk. maar ja, ook als het wel weeën zijn kan het alsnog weer stoppen.

Zal jullie op de hoogte houden...als het doorzet is dit in ieder geval 1 van die zeldzame bevallingen die overdag beginnen...haha, misschien hoopgevend voor jullie;)

6. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ 2bmama: Onwijs spannend zeg, ik ben heel benieuwd! Zit er een beetje regelmaat in de krampen, of zijn die er constant? Ik duim voor je, zou lekker zijn als het gaat doorzetten voor je!

@ Friesland: Wat naar dat je striemen zelfs een beetje bloeden, ieehh.. Lijkt me heel vervelend! Helaas helpt smeren inderdaad niet, het is alleen wat verzachtend voor de huid die het zwaar heeft.. Jeuk heb ik ook ontzettend gehad, maar ik bleek allergisch voor een buikbalsem die ik had. Nu heb ik Weleda en die vind ik heerlijk, geen jeuk meer gehad!

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Meiden, hoe is het hier??

Zijn jullie stiekem allemaal al bevallen? :p

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Nope! Wel vanaf 6 uur gisteravond HB gehad. Bleef zo tot 8 uur met hooguit 5 minuten ertussen. gingen steeds ietsje meer zeer doen en voelde het nu ook in mijn rug! :D En toen opeens alles weer weg.... :( Had wel wat raars! Ik had bijna een uur lang 1 harde buik! Heel raar gevoel! Vk gebeld en die zei dat het wel mocht, ik moest maar even gaan douchen. En na een uurtje was het weg. Maar joh, wat voelde dat vreemd zeg! Alsof ik een enorme steen aan het meesjouwen was!
    2bemama en en en en en??? Ben zo benieuwd of het begonnen is! :D

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hier ook nog rustig.. Of nou ja, geen beebje tenminste haha.

@Janneke, dat komt me bekend voor. Ik heb soms ook heel lang een harde buik. Toen ik in het ziekenhuis aan de ctg lag, had ik dat ook een keer. De VK daar vond het ook wel apart. Ze zegt, dan zet ie niet door ofzo, hij blijft er dan inhangen. Heel apart is dat ja. Wel jammer dat ze wat pijnlijk werden en toch afzakte.. Dat geeft toch hoop he..

MC, hoe is het met jou?? Rustig??

2bmama, ben erg benieuwd..!!!????

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ook hier nog alles rustig.
    Hoewel, gisteravond wel een rare ervaring gehad: kindje was ZO wild in m'n buik dat ik verging van de pijn. Wist niet waar ik het hebben moest en heb het hele huis rondgelopen in een kromme houding, maar hij bleef maar gaan. Niet draaien, maar zo erg schoppen en uitrekken, zo druk heb ik hem nog nooit meegemaakt. Het was alsof ie m'n blaas en darmen helemaal fijn kneep en zelf ook nog wel even de vliezen zou gaan breken ofzo. En van het ene op het andere moment was het weer voorbij, na een kwartier ofzo. Sindsdien wel constant aanhoudende menstruatiekrampen, maar die heb ik al wel meer gehad afgelopen weken.. En vandaag ook weer lekker veel harde buiken. Maar ik verwacht er niks van.

Kreeg vanmorgen ineens de kriebels; zou het allemaal wel goed zijn met hem? Voelde hem namelijk niet meer! Heb hem inmiddels gelukkig wel weer gevoeld, maar stond bijna op het punt te gaan bellen hoor!

11. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ieh eng MC! Hier heeft ze ook af en toe de 'gekke 5 minuten' maar nooit zo erg dat het zeer doet. Misschien heeft je kindje zich eens flink rondgedraaid :p Hier doet ze niet veel meer dan van links naar rechts draaien met haar rug, maar die van jou heeft vast een rondedansje gemaakt :D
    Ik mag over een half uurtje weer naar de vk. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen. Vriendlief is er namelijk van overtuigd dat hij iets hard tegen kwam toen we ehm.. het gezellig hadden gisteravond :) :$
    Ben benieuwd of ze even gaat voelen en of mijn vriend zich dat gewoon inbeeld :p Ik ga ook even vragen of ze nog een keer mijn meisje wil opmeten. Mijn moeder maakt zich heel erg ongerust over hoe groot ze is, en een extra echootje kan natuurlijk nooit kwaad :D

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ janneke: Hoe was het bij de VK? Relaxed dat je ook nog even om een echo kan vragen, mijn VK heeft geen eigen echo-apparaat..

Denk zelf niet dat ie echt aan het draaien was, zo voelde het niet. Maar het leek wel alsof ie een heuse kermis-attractie aan het beleven was ofzo, damn :p

@ Friesland: Hoe is het bij jou vandaag? Vermaak je je nog een beetje?

Meiden, zou 2bmama al mama zijn inmiddels? :D Ik verwacht het stiekem wel..

13. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Goedemiddag,

Ik had visite, dus was niet heel actief vandaag op het forum:p

Ohh MC, dat is niet prettig..!! Hier soms ook zulke momentjes. En meestal in de auto. Auuuwww wat doet dat soms zeer zeg.. Vooral onderin inderdaad. Alsof er even goed in de blaas en darmen geknepen wordt inderdaad. Niet prettig. Maar fijn dat ie weer goed beweegt nu:) Anders zou je toch wel ongerust worden als het opeens zo rustig is.. Waarschijnlijk uitgeteld van die attractie hahaha

Janneke, ben benieuwd hoe het bij vk ging.. en of je een echo hebt gehad..

Hier heb ik af en toe weer wat menstruatiekrampen. Maar het lijkt nu wel weer aardig over te zijn, dus ik weet het niet.. Ik hoop wel dat het vandaag of morgen door gaat zetten en ik zal bevallen voor donderdag. zie best tegen het strippen op eigenlijk..

Ik denk ook dat 2bmama inmiddels wel mama is.. want daar hebben we nou al een tijdje niks van gehoord. spannend hoor, hoop het voor der..!!

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heee

bedankt voor de felicitaties!! Het lukt me nog niet om alles weer bij te lezen maar hoop dat jullie me niet vergeten zijn;)

helaas alleen maar gerommel bij jullie las ik wel:(
    Hopelijk snel meer beebjes!!

Xxx

15. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Helleu!
    bij vk alles weer goed :D Bloeddruk wel gestegen. normaal was hij alle weken 120/60. Toen vorige week 130/75 en vandaag 140/85.
    De vk zei dat dit een teken was van naderende bevalling... Ze heeft dus verder niets nagekeken (urine ofzo) maar ik heb verder ook totaal geen klachten in die richting dus het zal wel goed zijn?
    Verder lag het kindje goed ingedaald enzo en had ze een mooie hartslag :D Niets nieuws dus verder... Geen echo gehad, want de vk zegt dat de baby nog hooguit 150 gram per week groeit en nu dus op 3700 zou zitten. Dat is nog heel mooi :D Niet te enorm :D Echo wilde ze dus niet maken :(
    Verder weinig te melden...
    Liefs!

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Janneke, oohh jammer dat je geen echo hebt gehad. Maar inderdaad 150 per week is wel het gemiddelde geloof ik..
    Ohh een naderende bevalling? Op welk termijn dan? Want ik bedoel.. je bent 38 weken en 5 dagen zwanger, dus dat de bevalling er aan zit te komen is een ding wat zeker is:D hahaha

Fijn dat verder alles goed was:)

@MC, hoe is het met jou???

17. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Friesland: Ah vandaar, je had visite :D Tja, wie weet hoef je donderdag niet meer naar de VK! En anders zou ik dat strippen gewoon zien als een extra hulpmiddeltje om misschien iets op gang te helpen, dat is fijn toch? :)

@ Lottie: Natuurlijk zijn we je niet vergeten! Lekker aan het babyknuffelen meid? Geniet ervan!

@ janneke: Mooi dat alles weer goed was! Wel jamer dat ze geen echo meer wilde maken, maar het blijft natuurlijk ook een schatting.

@ hier: Blèègh, vandaag echt zo'n supervermoeiend verveeldagje! Wel af en toe weer wat heftige harde buiken en ongi-krampen, maar het doet niks helaas. Wat is dit een spannende tijd zeg, jeetje mina! Ik ben zooo benieuwd en ik heb zoooveel zin om te babyknuffelen :D Morgen om 12:00 weer naar de VK, maar verwacht er eigenlijk niks van. Wanneer gaan ze eigenlijk kijken of je al wat ontsluiting hebt ofzo? Of doen ze dat niet zomaar?

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @MC, nee volgens mij doen ze dat niet zomaar. Want zelfs al zou je 3 cm ontsluiting hebben.. dat zegt nog niks. Dus ze kunnen wel toucheren, maar wat heb je aan die informatie, als je dan nog niet weet wanneer je gaat bevallen hihihi.
    Ze doen het bijvoorbeeld wel als je gestript wil worden, dan moeten ze eerst voelen of je wel ontsluiting hebt, maar het strippen doen ze dan meteen. Je kunt het wel vragen omdat je nieuwsgierig bent natuurlijk haha.

Ja ik wil ook wel babyknuffelen.. hihihi Maar we moeten nog eventjes geduld hebben.

Hier vandaag ook wel harde buiken en menstruatiekrampen. Vanavond eventjes behoorlijk, maar helaas toch weer wat afgenomen. Hoop dat het vannacht toch nog gaat doorzetten, maar reken er niet op.

MC, in ieder geval succes morgen bij de vk, als ik je niet meer spreek..

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mc
    dank je meis!!! Zeker lekker aan t genieten hier. Jij mag bijna;)
    vk's kijken niet zomaar of je ontsluiting hebt, wel als je bijv getript zou willn worden. Hopelijk doen de harde buiken wel alvast iets:)!

20. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Goeiemorgen!

@ ontsluiting/strippen enzo: Nee, dat dacht ik inderdaad ook al, dat ze daar alleen naar kijken als je er zelf nieuwsgierig naar bent :D Ik zal het wel eens vragen zo (als ik durf hoor, haha)! Ik ben inderdaad wel nieuwsgierig, maar weet ook dat het niks zegt hoor! Ik kan trouwens gelijk even vragen of ontsluiting of verstrijken weer 'terug' kan gaan, zoals Friesland in het begin van dit topic wilde weten :D Kijken wat mijn VK zegt!

Hoe is het bij jullie vandaag meiden??

Hier wel weer het nodige gerommel gemerkt vannacht (en nu ook nog), maar dat is ook niks nieuws meer he ;) Word alleen zo gek van dat gevoel steeds te moeten plassen! Hebben jullie dat ook zo erg? Dan ga ik zitten en komen er 2 druppels, maar de rest wil er gewoon niet uit ofzo.. Alles zit zo in de verdrukking daar!

Deel Deze Pagina