@Janneke: Klinkt goed!!! En aangezien je niet meer gepost hebt, vermoed ik dat het door heeft gezet! Ben erg benieuwd!
Zo al een tijdje niet op t forum geweest.. ben lekker aan het genieten van ons meisje.. maar was toch ff heel erg nieuwschierig naar hoe t met iedereen gaat.. ennn of janneke al bevallen is...maar dat zal nu denk ik wel..
Hey meid! Hoe gaat het met jullie? lekker aan het genieten van je mooie zoon? heel toevallig maar wou ik toch nog ff melden. Ons meisje is precies 46 minten na Noah geboren... voor een jongen hadden wij ook de naam noah en ook onze dochter is met elleboog naast hoofdje geboren na een uur en 45 min persen... Veel overeenkomsten op dezelfde datum Liefs
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met iedereen gaat! Hier gaat alles goed, wat groeit zo'n kleintje hard zeg! Echt heerlijk genieten! Ik denk alleen dat ik nooit meer van m'n brakheid af kom
hier alles super! Heb een vreselijk lief/rustig/stil babytje gekregen!!! Bevallen op 14 oktober om 09.37. Ze woog 4280 en was na 4 dagen weer op gewicht. Op dag 8 woog ze al weer bijna 4400... Ik maak slagroom Verder is alles keurig gegaan! Ben thuis bevallen op de baarkruk! Helaas wel gescheurd... Niet dramatisch, maar het was wel hechtingen waard. Nu zit ik met het volgende: de hechtingen blijken niet te hebben gewerkt... Nu zit ik dus met een open wond waarvan de vk zegt dat het wel weer heelt, maar ik vind het persoonlijk een heel eng idee en ben erg bang voor ontstekingen of opnieuw hechten en dergelijken... ieeeh! Tips anyone? of herkent iemand dit? Liefs, Janneke
Hier gaat het goed.. en zeker aan het genieten van onze prachtige zoon..!! Nou wat toevallig..!! Ik zie het inderdaad in je banner.. Precies 3 weken haha hoe toevallig zeg. En de bevalling klinkt aardig als de mijne inderdaad.. Mooie naam he? Noah? hahaha Hoe gaat het met jou nu?? Geef je bv of fv?
Ik ben ook wel erg benieuwd inderdaad. Al moet ik zeggen dat ik op dit forum niet meer zo actief ben sinds de kleine er is.. Pff wat een drukte op eens dan zeg..!!! Hier gaat het goed. Alleen heb ik helaas moeten stoppen met de bv. Of nou ja, moeten stoppen eigenlijk niet. Ik had nog een lactatiedeskundige kunnen laten komen, maar ik zag het niet meer zitten. De eerste week was de bv al behoorlijk zwaar. Hij wilde niet goed drinken aan de borst en viel alleen maar in slaap. Zo was ik ongeveer een uur met de voeding bezig. En daarna huilde hij ook nog een uur. Hij sliep dan een uurtje, en kwam vervolgens alweer. Nou bleek hij ook nog spruw te hebben (ook niet zo'n beetje..!!) En daardoor begon de voeding ook erg pijnlijk te worden. Ik moest hem stimuleren om te drinken, maar dat is erg vervelend als het zo zeer doet. De combinatie van pijn, oververmoeidheid en frustratie was me gewoon teveel. Erg jammer, want ik had meer dan genoeg bv (kolfte binnen 10 minuten 100 cc) en Noah huilde al wat minder. Maar ik kon het gewoon niet opbrengen meer. Ik ben wel blij met mijn keuze achteraf, maar heb er erg veel om gehuild en ben er erg verdrietig om geweest. Hoe gaat het met jou MamaCharlotte??
Gefeliciteerd..!!! Wat geweldig zeg dat ze zo goed groeit..!! Dat was bij mij de eerste dagen niet het geval helaas, maar nu inmiddels wel weer hoor wat fijn dat je thuis bent bevallen en dat het verder goed is gegaan. wat de hechtingen betreft weet ik het niet. Mijn hechtingen zitten wel goed (knip en scheur aan de binnenkant). 1 tip heb ik wel voor je: heel goed blijven spoelen en douchen. Goed schoon houden. Dat verkleint de kans op ontstekingen al behoorlijk!!
@ janneke: Nog van harte gefeliciteerd meid Lekker dat ze zo goed groeit! Goeie tip is om per dag in ieder geval minstens een uurtje even lekker in je blote billen op een handdoekje te gaan liggen, zodat het in ieder geval ook een beetje aan de lucht kan drogen. @ Friesland: Jammer dat de BV niet lekker liep, maar voel je niet schuldig hoor! Je hebt het geprobeerd en frustraties zijn niet goed! Hier nog wel aan de BV, maar ik geef eerlijk toe dat ik het ook mega-zwaar vind. Het aanleggen doet me nog steeds erg veel pijn. Daarnaast lek ik 's nachts zo ontzettend in bed dat ik er ook helemaal gek van word. Alles geprobeerd om 's nachts te dragen zodat mijn bed niet zeiknat is, maar het is heel erg lastig omdat alles verplaatst. En de vermoeidheid erbij maakt het af en toe gewoon even teveel, ik moet er ook veel om huilen. Maar ik vind dit allemaal geen goede redenen om te stoppen, omdat het puur mijn eigen ongemakjes zijn Maar ben wel benieuwd hoelang ik het vol ga houden! Hier ook lekker druk, dus niet zoveel meer op het forum. Maar met de kleine gaat het verder super! Heel erg aan het zoeken naar een nieuw ritme om alles in huis ook een beetje te blijven doen en ook zo nu en dan wat tijd voor mezelf te hebben, maar dat is heeeel moeilijk
Ja die ongemakken herken ik ook zeker.. Maar ook dat was voor mij geen reden om te stoppen hoor. Het was gewoon een samenhang van alles. En vooral dat de kleine niet goed aan de borst wilde drinken en vervolgens ook zoveel huilt. Dat is helaas nog niet over, maar gelukkig neemt de voeding nu minder energie. Ook me tepels beginnen wat minder gevoelig te worden gelukkig. Alleen wil de tepelkloof maar niet genezen. Smeer me een ongeluk met bepanthen. En laten luchten gaat lastig, want ik lek ook heel erg. Trouwens, als het goed is moet de bv straks wel minder vermoeiend worden. De eerste 6 á 7 weken nemen heel veel energie en tijd in beslag, maar daarna is het net alsof je nooit anders hebt gedaan en doet het ook geen pijn meer. (dat liet ik mij wijs maken door de wijkverpleegkundige). Dus nog ff volhouden, het wordt echt beter Wat mij het beste bevalt voor s nachts zijn maand verbandjes in me bh, en daar 3 zoogcompressen achter en de bh extra strak. Zo blijft het tenminste nog een beetje op de plek zitten. Ik had ook een doormidden geknipte luier geprobeerd, maar dat was geen succes. Er zit een soort van gel achtig spul in de luiers, wat heel smerig wordt als het nat wordt. Dus dat zou ik niet doen haha Ik heb inderdaad ook weinig tijd voor mezelf. Gister kwam mijn vriend om 17.00 uur thuis en ik had nog helemaal niet gegeten de hele dag en nog maar 2 glazen water gedronken, verder helemaal niks..!!! Gister avond bleef de kleine maar huilen, zo erg dat we twijfelden of we de dokterswacht moesten bellen. Hij had de hele dag en nacht nog maar 1 uurtje in totaal geslapen. Verschrikkelijk zielig, hij was echt niet troostbaar. Gelukkig gaat het nu wel weer, hij ligt nu lekker te slapen.. Ik hoop maar dat de krampjes gauw over gaan. Donderdag moeten we naar de huisarts. Tijdens de zwangerschap hoorde ik steeds een knakje uit me buik komen. De vk en echoscopiste verklaarde me zowat voor gek, maar het is toch echt zo geweest. Zijn schoudertjes waren het namelijk. Af en toe als we hem oppakken of bewegen, dan knakken ze nog steeds. De huisarts vond het wel nodig dat we even langs komen. Dus ben benieuwd. Hoop dat het niks ergs is ofzo.
Kan me voorstellen dat die samenhang van alles en dan ook nog de spruw je heeft doen stoppen! Vervelend he, dat lekken, bah! Haha, luiers had ik ook gelezen ja, maar dat leek me ook niet zo'n succes. Ik heb nu een strakke sportbeha gekocht en dat is ook wel lekker op zich! Ik hoop dat het klopt, dat het na die eerste 6/7 weken minder vermoeiend wordt! Erg he, dat je zelf gewoon vergeet te eten, drinken en plassen omdat je constant met hem bezig bent.. Zo vermoeiend! Het is echt geen straf om de hele dag met hem bezig te zijn, maar het is zo fijn om hem 's avonds even aan je man te geven, haha! Wat sneu, hier nog een kereltje met heeel veel krampjes! Ik weet ook niet wat ik ermee moet.. Hebben al Infacol en Cinababy, maar het haalt weinig uit heb ik het idee. Bizar verhaal ook van dat knakken, ben benieuwd! Hoop ook voor jullie dat het niks ergs is!
Haha ja dat herken ik.. Als mijn man thuis komt vind ik het heerlijk dat ik niet meteen heen hoef te draven als de kleine huilt.. Dan mag hij hoor..!!! hahaha Al vind ik het ook heerlijk om lekker met m op de bank te koezen hihi.. Wij gebruiken inderdaad ook cinababy en infacol. De VK zei dat infacol niet altijd werkt, dus hadden toen cinababy bij gehaald. Maar moet eerlijk zeggen dat we ze allebei gebruiken. Alleen niet elke keer, zo min mogelijk. Als hij huilt en niet kan slapen van de krampjes of erg overstuur is geef ik 3 druppels en een pipet van de infacol + speen. Meestal helpt het wel om hem wat rustiger te krijgen, maar of het ook echt tegen de krampjes werkt, ik weet het niet hoor.. Heb mijn twijfels.. Ik ben ook heel benieuwd wat de huisarts zal zeggen. Vinden het zelf ook wel heel apart..
Ja, wij gebruiken het inderdaad ook allebei Ik geef hem altijd Infacol voor zijn voeding en de Cinababy-druppeltjes gewoon af en toe tussendoor als hij erge krampjes heeft. Baat 't niet, dan schaadt het niet! Zijn jullie ook al lekker met hem op pad geweest? Ik vind het nog steeds spannend, maar het gaat steeds beter. Het went al bijna Hoewel hij het altijd echt super doet (hij valt gewoon in slaap) zit ik elke keer heel erg in m'n maag met die voedingen. Ik kan voor mn gevoel pas de deur uit als hij net heeft gehad en moet dan ook gauw weer terug zijn voor het geval hij honger krijgt.. Ik durf niet zomaar ergens anders te gaan voeden Vaak is daar de mogelijkheid ook niet voor. Vind ik maar lastig! Dit lijkt me met flesvoeding overigens wel makkelijker.
Heey Ja zo gebruiken wij het ook inderdaad. De infacol vind hij ook erg lekker moet ik zeggen. Soms als ie erg huilt doe ik wat op de speen. Maar het lijkt inmiddels wel een verslaving te worden. Zodra er niks meer op de speen zit, begint ie weer te huilen. Maar denk ook wel dat het krampjes zijn dan, want als ik hem oppak voel ik even later een paar scheetjes. Het dillema met borstvoeding of flesvoeding hoef je niet te hebben. Je kunt namelijk net als met flesvoeding gewoon op pad gaan. Als je na elke voeding nog wat afkolft en dit invriest, kun je dit ontdooit mee nemen. Overal kun je wel borstvoeding opwarmen, je hebt alleen warm water nodig. Als je 1 keer een volledige voeding afgekolfd en met de fles geeft, heb je alvast een indicatie wat ie binnen krijgt (aan de borst altijd iets meer dan gekolfd trouwens). Als je de ingevroren borstvoeding de dag van te voren in de koelkast zet, is het ontdooit nog 12 uur houdbaar. Best lang vond ik dat. Wij zijn al wel op pad geweest. We hebben zelf al een weekendje bij mijn zus geslapen. Dat ging prima! We hadden de flesvoeding mee genomen en ik had de kolf mee genomen. Want ik deed nog wel afkolven, ivm met de afbouw. We hebben ook al met ons 3en boodschappen gedaan. Ideaal die draagzak en in de maxicosi slaapt ie ook als een blok!! We kunnen gerust van alles doen, ik kan zelfs de voeding rekken als ie in de maxicosi of draagzak zit, hij slaapt dan wel ruim 4 uur door!! We zijn vanmorgen bij de ha geweest. De schoudertjes hoeven we ons geen zorgen over te maken, want het is een pees die knakt aan beide kanten, maar kan geen kwaad. Ze zag wel dat de heupjes niet helemaal symmetrisch zijn. We hadden al een afspraak staan voor een echo van de heupjes, maar deze moet nu zo snel mogelijk gedaan worden en kan vanaf 8 weken. Hopelijk valt het mee, hoop niet dat ie een spreidbroekje moet, vind dat zo zielig!!! De spruw is bijna weg, maar heb toch nog een recept gekregen voor een zalf i.p.v. de Nystatine. Ben benieuwd of het vrijdag helemaal weg is, anders toch de zalf halen. Omdat ie best wel veel spuugt hebben we ook het advies gekregen om johannedbroodpitmeel of nutrilon A.R. te gebruiken. Ze noemde het kenmerken van Reflux. Ben benieuwd of het wat helpt, zijn meteen langs de supermarkt gegaan om het op te halen. Ik hoop alleen dat de krampjes niet erger worden hierdoor, want de voeding, maar natuurlijk ook de ontlasting, wordt er dikker van.
Wij zijn ook al meerdere keren weggeweest, maar telkens weer voor de nieuwe voeding zijn we weer thuis. We zijn een paar keer naar de stad geweest, daar is het wat lastiger om een voeding te geven en op te warmen. Ook wel belangrijk: Ik heb geen kolf Ik heb er in het begin een gehuurd, maar dat was gruwelijk duur. Ik vind ze sowieso erg duur ook. Ik vind het ook best een gedoe om elke keer een beetje af te kolven, dan moet je dus ook al een tijd van tevoren weten dat je weggaat, toch? En moet je niet altijd dan alsnog ook afkolven tijdens die voeding, anders ontplof je zelf? Misschien doe ik wel te moeilijk hoor Het is gewoon die onwennigheid en ik heb nog niet door hoe ik dit zou moeten plannen.. Wat een eng idee dat er een pees knakt zeg! Maar gelukkig is het niks ernstigs! Hoe komt het van zijn heupjes? Dat hadden ze dus al eerder gezien? Misschien dat het juist een beetje helpt tegen de krampjes als zijn ontlasting iets dikker wordt. Ik heb iig altijd de indruk dat ze echt van die diarree-krampen hebben, zo sneu.
Ja zonder kolf wordt het wel wat lastiger inderdaad. Ik heb er 1 te leen van een vriendin. De avent electrische. Je kunt zelf de snelheid bepalen en dan vast zetten zeg maar. Echt geweldig. maar goed, ik heb hem niet meer nodig dus hij gaat binnenkort weer terug. Voeden in het centrum zou ik ook niet doen als je niet kunt kolven van te voren inderdaad. Maar als je wel kunt kolven, kun je bij de hema de melk opwarmen met warm water bijvoorbeeld. Je hoeft niet vlak voor je weg gaat te kolven, maar gewoon een dag na elke voeding eventjes een paar minuutjes na kolven. Dan kun je dat allemaal in de koeling later bij elkaar in doen en invriezen. Dan kun je het eruit halen wanneer je het maar nodig hebt, dus niet pas 1 dag van te voren afkolven. Gewoon wanneer je een dag tijd hebt. Ingevroren is het heel lang houdbaar!! Hahaha nee dat ontploffen valt wel mee. Dat dacht ik eerst ook, vooral toen ik ging afbouwen, maar 6 uurtjes zijn te overzien. Nog even aanleggen voor je weg gaat en als je meteen terug bent. Dan overbrug je dus zo'n 6 uur, terwijl je maar 1 borstvoeding overslaat. Ik raad je wel aan om een kolf aan te schaffen. Je kunt ook 1 tweedehands kopen. Dan zou ik alleen niet 1 doen waarbij de melk in het motortje komt zoals madela want het motortje kun je niet schoonmaken. Huren is inderdaad ook heel duur!! Als je borstvoeding er makkelijk uit komt, kun je ook een handkolf doen. Nee ze hadden het niet eerder gezien van de heupjes, maar de echo moest sowieso omdat de kids van mijn zus ook spreidbroekjes hebben gehad. Maar de HA zag nu toevallig dat ze niet symetrisch staan en daarom moeten we eerder. Ik hoop maar dat het meevalt.
Heb er nog eens over zitten nadenken gisteren. Ik denk dat je in principe geen kolf nodig hebt als je je kindje meeneemt en er gewoon voor zorgt dat je niet langer bij hem vandaan bent dan de tijd tussen de voedingen. Volgens mij kan je in de stad of ergens anders altijd wel een plekje vinden om even te voeden, maar ook daar moet ik nog even 'handig' mee worden, zonder dat iedereen mee kan kijken. Pff, het is maar iets lastigs hoor Ben ook wel benieuwd hoe het zal gaan als ik ga afbouwen met de BV, qua ontploffen Maar volgens mij gaat het best snel met het afbouwen van die productie als je minder gaat voeden. Had jij dat ook, Friesland? Zijn je borsten al snel normaal geworden weer, zeg maar? Kan me dat dus al bijna niet meer voorstellen Hoe gaat het nu met de spruw? Nu wel weg?