Baarmoedermond half verstreken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friesland90, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Sorry een beetje een laat berichtje haha.

Ja dat is inderdaad wel zo, je moet er ook wat handigheid in hebben. De eerste 2 weken was ik nog niet zo handig met m, maar nu kan ik m in alle mogelijkheden vasthouden zoals ik wil. Ik wordt er steeds handiger in..!! En als je handige kleding hebt, kun je ook voeden zonder dat iemand ook maar iets ziet. Nou dan maakt het toch ook niks uit?? Ik heb er sowieso zelf geen problemen mee, maar ik heb wel problemen met de mensen die er problemen mee hebben. Snap je wat ik bedoel? Sommige mensen vinden het echt niet kunnen, en dat trek ik me dan nogal aan. Maar eigenlijk moet je er ook laks aan hebben hoor.

Mijn borsten waren wel aardig snel weer de oude. En de stuwing viel opzich nog wel mee, als je het maar goed afbouwt en niet in 1 keer stopt. Gister lekte ik opeens nog wat uit 1 borst, terwijl er helemaal geen spanning meer op staat. Voel ook geen harde bultjes of wat dan ook, dus heb niet meer gekolfd. Er komt nu ook niks meer uit, ook niet als ik knijp, dus het zal wel goed zijn.
    Het afbouwen is ook bij iedereen anders, dus hoe het bij jou zal gaan kan ik ook niet zeggen. Bij de 1 is de melk in een paar dagen al weg, bij een ander duurt het heel lang.

De spruw is nog steeds niet helemaal weg, dus daar hebben we nu een zalf voor in plaats van de nystatine. Hopelijk dat het nou van de week helemaal weg is. Ik heb in ieder geval het idee dat ie er geen last meer van heeft.

Vanmorgen heb ik het cb gebeld, want ik twijfelde erg over de voeding die hij nu krijgt. Hij zit nu aan de nutrilon a.r. omdat ie kenmerken van reflux heeft. De huisarts adviseerde dit, en hij spuugt nu veel minder. Alleen gaf ik inmiddels al 6 x 120/4 ml en dat vond ik best veel. Maar wonder boven wonder begon hij nu ook nog steeds te huilen na de voeding..!!!! Dus heb ik gister eens 150/5 gegeven en dat ging zo goed, dat ik dat de hele dag heb gedaan. Ik kwam uit op 5 x 150/5 gister.
    Ik twijfelde of dat niet veel te veel is, omdat hij zo jong is. Maar het cb zegt dat hij dat wel mag hebben. Vorige week hebben we hem gewogen en toen was hij 4280 gram. En dan mag ie dat wel hebben. Ik verbaasde me erover, omdat je veel mensen hoort dat zulke jonge kinderen nog 6 voedingen van 90 / 5 voedingen van 120 krijgen.
    In ieder geval een hele geruststelling dat ik het gewoon mag geven..!!

Hier gaat het trouwens heel goed met de krampjes. De kleine man slaapt echt vele malen beter. En als hij niet slaapt, dan lacht ie.. helemaal geweldig..!!! Ik zal wel even een foto erbij doen. Hoe gaat het met jou mannetje en de krampjes? Al wat minder???

2. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Geeft niet, we hebben het allebei druk genoeg met onze baby's ;) Ik begrijp het wel hoor, haha!

Ik snap je helemaal hoor, het is echt jammer dat sommige mensen er problemen mee hebben. Ze vinden het uberschattig als je een klein beestje de fles geeft, maar als je zelf je kindje voedt is dat ineens raar. Ik zou zelf ook niet open en bloot met m'n borst gaan zitten hoor, maar als je het inderdaad een beetje afschermt moet het toch kunnen!

Relaxed dat je borsten weer de oude zijn! Hier maandag tegen een flinke borstontsteking aangelopen, zooo pijnlijk! Kon m'n arm niet meer optillen. Heb 's nachts zelfs nog in het ZH gezeten en antibiotica meegekregen, maar gelukkig was de koorts 's morgens weg en heb ik het niet meer hoeven nemen. Ik was er waarschijnlijk toch net op tijd bij; heb 's avonds onder de douche flink gemasseerd en daarna goed laten leegdrinken. Nu is de pijn bijna weg gelukkig.

Vervelend dat hij nog steeds spruw heeft joh, hoop dat het gauw weg is! En lekker toch, dat je mannetje zo lekker veel drinkt? Laat hem maar lekker groeien, hihi! Ik vind het wel prettig dat ik met de BV helemaal niet weet hoeveel hij binnen krijgt, dan hoef ik daar ook niet onzeker over te zijn ;) Super ook dat ie minder last heeft met krampjes en wat een heerlijke foto ook :D Mijn mannetje heeft helaas nog heel veel last van de krampjes, niks lijkt te werken.. Zo sneu! Maar.. ook hij lacht steeds meer als hij wakker is, geeft echt een supergevoel! En soms zit er 's nachts al 6,5 uur tussen de voedingen, echt fijn :) Hij slaapt ook al in z'n grote bed sinds een paar dagen! Hoe zijn de nachten bij jullie?

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    P.S. Ik zal in mijn privé-album wat foto's van mijn ventje zetten :)

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wat een prachtig mannetje zeg..!! Heerlijk he?? Vind jij ook dat het zo hard gaat opeens.. Ze groeien als kool zeg..!!! Hij begint nu helemaal plooitjes bij zn armpjes te krijgen en zn handjes en vingertjes worden dikker. En je ziet me echt groeien!!

Ohh jeetje dat lijkt me geen pretje zo'n borstontsteking. Dat masseren deed ik trouwens voor elke voeding. Als ik echt op knappen stond niet, want dan spoot de melk er al uit voordat dat moest. Maar tijdens de voeding deed ik dan masseren, alle harde stukjes en verstopte kliertjes masseren. Dat helpt echt..!! Zo voorkom je ook een volgende borst ontsteking. Lijkt me echt geen pretje:( Wel fijn dat de pijn nu bijna weg is.. ben je er denk ik inderdaad op tijd bij..

Met de spruw gaat het heel goed..!! Die zalf die we hebben heet daktarin en helpt wonderbaarlijk goed. Gister smeerde ik het 2 keer op en ik zag al dat de plekjes verdwenen en vanmorgen heb ik goed gekeken, maar alle plekjes zijn weg..!! Uit het verhemelte is helemaal weg, de tong is helemaal schoon, wangen niks meer en van de lip is ook weg.. Wonderbaarlijk spul, dat we dat niet eerder hebben gehad snap ik niet?? Ik blijf het maar goed smeren en hopen dat het niet weer terug komt.

ZOo die nachten gaan goed dus..!!! Hier zit er maximaal 5 uur tussen de voedingen, dus ook niet heel slecht hoor. Maar als hij de nacht voeding heeft gehad slaapt ie niet in 1 keer weer door. Dan is ie vaak nog wel een uur wakker en jengelig. Zodra de speen uit valt gaat ie huilen, als ik m in doe slaapt ie weer bijna, tot ie weer uit valt. En dat duurt ongeveer een uurtje. Soms wel korter.

5. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Jaaa, ze groeien zoo hard, niet normaal! Lekker van genieten hoor, het gaat zo snel :) En heeel veel foto's maken!

Ik masseer mijn borsten nu elke dag onder de douche, dat werkt ook erg goed, ze blijven goed soepel. De echte knappende borsten heb ik nu niet meer, het is nu echt mooi in balans. Enige moment dat ik het nog een beetje heb (en dat het er ook uit spuit) is als hij zolang slaapt 's nachts. Maar dat is logisch, dan slaat ie gewoon een voeding over ;)

Mooi dat het goed gaat! Daktarin ken ik wel, dat heb ik ook wel eens op een schimmelnagel moeten smeren, haha! Mooi dat het werkt!

5 uur is inderdaad ook super, dat merk je toch snel he, dat een uurtje extra al heerlijk is! Hier hadden we gisteravond voor het eerst ook zo'n jengel-avondje, hij heeft inderdaad een uur liggen jengelen voordat ie in slaap viel, zo sneu. En inderdaad elke keer die speen er maar weer in, maar na 5 minuutjes kon je weer je bed uit.

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hahaha nou precies, hier dus het zelfde verhaal. Ik ben er wel achter dat als je de speen in doet vlak nadat je cinababy hebt gegeven, de speen veel beter blijft zitten.. Dan zuigt ie beter en valt vaak ook daarna in slaap. Het werkt super. Dus ik wacht altijd met cinababy geven, pas als die jengelig wordt geef ik het haha.

Ja dat masseren helpt goed he?? Ohh ik vond dat zo irritant dat gelek s nachts..!! Verschrikkelijk. Had alles geprobeerd, maar het verschoof elke keer. Ik deed s nachts een gewone bh aan in plaats van een voedingsbh, daar bleven de zoogcompressen veel beter in zitten. En dan deed ik 3 stuks haha. Maar vaak lekte ik daar nog doorheen.

We gaan denk ik vanmiddag weer even langs het consultatie bureau om te wegen. Donderdag hadden we ook gewogen, is wel leuk om het eerst wat bij te houden.. Ook omdat ie flesvoeding krijgt wel handig om te weten wat ie weegt..
    Ga jij wel eens te wegen??

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik geef inderdaad ook alleen Cinababy als hij echt heel erg huilt om z'n krampjes, en dan inderdaad gelijk ook z'n speen, werkt altijd meteen! Heerlijk ;) Enig nadeel vind ik wel dat er alcohol in Cinababy zit, ben ik gister achtergekomen.. Maar goed, we maken dit flesje op en dan zien we wel weer even hoe het gaat.

Vreselijk he, dat gelek! Ik heb wel het idee dat mijn borsten inmiddels iets zindelijker zijn, errug fijn! Want ik heb ook alles geprobeerd 's nachts, want een gewone beha zit gewoon niet lekker. Ik ben een echte buikslaper. Ik heb nu een heel strak sporttopje met daarin zoogcompressen. De compressen schuiven gelukkig mee over de stof, dus ze blijven altijd goed bij mijn tepel zitten! Alleen soms lekt het inderdaad alsnog door.

En, ben je nog gaan wegen? Mijn vriend heeft vorige week even met hem op de weegschaal gestaan en toen was hij iets van 4,7 kilo. Zal vast wel goed gaan ;) Ik maak me er ook niet zo heel veel zorgen over hoor, jij wel? Het scheelt wel dat ik met de BV het idee heb dat hij wel neemt wat hij nodig heeft.

8. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hoe gaat het eigenlijk met de andere meiden?? Of lezen die hier nooit meer nu? :D

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja ik weet inderdaad dat er in cinababy alcohol zit. Maar ik las op internet dat dit geen echt alcohol alcohol is zeg maar. Het is puur voor de samenstelling van het spul en kan geen kwaad. In de Daktarin zit ook alcohol, vond het al gek inderdaad. Maar goed, meer dan 6 x keer per dag 3 druppels moet je sowieso niet geven, dat lijkt me niet echt goed. gelukkig komen we daar nog niet aan..

Nee ik ben niet meer wezen wegen. Het was ook niet echt nodig, alleen we kunnen pas weer volgende week wegen, dus het was wel handig geweest voor een indicatie. Ik maak me er ook totaal geen zorgen om. Ik bedoel we zien hem goed groeien en hij plast en poept ook goed. Het is alleen i.v.m. de flesvoeding wel handig om te weten wat ie weegt. Zodat je een indicatie hebt.

Geen idee hoe het met de andere meiden gaat.. Ik kom ze ook niet meer tegen hier op het forum. Ik weet ook niet of ze nog wel mee lezen of actief zijn hier..

Ja een strak topje is ook een idee inderdaad..!! Ik ben totaal geen buik slaper, dus dat heb ik ook niet zo gemist tijdens de zwangerschap. Ik vind het wel heerlijk dat ik weer op me rug kan liggen...

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik denk ook niet dat onze kindjes over 15 jaar een alcoholprobleem hebben door de Cinababy of Daktarin, haha! Dat komt vast goed :p

Je moet voor de flesvoeding zeker ook weten wat hij moet hebben, hangt dat af van wat hij weegt soms? Dan is het inderdaad wel handig.

Ja, rugliggen was een ramp aan het eind he! Ik kreeg dan bijna geen adem meer, alsof er iemand bovenop me lag! Maar dat was gelijk weg na de bevalling, heerlijk! Ik lig nu toch ook vaak op mijn rug te slapen, als mijn borsten zeer doen.

De andere meiden zijn vast (net als wij) lekker druk met hun kindjes, ook wel erg begrijpelijk!

Heb jij trouwens Facebook? :D

11. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Heey

Ja dat klopt, het hangt af van wat hij weegt wat hij mag hebben. Eigenlijk best apart, want als je meer geeft, wordt ie toch vanzelf zwaarder. En dan mag die nog meer hebben. Heb geen idee waarom het alleen daar van af hangt. Zal het op het cb wel eens vragen hoe het precies zit. Hebben volgende week de eerste afspraak.

Het rugliggen was bij mij vooral een ramp omdat ik in de laatste periode zo last had van me rug. Als ik eenmaal op me rug lag, kon ik haast niet meer draaien omdat het dan zo zeer deed. Het heeft ook wel een tijdje geduurd voordat ik na de bevalling weer op me rug kon liggen. En als ik te lang op me rug lig doet het nog steeds zeer als ik in beweging kom. Maar het is al stukken beter..!!!

Is jou buik trouwens al weer wat de oude? Bij mij begint het nu wel wat te betrekken, maar het is nog steeds erg slap en veel vel wat hangt. Ik moet ook wel wat afvallen nog denk ik..!! Ben nog steeds 8 kilo zwaarder dan voor de bevalling.. Gelukkig is er nu al 12 kilo af..!!

Ja ik heb facebook.. Maar weet niet hoe ik dat door kan geven of hoe ik iemand op kan zoeken..

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hmm, dat is dan wel vreemd inderdaad. Mag je hem met flesvoeding dus niet naar behoefte geven?

Vervelend dat je nog best een tijdje last hebt gehad van je rug dan! Maar gelukkig is het nu beter. Ik heb tijdens mijn bevalling een spier in mijn rug verkrampt, daar heb ik soms nog steeds last van, echt irritant. Die was er gelijk tijdens de eerste weeen ingeschoten. Daar had ik af en toe meer last van dan mijn weeen zelf.

Mn buik.. tja. Moet zeggen dat het me alles meevalt, maar ik heb inderdaad ook nog wat vel hangen, niet zo charmant. Wil zo graag weer strakke truitjes aan, maar het lijkt dan alsof ik een onwijze vetrol heb ;) Geen idee hoe het met mn gewicht zit nu, maar volgens mij stagneert het een beetje. Na de bevalling was ik van 74 naar 65 gegaan, en zit nu op 63 ofzo, maar ik kwam van 57! Ben benieuwd hoelang het nog duurt..

Zal je even PBen voor Facebook ;)

13. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja klopt inderdaad. Met flesvoeding kun je namelijk te veel geven. Je mag niet meer dan een liter per dag geven en aan de hand van het gewicht heb je een indicatie van wat je ongeveer kan geven. De ene baby heeft natuurlijk wel meer behoefte dan de ander, maar als dat teveel is, moet je voeding geven voor hongerige baby's. Gelukkig gaat de voeding hier prima. Hij heeft precies genoeg en geeft goed aan wanneer hij niet meer hoeft.

Zo dat is nog netjes..!!! Voor de bevalling begon ik op 66 kilo. En zit nu op 73,5. Ik heb dus nog een eindje te gaan. Nou moet ik zeggen dat ik sowieso al af wilde vallen voor de zwangerschap, maar dat kon natuurlijk niet. Ik wil in februari beginnen met een cabridge dieet en dan wat extra er af natuurlijk.. Ik kijk er nu al naar uit, maar wil toch wachten tot na de feestdagen ermee.

14. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Wat een gedoe dan eigenlijk, dat je dat goed in de gaten moet houden. Maar gelukkig gaat het bij jullie helemaal goed :)

Ik vond ook dat ik voor de zwangerschap wel wat vetjes kwijt kon raken, haha! Niet eens qua gewicht, maar vond dat ik een beetje een buikje had. Maar.. als ik nu die foto's terugzie, dan snap ik dat niet hoor! :$ Ik was best wel slank! Maar ik wacht inderdaad ook maar even tot na de feestdagen, hihi! Voorlopig hoeven we toch niet in bikini :p

Leuk trouwens om je op FB te hebben, zie je toch wat meer een gezicht bij iemand he :)

15. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Nou het valt wel mee hoor.. Je hoeft echt niet elke week te wegen, als je merkt dat ie goed groeit. Maar ik vond het steeds niet echt duidelijk hoeveel hij wilde hebben omdat ie zo krampjes had.
    Ik haalde de honger en krampjes wel door elkaar. Gelukkig is dat nu een stuk minder..!! Het is ook maar een indicatie natuurlijk.

ja inderdaad. Ik zie mezelf nu ook anders dan voor de zwangerschap. Zo dik was ik niet eens, ben vooral in de zwangerschap aangekomen. En echt niet alleen vocht, kind en vruchtwater:D hahaha. Maar ja het geeft niet. Na de feestdagen komt het allemaal weer goed hihi.

Ja is inderdaad leuk. Ik zag de foto's van je zoontje er ook op staan. Wat een prachtige kereltje zeg..!!:) Heeft ie nog steeds erge krampjes??
    Ik gebruik de cinababy al een stuk minder..!! En de infacol gebruik ik al helemaal niet meer.

16. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Zoo, was alweer ff vergeten dat ik weer aan de beurt was! Haha!

Hoe is het nu bij jullie? Hier gaat het lekker! We hebben gister al een nacht gehad met zelfs 8,5 uur tussen 2 voedingen, echt super! De krampjes lijken nu eindelijk ook iets minder te worden.. maar ik klop het toch nog even af, want je weet maar nooit..

Jij trouwens inmiddels alweer ongesteld geworden eigenlijk? Hier is het nog niet op gang (mede door de BV) maar ik voel wel dat het allemaal weer een beetje begint te werken.

17. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hahahahaha aan de beurt..!!! haha

Hier gaat het goed. De kleine man heeft nu weer ietsje meer last van krampjes, omdat de ontlasting wat harder word. Dat komt omdat we johannesbroodpitmeel door de voeding doen. Het nadeel is als we minder er door doen, hij heel veel spuugt. Als we er veel van gebruiken, spuugt hij niet, maar heeft hij zo'n krampjes. Lastige situatie. Ik zal donderdag op het cb eens vragen of er een oplossing voor is. Dan moeten we voor de eerste controle.

Zijn jullie al bij het cb geweest??

Nee ik ben nog niet ongesteld geworden. Ik had een paar dagen terug wel het idee dat ik dat zou worden, maar dat is weer afgezakt. Hoop dat het nog even weg blijft eigenlijk hihi.

De nachten zijn hier nog erg verschillend. Vorige week heeft hij 2 nachten door geslapen van half 11 tot half 7. dus ook 8 uur. Afgelopen nacht kwam die wel om 4 uur, en uitstellen met de speen wilde niet, hij had echt trek. Het verschilt dus nog wel erg, maar dat geeft niks..

18. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hmm, best een lastige situatie inderdaad. Kan je niet dan alsnog ook de Infacol erbij gebruiken? Ik heb er ook niet zoveel verstand van verder, benieuwd wat ze op het CB zeggen!

Wat laat pas, die 1e controle! Wij zijn met 4 weken al geweest en moeten met 8 weken weer (volgende week dinsdag), dan krijgt hij al 2 prikjes.

Ik heb inderdaad ook steeds het idee dat ik wel ongesteld moet gaan worden, gek is dat he? Ik herken het meteen weer! Ik hoop ook dat het nog ff duurt, maar wil binnenkort eigenlijk wel weer aan de pil.

Misschien had je kleine een regeldagje? Ik denk ook elke keer dat hij misschien binnenkort weer eens wat vaker zal komen 's nachts, als hij wat meer wil. Ze hebben denk ik toch nog wel af en toe een groeispurtje met wat meer honger? Maar lekker hoor, dat ie ook al zo goed doorslaapt!

19. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja de infacol gebruiken we inmiddels ook weer.. Maar ik moet zeggen dat ie daar steeds minder om geeft.. Als ie huilt en ik doe het op de speen, huilt ie gewoon door. Met cinababy is dat niet zo, dat vind ie veel lekkerder..!! hahaha

Ja klopt.. De controle is met 6 weken omdat het heel druk was zei ze. Daarom doen ze de meeste controles met 6 weken, ze lopen gewoon wat achter zeg maar.. De prikjes krijgt hij waarschijnlijk meteen al, omdat er hier in het dorp een kindje is met kinkhoest. Tenminste een vriendin van mij haar zoontje kreeg ze wel bij het eerste bezoek, maar dat is ook al weer 3 á 4 weekjes geleden inmiddels..

Ik wil inderdaad ook aan de pil gaan. Zou vanmorgen de ha bellen, maar ben het vergeten (al weer). Voor de zwangerschap was ik aan de prikpil. Daar ben ik een jaar van te voren mee gestopt en het duurde heel lang voordat alles weer op gang was, want ik had de prikpil 3 jaar gebruikt en was dus ook 3 jaar niet ongesteld geweest.
    De gewone pil zal nu wel ontzettend wennen zijn.. Mag er wel goed om denken dat ik m dan niet ga vergeten. Leg het dan maar naast me tandenborstel denk ik..

Deel Deze Pagina