Baarmoedermond half verstreken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friesland90, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    heeey meiden!

Na een lange tijd heb ik eindelijk een beetje tijd gevonden een beetje bij te lezen..

Friesland onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren maar wat een verschil tussen hen als ik jouw verhalen lees.
    Al doorgeslapen en een lekkere drinker..
    hier allemaal wat moeizaam.. mijn meisje drinkt ongeveer 90 per keer en komt dus om de 3 uur en zou niet weten hoe ik dat kan rekken.
    enige tips?
    ze slaapt ook weinig dus de nachten zijn zwaar..

Mijn meisje heeft met 4 weken al prikjes gehad, schijnt dat er kinkhoest heerste..
    nou ze is er zoooo ziek van geweest verkouden en benouwd dat we zelfs op een nacht naar het ziekenhuis zijn geweest omdat we het niet vertrouwden.
    een weekje later bij de huisarts omdat ze spruw heeft en maar niet weggaat.. vond hij het belachelijk dat ze zo vroeg al prikjes heeft gehad..
    zal er over 2 weken als ik weer heen moet wel ff wat van zeggen.

ben inmiddels denk ik al wel ongesteld geworden...
    ik vloeide nog steeds sinds de bevalling.. dus denk dat t nu wel menstruatie is.. blegh..
    begonnen met nuvaring...
    ben benieuwd hoe me dat afgaat..
    met de pil had ik totaal geen moeite.. slikte m altijd stipt na t tanden poetsen...maar toch zwanger geworden..
    wel een mooi meisje voor terug gekregen :D

Hoe wakker zijn jullie kindjes rond deze tijd?
    Slapen ze veel overdag of zijn ze veel wakker.. ?
    Slapen ze snachts ook al in hun eigen bedje?
    ik heb haar nog wel naast me in wiegje op onze kamer.

liefs

2. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Zijn jullie trouwens al van de lekborsten af??:p

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Bloem,
    Leuk dat je weer wat van je laat horen..!! Toevallig dat onze kleintjes op dezelfde dag zijn geboren.

Wat de voeding betreft, Noah zat ook nog een tijd op 8 voedingen van 90.. Maar hier was ik al snel zat van.. Gelukkig wist ik dat ik de voedingen makkelijk kon rekken door hulp van de draagzak, of lopen met de kinderwagen. Hier kun je dus mee beginnen om er meer tijd tussen te krijgen.. (de eerste dag wel even wennen natuurlijk).
    Maar dan moet je dus ook meer voeding gaan geven. Je zou kunnen proberen om eerst zo'n 5 voedingen van 120 te geven. Als die helemaal leeg wordt gedronken, moet er meer dan 3 uur tussen zitten, dat kan niet anders. Want ze is dan ook meer verzadigd.
    Als ze na 1,5 dag die blijven proberen nog steeds de fles van 120 niet leeg krijgt, dan zou ik inderdaad op de kleinere hoeveelheid blijven, want dan is het toch gewoon echt te veel in 1 keer. Maar het kan best zijn dat ze er eerst aan moet wennen. Dat moest de kleine hier ook..
    Inmiddels geef ik 5 flessen van 165, gezien hij dit al mag hebben, maar hij drinkt maar 135 op, soms zelf maar 120. Ik hoor vanmiddag op het cb of dit goed is.. Als ik 150 x zijn gewicht doe, krijgt ie te weinig..

Wat rot dat ze er zo ziek van is geweest die prikjes.. Als het goed is krijgt de kleine man vandaag ook prikjes. Omdat er een kindje is met kinkhoest hier in het dorp. Maar hij is natuurlijk al 2 weken ouder weer. Onze controles zijn wat later omdat het zo druk is bij het cb. Er zijn hier onwijs veel kindjes geboren..!!

Wij hebben de kleine man meestal ook nog naast ons bed. Ik vind het ideaal, want als die huilt kan je meteen de speen erin doen en hij slaapt weer verder. En als die honger heeft, hoor je het optijd zonder dat ie helemaal overstuur raakt.
    We doen hem meestal wel s avonds na het badje of douche in zijn eigen ledikant. Dan slaapt ie zo heerlijk.. En overdag doe ik hem in de middag ook in zijn eigen ledikant, dit wisselt nog wel, want de ene keer wil die totaal niet slapen en de andere keer slaapt ie zo maar. Gister wilde die echt niet slapen, ik legde hem op zn buik en met 5 minuten was die vertrokken. Hij heeft toen geslapen van 1 tot half 5. Gister avond heeft ie overigens wel de hele boel bij elkaar gekrijst. 2,5 uur lang aan 1 stuk door. Toen het ophield poepte die eindelijk.. Wat een drama:( Zelfs de draagzak hielp niet..

Ik ben wel van de lekborsten af, maar ben dus ook al op tijd gestopt met de borstvoeding. Het wilde helaas niet lukken door omstandigheden:( De kleine had spruw, dronk totaal niet door, en de bv deed zeer, door de spruw.

4. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Friesland: Hoe gaat het nu met z'n darmpjes enzo? Gaat het al iets beter? En heb je inmiddels de HA al gebeld? Ik vergeet het ook steeds.. nog steeds niet gedaan! En hoe was het bij het CB vandaag?

@ bloem: Leuk dat je er weer ff bent! Wat balen dat je meisje nog niet langer slaapt 's nachts.. Erg zwaar voor jullie idd! Zou niet weten hoe je dat kan rekken eerlijk gezegd.. geef je BV eigenlijk? En ook nog eens zo ziek van de prikjes, wat zielig zeg!

@ wakker overdag: Ja, hij is redelijk veel wakker overdag, maar soms slaapt ie juist veel. Het verschilt nogal. Er zit ook echt geen ritme in z'n slaapjes overdag, maar dat maakt me niet zoveel uit. Als ie 's nachts maar slaapt ;)

@ 's nachts: Toen hij een maandje en een dag was is hij in z'n eigen bedje gaan slapen, ging prima! Hij sliep meteen 6 uur achter elkaar, heel fijn! :)

@ lekborsten: Overdag wel, maar 's nachts wil het nog wel eens flink lekken, zeker als er (zoals laatst) ineens 8,5 uur tussen 2 voedingen zit!

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Jaa, eindelijk, de pil is in huis..!! hahaha het heeft eventjes geduurd maar het is gelukt.. En nu maar wachten op de eerste menstruatie hihi.
    Is 1 van jullie trouwens aan de pil geweest?? Ik kan het op de bijsluiter nergens vinden, maar is het de bedoeling dat je na 1 strip er 7 dagen tussen laat voor je weer aan een nieuwe begint? Er zitten 21 in een strip. Of moet je weer beginnen op de eerste dan van de menstruatie dan?

Het ging heel goed bij het cb. De prikjes vond ie helemaal niet leuk. Hij werd KNAL rood, hield zn adem in en toen begon die heel hard te schreeuwen, en toen was die heel snel al weer stil, maar toen kreeg die er nog 1 in het andere been. Echt zielig. Maar hij deed het super. Met aankleden was ie al weer rustig..
    Hij is ook gewogen en gemeten, hij weegt 5165 en is 57,5 cm lang.. Wat gaat dat snel zeg..!!!!!!!!! Onvoorstelbaar..

Hoe is het bij jou??

6. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ de pil: Even denken hoe het ook alweer was.. Het zijn inderdaad 21 pilletjes. Je neemt bijvoorbeeld op vrijdag je laatste, dan moet je zaterdags weer beginnen. Je gaat in principe gewoon weer 'door' met de daaropvolgende dag, alleen een weekje later, snap je?

Wat sneu van die prikjes.. Wij mogen dinsdag met 8 weekjes, vind het best spannend voor de kleine man! En wat is hij alweer goed gegroeid! Ben benieuwd hoe groot die van ons inmiddels is (al is het maar een klein ventje)!

Hier gaat het verder ook goed! Hij slaapt zo geweldig elke keer! Ik had heel voorzichtig gisteren zijn laatste voeding even overgeslagen, zodat hij weer wat eerder zou komen 's nachts (even de lange slaap verschuiven dus), en dat is helemaal goed gegaan! Hebben wij ook nog iets meer avond samen :)

7. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    @mamacharlotte: wat knap dat je nog borstvoeding geeft zeg!
    wou dat ik t vol had kunnen houden!
    suc6 dinsdag met de prikjes.. !

@friesland wat fijn dat t goed ging met de prikjes! heeft Noah er naderhand nog last van gehad?
    ik snap trouwens niet waarom ze tegenwoordig niet twee prikjes tegelijk geven... ik kan me herinneren dat dat vroeger namelijk wel zo was...
    vooral als ze straks ietsje ouder zijn en het doorhebben wat er gebeurd.. vind ik zo zielig!
    Is hij ook al van de spruw af?
    Mijn dochtertje heeft ook spruw maar gaat maar niet weg... we hebben van de HA een gelig goedje gekregen.
    denk overigens niet dat ze er last van heeft.

Aanstaande maandag gaan we voor het eerst naar babyzwemmen.. iemand van jullie dat al gedaan??
    (de kleintjes mogen maar een kwartiertje in het water maar toch)

Oh ik hoor t al mijn plicht roept dus ik ga afronden ;)
    madammeke wil NU de fles:D

Liefs

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Prikjes, MC, veel succes alvast.. Ik vond het erg zielig en had het er best moeilijk mee hoor.. Vond het hielprikje nog wel mee vallen, maar dit is toch anders.
    Hij deed het echt hartstikke goed. Huilde hard, maar heel kort gelukkig. Nee volgens mij heeft ie er verder geen last van gehad..
    Hij kreeg ook 2 prikjes. Eerst het ene beentje en daarna de andere. Met een paar weken krijgt hij er weer 2.

Ja Hij is eindelijk van de spruw afgekomen. Wij hadden ook dat gele goedje. Dat is nystatine. Het werkte niet heel goed. Duurde heel lang voor het weg was en hebben dat spul ruim 2 weken gebruikt. Moesten nog een herhaal recept bij halen. Daarna kwamen we voor de schoudertjes bij de ha. En die schreef wat anders voor (Daktarin) dat hielp heel goed. binnen 2 dagen zagen we de plekjes al heel snel verdwijnen en binnen 5 dagen was alles helemaal weg. Toen nog een paar dagen door gebruikt en het is niet meer terug gekomen.

@babyzwemmen, Nee wij gaan niet babyzwemmen. Denk dat we gewoon een keer in het weekend naar het zwembad gaan. Lijkt me veel leuker..

9. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ bloem: Wat leuk, babyzwemmen! Mag dat al zo vroeg, als ze hun hoofdje nog niet eens rechtop kunnen houden? Hoe was het? :D
    En waarom geef jij eigenlijk geen BV meer, ging het niet? Of heb ik daar nu overheen gelezen..?

@ Friesland: Gelukkig is de spruw over! Hoe is het nu met zijn darmpjes?

@ hier: Nou, straks gaan we de prikjes halen hoor.. Het is maar goed dat hij het niet van tevoren weet, arme vent! Hopelijk valt het mee, maar eerlijk gezegd vind ik het best spannend!

10. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    @ friesland: wat fijn dat de spruw helemaal weg is!
    hier nog steeds niet.
    dat gele is nu helemaal op dus denk dat ik mrge ochtend maar weer ff bel voor iets anders.. dat gele vond ze verschrikkelijk ze moet er steeds bijna van overgeven. had Noah dat ook?

@MC: hoe ging het bij t cb?

ik geeft geen borstvoeding meer omdat ik niet genoeg voeding had..
    toen ze voor het eerst een flesje had gehad omdat ze alles bij elkaar krijste van de honger was ze helemaal voldaan..
    heb het een maandje volgehouden en toen overgegaan op flesvoeding...
    had ook nog geprobeerd om de afgekolfde melk te geven want had wel veel melk maar dan kwam ze nog steeds om het uur..toen hadden we zoiets van ...dan maar flesje..
    al voelde ik me in eerste instantie best wel schuldig denk nu dat ze t veeeeel fijner vindt :)

babyzwemmen was leuk! ze vond het geweldig in dat warme water..
    t schijnt vanaf 7 weken te mogen en dan een kwartiertje in het water.
    dus het aan en uitkleden was een behoorlijke klus voor die 15 minuutjes in het water maargoed.. ze vond t heel erg interessant om al die kindjes te zien en lekker te ontspannen in het warme bad :)

binnenkort ga ik ook maar eens vrijzwemmen met de kleine ipv in de groep (die liedjes zingen heeft ze toch nog niks aan) want deze mama vond het wel een beetje druk in de kleedkamer ...:D

Hebben jullie ook FB?
    Ben wel benieuwd met wie ik aan het praten ben..
    als jullie het leuk vinden natuurlijk.;)

11. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hier precies hetzelfde met dat gele spul. Als ik jou was zal ik gewoon even bellen om te vragen of je ook daktarin kan proberen. Als ik het eerder had geweten had ik er ook eerder omgevraagd.

De reden van het stoppen met de borstvoeding was hier ongeveer het zelfde. Ik was ook zo'n uur bezig met de voeding, en deed ook nog hartstikke zeer door de spruw. Allemaal steken in me borsten, verschrikkelijk. Noah had een flesje in 10 minuten leeg. Toen heb ik een paar dagen alle voedingen gekolfd, ook snachts, maar dat gaat echt opbreken inderdaad.

Met zn darmpjes gaat het op zich wel. De ene dag is het beter dan de andere. Vanmiddag heeft ie erg veel gehuild en gister avond ook. Hopelijk wordt het nu weer wat beter. Het wisselt nog erg. We gebruiken ook nog steeds cinababy. Jij ook? Worden de krampjes al wat minder of ook nog niet helemaal over?
    Echt zo zielig he..!!

Ja dat is ook een reden waarom ik niet in groepsverband zou gaan zwemmen. Het is dan hartstikke druk met moeders en kinderen, je kan maar maximaal 15 minuten zwemmen met de kleine, en ik heb niet echt behoefte aan het ''gezamelijk zwemmen met je kindje idee''. Het lijkt me veel leuker om alleen met mijn man te gaan, als hij wat ouder is. Eerst moet ie maar aan het water wennen. Hij vind het badje maar niks. Het is elke keer weer huilen. Terwijl hij onder de douche in slaap valt..!! hahaha Hoe is het mogelijk?? Toch doen we m wel in bad, zodat ie er aan kan wennen..

Ja ik heb ook fb.. zal even zien hoe ik je dat door kan sturen hoor..

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ bloem: Ik heb je even mijn FB-linkje gePB't :)
    Wat jammer dat je blijkbaar niet genoeg BV had.. Daar moet je je niet schuldig over voelen hoor, kan jij ook niet helpen! Je hebt het iig geprobeerd! En zo zijn jullie allebei tevreden!

Doe je je baby dan al in zo'n gele zwemband ofzo, hoe moet ik me dat voorstellen? Ze kunnen hun hoofdje toch nog niet omhoog houden? Wel een heel gedoe voor 15 minuutjes zwemmen ja, binnenkort idd gewoon even vrijzwemmen dan!

@ Friesland: Wij gebruiken geen Cinababy meer sinds het nu op is. Het heeft weinig uitgehaald voor hem en dan laat ik het toch liever een beetje aan de natuur over verder. Nog wel Infacol, maar de krampjes zijn ook nog erg genoeg om daar nog niet mee te stoppen. Het lijkt wel iets minder, maar het is nog steeds best heftig! Zo sneu!

Wat raar trouwens, dat jullie vent niet van het badje houdt.. Hier douchen we ook vaker dan het badje, maar het badje vindt ie ook geweldig.

13. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ hier: Bij het CB was het uiteraard hartverscheurend, ik ging bijna meehuilen :) Maar ook omdat ik zo trots was. Toen ik hem pakte en troostte was het wel gelijk helemaal goed voor hem, maar hij is nu wel wat huilerig. Voor de zekerheid ook nog maar even babyparacetamol gekocht, dat mocht ie wel hebben van het CB als ie koorts zou krijgen. Benieuwd of hij vannacht lekker slaapt!

14. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    @ MC : bij t babyzwemmen hou je de baby zelf vast...
    (tenminste bij ons in t zwembad) net zoals in badje of zoals in tummytub.
    mijn dochter ontspande helemaal al is het natuurlijk als ze wat ouder zijn leuker als ze met elkaar kunnen spetteren..
    helpt de infacol bij jullie wel? hier heeft het niks uitgehaald... moet zeggen dat ze niet zo erge krampjes meer heeft maar heb nu voor slechte ontlasting speciale flesvoeding daarvoor gehaald.. hopelijk gaat t dan wat sneller want ze poept heeeeel weinig...

hoe is dat bij jullie?

hoe douchen jullie trouwens? baby op de arm en dan zorgen dat je vriend /man er bij is?

hoe is de nacht gegaan MC? Hopelijk geen stijve beentjes of ziek van geworden...
    wij hadden toen zetpilletje gebruikt en deed wonderen :)
    alhoewel t wel een beetje gepruts van omdat ze m steeds uitdrukte:D

15. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ bloem: Leuk je op FB te hebben :D

@ Infacol: ja, ik weet niet of het nou echt wat doet, maar baat 't niet, dan schaadt 't niet.. Ik ga er nu iig niet mee stoppen, straks krijgt ie toch veel meer last, zou ik sneu vinden :)
    En over dat weinig poepen: Dat is niet vreemd. Ik weet dat pasgeboren baby's minimaal 3 poepluiers per 24u moeten hebben, maar daarna hoeft dat niet meer en kunnen ze soms heel lang niet poepen (soms wel 2 weken dacht ik!!). Maar goed, hier hebben we nog steeds errug veel volle luiers per dag, haha! Kleine stinkerd!

@ douchen: Ik hou hem tegen mijn schouder aan en met mijn andere hand probeer ik hem dan een beetje in te zepen (al vind ik dat wel griezelig hoor, ben nog altijd bang dat ik hem laat vallen..) Heb ook een krukje in de douche staan, daar ga ik soms lekker op zitten, is voor mij ook iets ontspannender. En ik zorg altijd dat vriendlief in de buurt is, die pakt hem dan aan om hem af te drogen.

@ de nacht: Hij heeft heeeel veel geslapen (slaapt nu nog!) maar ik wel een keertje extra gekomen. Ik heb het idee dat hij gisteravond en vannacht wel wat koortsig was, hij had gisteravond al iets verhoging. Maar vanmorgen leek hij al minder warm aan te voelen. Had inderdaad ook die zetpilletjes gekocht, maar nog niet gebruikt. Vind het wel handig om in huis te hebben :)

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @paracetamol na prik hebben wij niet gebruikt. De kleine heeft er volgens mij na de tijd helemaal geen last meer van gehad. Ook heb ik geen koorts gemerkt. Had nog wel even getemperatuurd voor de nacht, voor de zekerheid.

@infacol. Wij hebben juist het idee dat de infacol niet echt werkt en de cinababy wel.. Maar dat verschilt ook per kindje hoor. Mijn zus haar dochter wilde niet eens infacol, terwijl het bij haar zoontje heel goed hielp..!! Het is bij elk kind toch anders. Alleen ga ik liever met de cinababy wat langer door i.p.v. infacol, omdat de cinababy homeopatisch is.

@Douchen, wij doen het altijd zo dat ik eerst ga douchen. Ondertussen doet mijn vriend de kleine vast uit kleden en in zepen met een nat washandje. En dan geeft hij hem aan mij aan. Als we klaar zijn neemt hij hem weer aan en droogt hem af. En dan kan ik me ook rustig afdrogen. Soms doen we het ook andersom.. Het inzepen onder de douche zou ik ook niet aandurven, dan wordt het best glibberig denk ik.. Nu wordt de zwitsal er meteen afgespoeld.

@Slapen, volgens mij is ons mannetje een buik slaper. Hij bleef afgelopen twee dagen steeds maar wat huilen tussen het slapen door en kreeg daardoor soms niet meer dan 30 minuten slaap achtereen. Toen huilde die zo erg dat ik het niet meer wist, ik dacht ik leg hem op de buik. En binnen 5 minuten sliep die..!!! Ik wist niet wat ik zag.. Hij hoeft zelfs zn speen niet als ie op de buik ligt.
    Hij draait ook zelf zn hoofdje van links naar rechts tijdens het slapen. Alleen ik durf hem s nachts niet op de buik te laten slapen. Je weet maar nooit..

17. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Weer even een upje! :D Ben maar weinig aan het forum toegekomen!

Hoe is het met jullie en jullie lieve kindjes? Hoop goed!

Hier gaat het lekker. Ik ben langzaam een beetje aan het afbouwen met de BV, vandaag zitten er al 2 flesjes in de planning. Gelukkig gaat het helemaal goed! Heb alleen natuurlijk verdomd veel stuwing, haha!

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Heey

Hier ook druk met andere dingen haha
    Hier gaat het wel heel goed. Gister voor het eerst naar babyzwemmen geweest. Was erg leuk. De kleine hield het een uur lang vol!! Onvoorstelbaar. Dat had ik niet verwacht. Hij vond het geweldig.

Oh aan het afbouwen? Wil het niet meer? En ben je inmiddels al over??

19. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Wat leuk dat het babyzwemmen zo geslaagd was :) Hij slaapt ook lekker, las ik op FB, dat is heel mooi!

BV ging nog prima, maar ik ga over een tijdje beginnen met afstuderen, en dan wil ik wel helemaal afgebouwd zijn. Daarnaast vind ik het ook fijn om iets langer weg te kunnen op deze manier (zonder te kolven dan). Voorlopig houd ik het op een combinatie, bevalt erg goed! Ik geef nu 3 flessen en 3x BV.

Deel Deze Pagina