bij de eerste kreeg ik op de dag dat ik uitgeteld was "weeen" bleven wat onregelmatig en dag erna is ie pas geboren. bij nr.2 de dag van de bevalling slijmprop verloren en toen begonnen de weeën. dus bij nr.2 juist geen gerommel. geen idee wat ik nu moet verwachten, maar bij de oudste heb ik wel geluk, want zo snel grijpen ze nu natuurlijk niet meer in. als je nu bijv. de hele dag ween hebt, moet je het maar afwachten. en toen kreeg ik keuze of slaaptablet of in het ziekenhuis slaapprik maar dan wel opwekkers. dat kun je nu wel vergeten denk ik, nu moet je denk ik de hele week niet kunnen slape van de weeën voordat ze je helpen
Goedemorgen dames, Sorry ik ben gister uit eindelijk op bed gegaan. Was zo verschrikkelijk moe, kon echt niet meer opblijven. Jammer dat het niet heeft door gezet moui En raar dat ze zo laks zijn zeg. De laatste keer dat ik belde dat ik weer harde buiken had om de 5 minuten hoefde ik ook niet weer te bellen zei die. Maar goed, toen waren ze ook niet pijnlijk en we twijfelden sowieso al of we moesten bellen of niet. Wat raar dat ze zo doen zeg, bij jou ook Lottie. Ik bedoel mijn moeder had dat toen ook, de huisarts (die deed dat toen nog) kwam, en het hoofdje stond al!!!! Na 2 persweeën is ze bevallen. Maar goed, daar moeten we denk ik maar niet teveel aan denken, want dat zijn natuurlijk wel uitzonderlijke gevallen die zeer zelden voorkomen. Hier vanmorgen erg veel pijn aan m'n schaambot en in me liezen Hoop dat het zo wat zakt. Gisterochtend deed het ook meer zeer dan in de middag. Pff ik ben er eigenlijk best zat van hoor nu.. Die kleine mag van mij komen..!!!!
Echt absurd vind ik het.. Toen ik in het ziekenhuis was, wist de verloskundige nog niet eens dat ik moest blijven, dat besloot de Gynaecoloog later. Maar ze bood me wel aan om een slaaptabletje te nemen, maar dan moest ik wel daar blijven slapen, maar dat was geen enkel probleem..!! En dat terwijl de harde buiken niet eens pijnlijk waren. Het slapen was wel een probleem, maar goed ze deden er niet moeilijk om. Ook heeft mijn eigen verloskundige al gezegd dat als de voorweeën te vermoeiend worden of ik ga de bevalling uitgeput tegemoet omdat ik gewoon niet meer slaap, naar het ziekenhuis kan en daar een nachtje kan slapen om op krachten te komen.. (nou zou ik daar zo snel niet voor kiezen, want ik sliep thuis zonder slaappil beter dan daar)
ik had gister zoiets als ze om 8 uur nog steeds om de 4/5 minuten komen bel ik vk. maar om 8 uur durfde ik weer niet gewoon omdat je toch zoiets hebt, ze komen niet. uiteindelijk toch gebeld en had mijn gevoel toch gelijk. en als je thuis wil bevallen, moet je nog langer wachten.
Friesland voor jou is t wachten extra lang omdat je er zo mee bezig bent. Hoop maar voor je dat t niet al te lang duurt!!
Zijn jullie het alledrie al een beetje zat eigenlijk? Of valt het mee? Ik ben het nog niet zat in ieder geval, ben ik wel blij mee! Maar ik ben wel echt de daagjes aan het aftellen hoor En elke keer kijk ik ook weer naar die banner en denk ik: Pff, 'pas' 36 weken en wat daagjes, wanneer schiet het nou eens op? Ik wil elke keer verder zijn dan ik ben, wel erg, haha!
Nou dat heb ik precies het zelfde MamaCharlotte..!!! Eigenlijk ook op die manier. En ik ben het gewoon zat omdat het rommelt en je er soms zo onzeker van wordt.. Zoals Moui nu heeft.. Lottie, ja het wachten duurt zeker lang. Maar toch elke keer als ik achterom kijk dan denk ik: Woohh nou al zoveel weken, wat gaan die laatste weken hard zeg.. Voor we het weten is het zometeen voorbij. Als ik morgen bevalen, ben ik niet meer zwanger en is het zomaar over!! Het gaat best snel hoor Dus ondanks al dat geklaag geniet ik ook nog wel een beetje hoor van mijn mooie buik hihi
Mamacharlotte haha dat heb ik ook!! Ben ik 36 weken wil ik 37 zijn enz. Het wordt aan t eind natuurlijk steeds spannender en dat is leuuk ben de pijn wel zat (kan bijna niet lopen), maar er moeten echt nog wat dingen gebeuren hier in huis haha. Hebben ook nog geen geboortekaartje. Morgen krijgen we (na bijna 3mnd zonder) eindelijk internet op de pc
Friesland het is echt heel raar en wennen als je straks een lege buik hebt! Ik vond dat best moeilijk! Opeens ben je niet meer "samen". Alles heeft wat hihi
Ohh dan zijn jullie wel laat met de geboortekaartjes zeg..!! Wij hebben ze niet via internet maar via een drukker hier vlakbij in het dorp. Leek me makkelijker. Had gezien dat diezelfde kaartjes via internet net zo duur waren, dus maakte toch niks uit. Internet op de pc lijkt me een stuk makkelijker haha Ja dat lijkt me ook heel raar. Dat je buik opeens helemaal leeg is. Ik denk dat ik er wel heeeeel erg aan zou moeten wennen hoor. Vooral de eerste weken. Ik zit er zo vaak eventjes aan, en vaak ook onbewust. Dus dat zal wel erg wennen zijn. Maar aan de andere kant ben ik zo benieuwd naar ons kereltje hihi. Hoe zal die er uit zien? Hoe zal het allemaal gaan als ie er is? Zal die helemaal gezond zijn? Ben ontzettend benieuwd hihi en daarom kan ik ook bijna niet wachten..!!
Blij dat jullie het wel herkennen, dat je elke keer verder wilt zijn dan je bent Je leeft echt naar die nieuwe weken toe! Terwijl we er echt ook al zo'n groot deel op hebben zitten! Daarnaast zou ik morgen ook nog niet willen bevallen ofzo, ik zou het dan toch ook wel weer tot het eind willen meemaken! Heel erg dubbel Lottie: hier ook frustraties omdat ik zo slapjes en moe ben door trage schildklier en ijzertekort en dat ik ook bijna niks meer kan (en ik moet en wil nog zoveel!!) Hoe irritant! Ik lig bijna de hele dag op bed Maar goed, ik word straks even teruggebeld door de VK voor overleg en de kans bestaat dat ik alsnog even met spoed naar een gyn verwezen wordt, omdat ik op deze manier waarschijnlijk geen bevalling+kraamtijd in kan gaan..
Friesland haha ik kan er niks aan doen hè. Verhuizing/verbouwing en hoop ander gedoe Ben er niet blij mee. Geeft echt onrust! Manlief heb ik een paar weken alleen rond 23:30 gezien omdat hij in t huis aan het klussen was, dus naar n drukker ging ook niet. Heb wel nu de laptop van m'n moeder geleend dus wel even al gekeken. Kan alleen geen leuke gedichtjes vinden. En we zijn nog niet uit de naam haha mamacharlotte wat goed dat ze wel op je letten dan! Ik zou eigenlijk meer aan moeten geven hoe ik me voel. Maar durf ik dan niet omdat ik alsnog teveel doe. Gisteren bijv de box in elkaar geprobeerd te zetten en dus uit de garage getild. Maar kreeg m nie in elkaar want m'n vader heeft de schroeven vd box in ons bed gedaan. FIJN. Maar goed, ik zou beter naar m'n lijf moeten luisteren, maar wil idd ook nog zoveel!! Dus luister maar gewoon goed naar je lijf hoor!! Veel beter moet nu gaan, 11:30 afspraak vk! Ff zoonlief z'n schoenen en jasje nog aandoen
Dat is balen zeg met die verhuizing/verbouwing. Komt er inderdaad veel drukte en onrust op je af. Hopelijk vinden jullie straks nog wat momentjes om een leuk kaartje en naam uit te zoeken. Met het gedichtje hadden wij inderdaad ook de meeste moeite. Vind de meeste behoorlijk kinderachtig of juist niet leuk. Er zijn er maar weinig die ik leuk vond.. Gelukkig zijn we er wel uit gekomen Succes bij de VK!! Moui hoe gaat ie nu??
@ Lottie: Nou ja, zo goed hebben ze niet op me gelet.. Ik heb namelijk zelf aan de bel getrokken omdat ik (en mijn omgeving) mn eigen moe/slapheid te gortig vond worden (dit kan niet normaal zijn). Zelf naar de HA gestapt voor een volledig bloedonderzoek en daar is dit nu uit gebleken. Dus ben erg blij dat het 'beestje' nu iig een naam heeft.. Haha, als ik het zo lees dan doe jij inderdaad ook wel errug veel en ook nog eens zware dingen! Voorzichtig maar hoor! Je bent nu al bij de VK, maar toch nog succes!
MamaCharlotte, groot gelijk.. als een ander het niet doet moet je het zelf maar doen. En je moet ook goed op jezelf letten..!! Dat het beestje nu een naam heeft is zeker wel fijn denk ik. Dan weet je meer waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten ervan. Heb je voor de ijzertekort trouwens geen staaltabletten?? Ben benieuwd of je nu onder de gyn. komt.. Laat je t even weten? Hier staat het kraambed trouwens..!! We hadden hem vrijdag al gekregen, maar er miste nog een onderdeel die gisteren is gebracht. Gister avond samen met me vriend maar even in elkaar gezet en opgemaakt.. is dat vast klaar
Ik ben inderdaad ook al een tijdje aan de Floradix en Ferro voor het ijzertekort, maar een goede opname ervan in mn lichaam wil nog niet helemaal lukken blijkbaar. Maar ik hou jullie uiteraard op de hoogte hoe het verder gaat lopen! Fijn dat het kraambed staat, Friesland! Is weer een stapje dichterbij he Nog 2 daagjes, dan mag je officieel thuis bevallen! Lekker idee toch! Ik heb gisteren klossen gehaald bij de thuiszorgwinkel, moest er 12 (!) hebben voor onder die 2 boxsprings hier. Beetje in vergist, die dingen zijn loodzwaar, haha! Maar vriendlief gaat ze onder het bed zetten, dat ga ik niet zelf doen
Drink je veel melk?? Dat breekt ook de opname van ijzer af. Sommige mensen eten ook vla of yoghurt meteen na de warme maaltijd. Zou ik niet doen, want dan worden er een stuk minder ijzers in je opgenomen.. Kan een hoop schelen!! Ja nog 2 nachtjes.. en dan mag ik thuis bevallen. Voor jou ook nog maar 4 daagjes te gaan tot de 37 weken. Dan hebben we de laatste mijlpaal wel bereikt denk ik haha Die klossen zijn inderdaad best zwaar. Wij hadden er ook 12 nodig.. (voor het bed boven)
Ja klopt! Ik dronk altijd melk bij mn maaltijden, maar daar ben ik dus ook sinds een tijd mee gestopt. Ik ben echt dol op melk, dus wel balen om dat op te geven hoor, haha! Maar een uurtje na de maaltijd mag het gelukkig wel weer Ik drink nu Multivit bij mn maaltijden, omdat vitamine C dan wel weer schijnt te helpen voor een goede ijzer-opname. Jaa, nog eventjes, 37 weken is een mooie mijlpaal Zie trouwens dat je je hebt laten pendelen voor je bevaldatum? Leuk!
Friesland Ik heb net 3 proefkaartjes door de brievenbus gekregen. Zonder tekst enzo. Denk dat we daaruit wel gaan kiezen. Ja, die gedichtjes hebben vaak zoooo'n Sinterklaas gehalte!! Heb je toevallig een site ofzo waar je er veel kan vinden? Ik word er gek van haha! Mamacharlotte Tja dat is het lastige met een zwangerschap. Moeheid heeft bijna elke zwangere last van. Als je mazzel hebt controleren ze je ijzer alleen een keer extra haha. Goed dat je door hebt gezet, ik ben daar nooit zo sterk in. Pendelen Leuk!!! Goed idee, ga ik ook proberen te laten doen haha. Moet toch wat. Even zoeken waar ik de pendelaars kan vinden!
misschien iets op: gedachten-gedichten.nl Lottie? bleh weer misselijk hier, en nog steeds moe. maar nu ff geen gerommel meer