lage rugpijn en pijn onderbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sammiel, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammiel

sammiel Lid

8 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 sammiel, 13 feb 2014
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014
    Hallo,

ik heb een vraagje. Ik heb sinds vandaag precies een week aan 1 stuk last van lage rugpijn. Weet soms niet hoe ik op de bank moet zitten/liggen/hangen, zelfde verhaal in de auto, ook tijdens lopen en dergelijke is het dan aanwezig.
    Ik geef zwemles en als ik een tijdje in het water ben geweest is het een beetje over, maar 's avonds komt het gewoon terug. Ook als ik dus weer een tijdje uit het water ben.
    Gisteren lange dag gewerkt en veel lage rugpijn gehad. Sinds een paar dagen ook iedere keer als ik het zwembad uit klim pijn in mijn onderbuik (beetje combinatie van trekkend gevoel en menstruatie-achtige pijn). Maar gisteren dus zelfs zo erg dat ik mijn shampoo en andere voorwerpen niet meer van de grond op kon rapen zonder zo vreselijk veel pijn in mijn buik te hebben. Ik haalde de grond dus niet, na het proberen te bukken/oprapen blijft de pijn ook even aanwezig en zakt daarna wat af. Na wat draaien en schuin staan en andere manieren is het met veel pijn toch gelukt, maar dan komt er dus ook nog het aankleden. En gisteren ook weer de bekende steken in mijn billen als ik op moet starten (lopen gaan na (lange) tijd zitten).
    Ik vroeg me af wat dit is en wat is er eventueel aan kan doen.
    Ik ben nu 25 weken zwanger.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie advies voor mij hebben en mij kunnen vertellen wat het is....

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo Samiel,

Het lijkt me verstandig even contact op te nemen met je verloskundige zodat zij op de hoogte is van je situatie. Het lijkt erop dat je baarmoeder geprikkeld wordt. Dit kan door een blaasontsteking maar bijvoorbeeld ook door te veel lichamelijke inspanning. Spant je buik ook aan? Waarschijnlijk is het verstandig het even rustiger aan te doen. Je verloskundige zal je wat gerichtere informatie kunnen geven.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina