Vocht in eileider......

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door huggybird, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Vanmorgen zijn we bij de gyn geweest voor een eerste afspraak, ik dacht dat het alleen een gesprekje zou zijn en er een vervolg afspraak gemaakt zou worden voor een echo ofzo iets.
    Maar na het gesprek wilde ze meteen graag een echo maken en later kon ik bloed prikken.
    Op de echo was een mooie linker eileider en eierstok te zien de baarmoeder zag er zo goed uit, de rechter eierstok ook goed maar in de eileider lijkt vocht te zitten, ik zag ook echt een zwarte vlek zitten. Ze heeft het gemeten en het was 2 bij 4 cm.
    Nu moet ik terug komen en gaat ze kijken of het er nog zit of misschien wel weg is gegaan, als het niet weg is moeten we bekijken wat er dan gebeuren moet......
    Wie heeft hier ervaring mee en kan me hier iets meer over vertellen?
    Het duurt nog 5 weken voor ik weer terecht kan voor een echo......

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Niemand.....?

3. Roxy1985

Roxy1985 Niet meer actief

Bah wat vervelend is het een cycte?

4. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Het roxy, ik weet niet of het een cyste is, de gyn had het over vocht.
    Als het er 29 oktober niet weg is moeten we gaan nadenken over een kijkoperatie.

5. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Bij mij was het een cyste te zien en ook vocht rond mijn eierstok. De cyste was mooi helder, dat wil zeggen gevuld met vocht en niet met bloed. Tijdens mijn daaropvolgende cyclus weer een inwendige echo laten maken en de cyste was gelukkig weg!
    Ik had er verder ook geen last van, volgens de gyn had ik anders al tijdens de inwendige echo tegen het plafond gezeten van de pijn.
    Het vocht rondom mijn eierstok zat er wel nog, maar hier gaat mijn gyn niets aan dien. Op mijn vraag of het invloed heeft op de vruchtbaarheid kon hij geen antwoord geven..
    Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt over 5 weken!!

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hoi brabootje,
    Bedankt voor je reactie, mijn gyn heeft het niet over een cyste gehad, alleen over vocht dat de volgende keer wel weg kan zijn.
    Als het in de eileider zit is deze verstopt en kan er geen eitje door en heeft het invloed op de vruchtbaarheid, ook wel logisch....
    Ik heb verder ook nergens last van, en ook tijdens de echo geen pijn gehad.
    We moeten toch maar afwachten tot de 29 oktober.... Duurt nog zo lang.....

Ik zie dat je over tijd bent, spannend, ik hoop dat het raak is bij jullie, jullie zijn zo te zien ook al even bezig.....

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    julia1984, van dit forum heeft ook vocht in haar eileider. Wellicht kun je haar een pb sturen?

Succes ermee, hopelijk is het vocht de volgende keer verdwenen!

8. uptowngirl

17 aug 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook vocht in mijn eileider. Hydrosalphinx heet dat. Er is een kans dat wanneer het blijvend is, de eileider gaat lekken. Helaas lekt die van mij :'( 28 oktober word ik geopereerd.....

9. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Ik duim voor je, huggybird! Klinkt inderdaad logisch, dat er dan geen eitje vrijkomt. Aan je FF grafiekjes te zien heb je de 2 laatste cycli in ieder geval wel een eisprong gehad? Ben erg benieuwd, 29 oktober duurt nog wel lang..
    Mijn onderschrift is niet helemaal bijgewerkt, ik zit alweer op dag 38 van de volgende cyclus. Nog geen eisprong kunnen ontdekken deze keer, dus heb er weer een hard hoofd in.

Succes met wachten de komende weken! :(

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ah, Bedankt, ik zal eens rondneuzen.:)

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Tjee ellendig zeg...... Weet je hoe ze dat gaan opereren? En hoe komen ze er achter of je eileider lekt?
    Sterkte voor nu en zeker voor de 28e......

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik heb elke cyclus een eisprong gehad, heb vanaf het begin een lijstje bij gehouden, eerst met ovulatietesten en vanaf april ben ik gaan temperaturen. Heb het allemaal aan de gyn laten zien en zei dat er met mijn cycli niets mis is..... Misschien springen mijn eitjes links wel voor twee;)

Hmmmmm balen van jouw cyclus zeg.....:(

13. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ik heb vocht in mij eileider.
    hebben ze gezien tijdens een mri scan.
    dit vocht komt door de eileider in de baarmoeder.
    hierdoor kan het vruchtje / embryo niet innestellen.
    deze zwemt dan als het ware rond en kan zich niet hechten.
    de chirurg gaat tijdens een operatie een soort van klem aan het begin van de eileider zetten zodat er geen vocht meer doorkan.
    het kan zijn dat tijdens de operatie er besloten wordt om de eileider te verwijderen. dit omdat hij kan gaan lekken, en als ik dan een punctie krijg voor de ivf kunnen er ontstekingen ontstaan en dat wil de arts niet.

geen positief verhaal....
    ik hoop dat het bij jou anders loopt...

veel succes

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Het klinkt als 2 dingen. Een ronde zwarte bol van 2 bij4cm is zeker niet je eileider maar wrs een cyste. Lijkt me dat die voor je eileider zit. Daarnaast kan je vocht in je eileider hebben, dat heet hydrosalpinx en ziet eruit als een worstje. Ik heb ook de lekkende variant gehad, het zat door mn helebuikholte en ze hebben mn eileiders eruit moeten halen.
    Laat ze t goed inde gatenhkuden.

15. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Jeetje ster80........:( niet heel positief nee.... Heftig voor jullie hoor.....b
    Bedankt voor je verhaal en heel veel sterkte meis.....

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik weet niet wat het is..... Kan alleen maar afwachten en hopen dat het weg is volgende keer......
    Als dat niet zo is wil ik graag dat ze verder kijken, en willen we weten wat alle risico's zijn idd gevaar voor lekken en dat soort dingen.....
    Misschien komt er dan wel uit dat we helemaal geen kindje er bij kunnen krijgen zonder uitgebreide hulp....
    We hebben al een prachtige dochter(zonder hulp zwanger) en ik ben 38, we willen, zoals we er nu over denken niet meer alles uit de kast halen om een tweede kindje te krijgen..... Misschien moeten we het wel gaan afsluiten.... Dat maakt me erg verdrietig..... Maar wie weet komt het allemaal wel goed...... 5weken wachten op iets meer antwoorden is zo la geen.... En ik wacht pas twee dagen......:)

Deel Deze Pagina