Ik heb 7 weken geleden een miskraam gehad (natuurlijk, dus geen curretage of pillen) en ben afgelopen week weer ongesteld geworden. Die menstruatie was echt heel licht: 1 dag wat rood bloed, en verder 3 dagen alleen (veel) bruinverlies. Is dit wel ok? Na mijn vorige miskraam was de 1e menstruatie juist redelijk heftig. ik vraag me af of mijn cyclus nu wel weer goed op gang is gekomen.
Hallo Loesje, Het klinkt niet verontrustend. Vaak zie je inderdaad een heftigere menstruatie na een miskraam maar dat is zeker niet altijd zo. Het belangrijkste hierbij is dat je geen koorts krijgt of ineens ruim bloedverlies krijgt met eventueel stolsels. Is het bloedverlies na de miskraam wel helemaal gestopt geweest? Hebben ze nog gecheckt of je baarmoeder mooi schoon was? Bij twijfel kun je eventueel overleggen met je huisarts maar het mag er bij horen. Groetjes Gea
bedankt voor je antwoord, het bloeden na de miskraam is zo'n 2 weken voor mn menstruatie helemaal gestopt (daarvoor af en toe wat bruinverlies). Er is niet gecheckt of ik weer schoon was. Ik wacht deze cyclus even af en mocht de volgende menstruatie weer zo raar zijn dan trek ik even aan de bel bij mijn huisarts of vk.