Matrasbeschermer tips gezocht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissDonna, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Gister maar eens het matrasbescherm matje uit de kraamdoos op bed gelegd. Geprobeerd te slapen er mee maar het is net echt een stuk plastic wat dus als resultaat gaf. Dat ik badend in het zweet wakker werd op die mat. Eerst nog geprobeerd er mee te slapen en toen dat niet lukte heb ik hem er tussenuit getrokken.

Weet iemand of een waterdichte Matrasbeschermer van action of ikea ook goed is? Zo'n anti bed plas ding. Kan me van vroeger herinneren dat ik die op bed had.
    En anders wat hadden jullie tussen je matras en beddengoed?

Groetjes
    😊

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Een waterdichte molton is het fijnste. Heb zelf een via bol .com besteld (afwijkende maat) maar ik heb begrepen dat die van de action en de ikea ook fijn zijn.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Je kan er nog een handdoek overheen leggen, dat hielp bij mij heel goed. Dus matras, matje, handdoek, hoeslaken. Daardoor ging ik niet zweten.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Ik heb hem van de action. Ligt nu nog op mijn bed, ideaal. Hoe goed hij is weet ik niet want mijn vliezen braken in het zh.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik had er een van de ikea. Geen idee of hij werkt want m'n vliezen braken niet. Maar ik werd helemaal gek van zo'n plastic zeiltje.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik had ons waterdichte molton er omheen gedaan en aan de rand dat plastic matje eronder van het bed af. Zodat als het knapte het van het bed af liep en niet alsnog in de zijkant kon trekken.

7. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Dan ga ik inderdaad maar zo een molton halen. Dat plastic van de kraambox heb ik weggegooid dus daar een handdoek overheen word niets. Vannacht is die niet heel gebleven met er tussenuit trekken haha

8. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Wij hebben er ook 2 van IKEA. Heel fijn en geen last van gekraak of gezweet (buiten het zwangerschap-zweten). De zijkanten van onze matras zijn niet beschermd, maar over 2 weken (ben dan 37 weken) zal ik daar een vuilniszak of een celstofmatje leggen.
    De kans dat de bevalling begint met breken van vliezen is niet heel groot, maar het is wel fijn 'voor het geval dat'. En max 5 weken op zo'n plastic dingetje lijkt me helemaal niets. Als dat al langer dan een paar dagen meegaat.

9. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Tijdje geleden hadden ze bij de Lidl van die (stoffen) incontinentiematjes voor in bed, heb er daar eentje van gekocht. Leg deze straks vanaf week 37 in bed.

10. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ik had matje, handdoek, molton laken. Lag heerlijk:)

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben ook op zoek naar zo'n waterdichte molton. Maar overal waar ik kijk op internet vind ik ze vrij duur voor zo'n korte periode.
    Wie weet of action ze standaard in het assortiment heeft???
    Onze dochter heeft overigens wel een matrasbeschermer in bed liggen, heb er 1 reserve(ivm lekluiers, ziek zijn, etc.). Deze is van Ikea(Natligg ofzoiets). Twijfel of ik die van haar in bed leg, vind het wel lastig, want dan heb ik niet 1 op reserve als zij haar bed nat heeft.

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik had een waterdichte molton van de Hema. Heeft goed geholpen toen mijn vliezen braken. Dat matje uit het kraampakket is niks.

13. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik had een waterdichte molton maar vond dat ook een zweet ding. Ik deed daar dan een flanellen laken over dan een gewone molton en daar een gewoon hoeslaken over.

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hebben die van de ikea voor dochter en als ze s'nachts een ongelukje heeft dan blijft haar bed droog. Wel een gedoe om hem na het wassen droog te krijgen, want hij kan dus niet in de droger. Hebben er trouwens ook wel 1 die niet meer waterdicht is en 1 waar scheurtjes in zitten. Geen idee hoe dat kan, maar die gebruiken we dus ook gewoon niet meer of als het niet anders kan. Zo duur zijn ze niet, dus wij vervangen ze dan gewoon.

15. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Bij de action hebben ze alleen een 1 persoons standaard in het assortiment. Beetje jammer.
    Bij de ikea hebben ze wel een fijne (160x200) voor maar 13euro. Goed te doen vind ik zelf. Kraakt niet en ligt prettig.

Dat matje uit het kraampakket houdt het hier vast geen enkele nacht, ik draai dermate veel snachts, haha.

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ok! bedankt voor de tip vd action! beter een 1=persoons dan helemaal niks(of zo'n irritant matje).

17. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja die van de ikea hier ook. goedkoop en doet z'n werkt.

Ik heb hem nog steeds erop liggen nu. Baby ligt in de cosleeper dus komt vaak bij ons in bed. Ze spuugt soms en tijdens voeden lekt ze ook. En daarbij, de borsten lekker helaas ook. :p dus ik ben erg blij dat die waterdichte molton er ligt.

18. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Hier een waterdichte molton van de Hema! Ligt een stuk beter dan het plastic zeiltje maar nog steeds plakte het aan me vast! Wij worden er gillend gek van. De verloskundige zei: haal maar weg leg 2 badlakens dubbelgevouwen onder je billen en waag de gok. Zij had dat blijkbaar zelf ook zo gedaan. Nu maar hopen dat mijn vliezen pas breken als de weeen er zijn ipv andersom. Ik waag die gok maar... en zodra m'n weeen begonnen zijn doe ik snel die waterdichte hoes op bed.

19. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Ik heb ook die van de action vandaag gehaald! Ik leg hem alleen over mijn deel heen. Hopen dat dit niet zo zweet. En anders haal ik hem er af tot het moment dat. En dan legt vl hem er mar even op. Op de hoop dat ik geen kluts water verlies dan haha

Deel Deze Pagina