Gister maar eens het matrasbescherm matje uit de kraamdoos op bed gelegd. Geprobeerd te slapen er mee maar het is net echt een stuk plastic wat dus als resultaat gaf. Dat ik badend in het zweet wakker werd op die mat. Eerst nog geprobeerd er mee te slapen en toen dat niet lukte heb ik hem er tussenuit getrokken. Weet iemand of een waterdichte Matrasbeschermer van action of ikea ook goed is? Zo'n anti bed plas ding. Kan me van vroeger herinneren dat ik die op bed had. En anders wat hadden jullie tussen je matras en beddengoed? Groetjes 😊
Een waterdichte molton is het fijnste. Heb zelf een via bol .com besteld (afwijkende maat) maar ik heb begrepen dat die van de action en de ikea ook fijn zijn.
Je kan er nog een handdoek overheen leggen, dat hielp bij mij heel goed. Dus matras, matje, handdoek, hoeslaken. Daardoor ging ik niet zweten.
Ik heb hem van de action. Ligt nu nog op mijn bed, ideaal. Hoe goed hij is weet ik niet want mijn vliezen braken in het zh.
Ik had er een van de ikea. Geen idee of hij werkt want m'n vliezen braken niet. Maar ik werd helemaal gek van zo'n plastic zeiltje.
Ik had ons waterdichte molton er omheen gedaan en aan de rand dat plastic matje eronder van het bed af. Zodat als het knapte het van het bed af liep en niet alsnog in de zijkant kon trekken.
Dan ga ik inderdaad maar zo een molton halen. Dat plastic van de kraambox heb ik weggegooid dus daar een handdoek overheen word niets. Vannacht is die niet heel gebleven met er tussenuit trekken haha
Wij hebben er ook 2 van IKEA. Heel fijn en geen last van gekraak of gezweet (buiten het zwangerschap-zweten). De zijkanten van onze matras zijn niet beschermd, maar over 2 weken (ben dan 37 weken) zal ik daar een vuilniszak of een celstofmatje leggen. De kans dat de bevalling begint met breken van vliezen is niet heel groot, maar het is wel fijn 'voor het geval dat'. En max 5 weken op zo'n plastic dingetje lijkt me helemaal niets. Als dat al langer dan een paar dagen meegaat.
Tijdje geleden hadden ze bij de Lidl van die (stoffen) incontinentiematjes voor in bed, heb er daar eentje van gekocht. Leg deze straks vanaf week 37 in bed.
Ik ben ook op zoek naar zo'n waterdichte molton. Maar overal waar ik kijk op internet vind ik ze vrij duur voor zo'n korte periode. Wie weet of action ze standaard in het assortiment heeft??? Onze dochter heeft overigens wel een matrasbeschermer in bed liggen, heb er 1 reserve(ivm lekluiers, ziek zijn, etc.). Deze is van Ikea(Natligg ofzoiets). Twijfel of ik die van haar in bed leg, vind het wel lastig, want dan heb ik niet 1 op reserve als zij haar bed nat heeft.
Ik had een waterdichte molton van de Hema. Heeft goed geholpen toen mijn vliezen braken. Dat matje uit het kraampakket is niks.
Ik had een waterdichte molton maar vond dat ook een zweet ding. Ik deed daar dan een flanellen laken over dan een gewone molton en daar een gewoon hoeslaken over.
Hebben die van de ikea voor dochter en als ze s'nachts een ongelukje heeft dan blijft haar bed droog. Wel een gedoe om hem na het wassen droog te krijgen, want hij kan dus niet in de droger. Hebben er trouwens ook wel 1 die niet meer waterdicht is en 1 waar scheurtjes in zitten. Geen idee hoe dat kan, maar die gebruiken we dus ook gewoon niet meer of als het niet anders kan. Zo duur zijn ze niet, dus wij vervangen ze dan gewoon.
Bij de action hebben ze alleen een 1 persoons standaard in het assortiment. Beetje jammer. Bij de ikea hebben ze wel een fijne (160x200) voor maar 13euro. Goed te doen vind ik zelf. Kraakt niet en ligt prettig. Dat matje uit het kraampakket houdt het hier vast geen enkele nacht, ik draai dermate veel snachts, haha.
Ja die van de ikea hier ook. goedkoop en doet z'n werkt. Ik heb hem nog steeds erop liggen nu. Baby ligt in de cosleeper dus komt vaak bij ons in bed. Ze spuugt soms en tijdens voeden lekt ze ook. En daarbij, de borsten lekker helaas ook. dus ik ben erg blij dat die waterdichte molton er ligt.
Hier een waterdichte molton van de Hema! Ligt een stuk beter dan het plastic zeiltje maar nog steeds plakte het aan me vast! Wij worden er gillend gek van. De verloskundige zei: haal maar weg leg 2 badlakens dubbelgevouwen onder je billen en waag de gok. Zij had dat blijkbaar zelf ook zo gedaan. Nu maar hopen dat mijn vliezen pas breken als de weeen er zijn ipv andersom. Ik waag die gok maar... en zodra m'n weeen begonnen zijn doe ik snel die waterdichte hoes op bed.
Ik heb ook die van de action vandaag gehaald! Ik leg hem alleen over mijn deel heen. Hopen dat dit niet zo zweet. En anders haal ik hem er af tot het moment dat. En dan legt vl hem er mar even op. Op de hoop dat ik geen kluts water verlies dan haha