hai meiden ik heb gisteren een suikertestje gedaan bij de verloskundige ik moest om half 5 een drankje nemen en half 6 ben ik geprikt nu bleek mn suikerwaarde 8.1 te zijn (geen idee oft veel te hoog is) zei zei wel dat de waarde iets van 7 moest zijn ze gaat vandaag overleggen met het team en belt mij dan terrug ik moet waarschijnlijk vrijdag een paar uur int ziekenhuis blijven en dan elk uur de waarde meten. als die 2x te hoog is dan word ik overgedragen aant wkz ziekenhuis in utrecht en moet ik daar dus bevallen. ik wilde zooo graag thuis bevallen maarja.. de rede dat ze zo laat pas teste is eigenlijk omdat ze toch vond dat mn buik erg groot is en dat ik veel vruchtwater heb. op de groeiechos was de kleine precies op shema(niet te groot) en ook mijn 1e dochter was een kleintje 2720 verder komt er geen suiker voor in de fam,ik heb geen hoge bmi en ben maar ongeveer 8kilo aangekomen tot nu toe. wie weet of mijn waarde echt te hoog is? of wie heeft er ervaringen mee?? ik wil gewoon heeel graag rust in de laatste 2 weekjes van mn zwangerschap (ben morgen 38wk) maar ook dat gaat waarschijnlijk niet lukken. alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties... liefs mara
Hey, in principe is dit te hoog.Dan krijg je ws een gtt test,heeft m'n moeder toen ook gehad,die bleek geen zwangerschapsdiabetes te hebben. Wacht maar af wat je vk te zeggen heeft,het gaat toch om jullie gezondheid!Succes!