Baarmoedermond open en zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by rugi, Aug 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rugi

rugi Actief lid

Oct 4, 2013
    169
    0
    0
    Wie kan mij helpen??

Ik voelde straks dat mijn baarmoedermond nog steeds openstaat en ben bijna 13 weken zwanger!! Volgens mij vriend is dit een slecht teken.
    En word ik nu ook bang dat het niet goed is. Vorige keer had ik echt een dicht tuutje, nu kan zowat me vinger erin..
    Gaat dit nog dicht of moet ik toch ma me verloskundige terug??
    Hoop dat iemand een antwoord weet...

Groetjes Rugi

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

Indien dit je tweede zwangerschap is, is het normaal dat de baarmoedermond een klein beetje openstaat aan de buitenkant, maar de binnenkant is gesloten. Als het verder niet heel week aanvoelt, maar juist stug (zoals het puntje van de neus) en je hebt geen buikpijn, geen bloedverlies of vochtverlies, dan zou ik me geen zorgen maken. Indien je wel een van deze klachten hebt, dan zou ik je aanraden contact op te nemen met de verloskundige. Succes!

Groetjes Monique

3. rugi

rugi Actief lid

Oct 4, 2013
    169
    0
    0
    Bedankt Monique,

Weet niet wat ik moet voelen, kan ook groeipijn zijn.. vorige keer was het een miskraam en aantal jaren geleden een abortus gehad, en hij had gelezen dat je hals beschadigt kan zijn omdat ze nogal hard te werk gaan met oprekken.. Mij mij was het zoiezo een gedoe omdat ie nogal ver na achteren lag en moeilijk vast konden leggen. Maar bedankt, voor je reactie en ik wacht nog even af denk ik. Zolang de mond niet week is kunnen ze er tog niks aan doen tog? Een bandje word amper geplaatst werd my verteld.

Groetjes rugi

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Inderdaad, zolang de baarmoedermond nog stug is en niet meer open gaat staan is het afwachten. Een bandje wordt alleen geplaatst als men het vermoeden heeft dat de baarmoedermond aan het onsluiten is of dat in het verleden een kindje veel te vroeg geboren is daardat de baarmoedermond ineens ging onsluiten bij een termijn dat een kindje nog niet levensvatbaar is. En dan nog helpt zo'n bandje helaas niet altijd. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page