aan de pil en toch zwanger kan dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door maja1976, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja1976

maja1976 Niet meer actief

hallo iedereen
    ik hoop dat iemand mij hierop een antwoord kan geven
    ik ben wel aan de pil maar de laatste menstruatie was minder heftig en korter dan ik normaal had
    moest nu wel van dokter 2 strippen pil achter elkaar en dan stopweek proberen ivm veel last van migraineaanvallen
    dus dat doe ik nu
    maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat mijn buik dikker aan het worden is en ik ben heel moe,veel gerommel in de darmen en kan de hele dag door wel eten
    soms word ik er misselijk van pijnscheuten in de rug,heup.
    mijn partner en ik hebben wel gewoon gemeenschap( maar ik ben ook wel een paar keer aan de diarree geweest en pil gewoon ingenomen)
    dus nu twijfel ik of ik dan misschien toch niet zwanger kan zijn ondanks de pil
    ik heb al 1 dochter van 6 jaar
    wie kan me hierop een antwoord geven
    mvg maja

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond Maja,

het kan zijn dat de pil minder goed gewerkt heeft, toen je diarree had. Het kan dus zijn dat je rond die periode zwanger bent geraakt. De enige manier om daar achter te komen is een zwangerschapstest te doen. Ik ben benieuwd! Succes!

Groetjes Monique

3. maja1976

hallo monique
    bedankt voor je reactie
    ik weet alleen niet goed goed wanneer ik moet testen omdat ik vandaag mijn laatste pil in neem en dan eigenlijk ongesteld moet worden
    veel sites geven aan dat ik het beste de 20ste een test kon doen ivm misschien ongesteld worden
    wat vind jij?

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Hallo Maja,

Als ik je berichtje lees, kan het zijn dat je al wat langer zwanger bent. Dus dan zou je op dit moment een test kunnen doen. Je kan ook afwachten hoe deze menstruatie loopt. Is het een normale menstruatie, dan kan je er waarschijnlijk vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Maar is het weer zo weinig, dan kan je besluiten dan een testje te doen. Succes!

Groetjes Monique

5. maja1976

hallo monique
    ik heb van morgen de stoute schoenen aangedaan en een test gedaan maar die was helaas negatief
    maar toch voel ik me wel zo raar toch,ik weet niet wat ik ermee moet
    maar heel erg bedankt voor je reacties en begrip
    ik hou je op de hoogte hoe het verder gaat oke
    maar voor eerst heel erg bedankt wist niet wie ik anders kon vragen
    mvg maja

6. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen Maja,

ik merk op uit je berichtje dat je het jammer vindt dat de test negatief is. Is er geen mogelijkheid dat je stopt met de pil? En als de klachten blijven aanhouden, is het aan te raden om toch langs de huisarts te gaan. Succes en als er nog een keertje wat aan de hand is, dan horen wij dit graag.

Groetjes Monique

7. maja1976

hallo Monique
    ja aan de ene kant vind ik het best wel jammer was al een klein beetje aan het dromen
    de laatste tijd denk ik er namelijk veel aan hoe het was om zwanger te zijn
    en mis ik het ook een beetje stom misschien :) denk gewoon vaak aan de geboorte van mijn dochter 6 jaar geleden
    ik zal er ff goed overnadenken hou je op de hoogte
    mvgmaja

Deel Deze Pagina