Zoals de titel al zegt, ik had vannacht last van krampen .. ben er zelfs voor uit m'n bed gekomen, maar toen ik deze ochtend zelf onderzocht voelde ik dat m'n baarmoedermond open staat, ik kan er een vingertop in kwijt Ik ben nu 32 weken ver, betekend dit dat ik opening krijg? Dat er kans is op vroeggeboorte? Ik ben vandaag gewoon gaan werken maar merkte dat de krampen wel nog aanhielden, ook nu heb ik last van trekken in m'n buik en pijn in m'n rug. Niet zo hard dat ik moet gaan puffen ofzo, maar begin me beetje zorgen te maken. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik zoek wat geruststelling denk ik Groetjes Wendy
als je je zorgen maakt gelijk je vk bellen, niemand kan je zorgen vanuit hier wegnemen en je klachten klinken serieus genoeg om even de vk te bellen, niet mee doorlopen!
Ik kan er al maanden makkelijk een vingertop in kwijt. Dus dat lijkt me niet zo een probleem. Als je harde buiken/krampen/oefen golvingen/weeen/hoe-je-het-ook-wilt-noemen voelt kan je beter zo diep mogelijk inademen, zodat je buik helemaal naar boven komt, 20 tellen in, 20 tellen uit. Dat helpt zuurstof en bloedtoevoer en zo help je je lichaam ontspannen (zowel als het oefenen is of als het de geboorte zelf is). Je wordt er ook lekker rustig van. Als de golvingen elke 5 minuten of minder komen en alleen maar intenser worden moet je wel bellen. In dit geval.. als je je zorgen maakt ga dan even langs of bel even, niets is vervelender dan met zorgen zitten.
idd vk bellen; maar zou ook niet zelf met je vinger in je baarmoedermond gaan zitten ivm infectiegevaar....
ik heb gebeld .. als m'n baarmoedermond korter wordt of ik pijnlijkere krampen krijg moet ik even naar het ziekenhuis gaan om aan een monitor te liggen. Zij vertelde me net wel af en toe zelf te checken omdat ik m'n lichaam beter ken dan wie dan ook en ik dus ook voel of er verandering is Infectie gevaar is er niet als ik gewoon voordien m'n handen was en zolang m'n vliezen niet gebroken zijn. Het blijft afwachten wat de krampen zeggen, ik heb al 2 kinderen maar kan me niet meer voorstellen zoveel last gehad te hebben van voorweeen, ach ja voor alles een eerste keer Ik ga eens vroeg in bed kruipen en morgen zien we dan wel weer, als ze heviger zouden worden word ik wel vanzelf wakker Bedankt voor de reacties
Heel goed en als het anders voelt: bellen hoor. Daar zijn ze voor en zekerheid voor alles! Hopelijk slaap je lekker...