Geslacht baby van te voren willen weten?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lettie, Jan 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lettie

Lettie Lid

Jan 13, 2009
    57
    0
    0
    Willen jullie van te voren weten of je zwanger bent van een jongen of meisje?

Ik zou het graag willen weten omdat
    1. ik nieuwsgierig ben
    2. de verrassing is er toch wel, of ie nou na 20 weken komt of na de bevalling
    3. het mij niet leuk lijkt als anderen die even ver zwanger zijn het wel weten en jij niet van jezelf
    4. het heel praktisch is (kleren kopen, babykamer inrichten)
    5. het je zwangerschap persoonlijker maakt

Mijn vriend wil het niet weten omdat voor hem dan de verrassing eraf is. dus we hebben besloten dat we het dan maar niet willen weten. Want als alleen ik het weet, en mijn vriend niet, dat werkt niet.

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken!

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

Sep 29, 2008
    1,628
    0
    0
    voor mij gaan dan de regels 1,2 en 4 op

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    1, 2 en 4 bij mij.

We hopen op de 9 maanden beurs het al te weten.

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    1,2 en 4
    We wisten het tijdens de 20 weken echo.

5. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Ja! Ik wil het ontzettend graag weten omdat ik de nieuwsgierigheid gewoonweg niet kan bedwingen. Mijn man wil het absoluut niet weten, maar ik kan echt niet wachten.. Ik wil het weten, als hij het niet wil weten, zal ik hem niks vertellen.. (AHUMM! Alsof ik dát ga volhouden :) )

6. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    voor mij de regels 1 en 4..

Mijn vriend wou het eerst niet weten, maar ik wel..dus hebben we besloten dat we wel willen weten wat het wordt..:D

7. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Ik zou het ook wel willen weten. Het zijn namelijk bijna alleen maar meisjes als eerste kind en stiekem wil ik wel met die 'traditie' breken... hihi ;)
    Mijn vriend wil het niet weten dus tegen die tijd zal ik me goed stil moeten houden. En wordt de babykamer verboden terrein voor hem.

8. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    voor ons maakt het de zwangerschap persoonlijker ik kan haar bij haar naam roepen / vertellen en dat maakt het zo intiem!

zeker na een onzekere periode maakt het dat voor ons weer helemaal een blijde gebeurtenis

Enneh ben geen verrassingsei het is een even grote verrassingen nu als bij de geboorte alleen kan je nu gerichter shoppen vind dat wel makkelijk!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    wahahaha verassingsei.

Nee dat ben ik ook niet inderdaad.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik wilde het ook graag weten. Ik begrijp sowieso het fenomeen "verrassing"niet. Het is altijd een verrassing, of je het na 20 weken of na 40 weken weet. Wij hebben het ook aan iedereen verteld. Want zeg nou zelf, wat voor verrassing is het voor een ander of je een jonge of een meisje krijgt? Het is het een of het ander. Ik zie persoonlijk geen meerwaarde van in om het niet te weten of het niet te vertellen aan anderen.

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Bij ons voornamelijk reden 1 :)
    Daarna 2 en 4.
    Ben nu bezig met de babykamer...heerlijk al dat roze spul :)

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben helemaal iemand die de andere kant op slaat... hahaha

Ik wilde ook deze keer zo snel mogelijk weten wat het was om ook de redenen 1,2 en 4...
    En iedereen hier mag het weten en mag de naam ook weten...
    Geen enkel probleem...!

Een verrassing blijft het toch wel als je je kindje voor het eerst in je armen houdt... maar voor de familie en vrienden is het al heel gewoon... Het kindje hoort er al helemaal bij...

Niemand vraagt ook hoe het met de babykamer is.. maar hoe is het met ....'s kamer?
    hihihihi

13. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

Nov 6, 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    wij laten het tot het eind een verrassing!

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ja, ik wilde het graag weten omdat ik enorm nieuwsgierig ben, maar ook omdat wij een erfelijke ziekte in de familie hebben en alleen mannen de ziekte kunnen hebben en we moeten daarmee uitkijken met de bevalling. Dus het was sowieso noodzakelijk.

15. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

Nov 6, 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    ja dan is het iets anders, cherry... wij willen het gewoon niet weten omdat we vinden dat dat erbij hoort...

nou goed, als het 'voorbij komt zwemmen' kunnen we er ook niets aan doen, maar we gaan er in ieder geval niet naar opzoek...

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    :D:D zwemzwem

Kan ik me nou niks bij voorstellen dat je dat geduld op kan brengen tot de geboorte. Maar hoor het wel vaker hoor, dat mensen het écht niet willen weten.
    Maar goed, ik heb ook helemaal geen geduld daarvoor, ik vond 20 weken al lang duren hehe. Onze omgeving weet ook dat wij een zoontje krijgen, het interesseert ons niet zoveel als de omgeving het weet. Is alleen maar leuker met de cadeautjes vind ik!

Ik ken zelfs iemand die gewoon de namen van het kindje al bekend maakt voordat het geboren is. Dat zou ik dan persoonlijk weer niet doen.

17. Lettie

Lettie Lid

Jan 13, 2009
    57
    0
    0
    Whahahhaha....ik lag net minsten 5 minuten dubbel om de zin hier ergens boven: "Ik ben geen verrassingsei". Zelf vriendlief kwam kijken wat er aan de hand was en waarom ik in mn eentje achter de computer zo moest lachen. Hij moest er ook om lachen, maar het heeft hem niet overtuigd jammergenoeg!

18. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Wij willen het wel weten hoor!
    Ten eerste omdat we gewoon nieuwsgierig zijn, maar ook omdat we dan maar voor een jongen of meisje namen hoeven te bedenken en niet voor beide ;) . Babykamertje blijft toch neutraal in opzet. Hadden we bij de eerste al gedaan ;) .

19. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    1,2 en 4!

Ik wil het bij de volgende wel weten maar we houden het wel voor ons zelf.
    bij mijn zoontje hebben we het gelijk verteld wat het werd maar denk dat we het nu wel voor ons kunnen houden...

20. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Wij gaan het wel vertellen als mensen het willen weten :D. Alleen de namen blijven geheim tot na de geboorte :D

Share This Page