Wat voelde je bij de eerste beweging van je beeb?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Gaby83, Nov 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hey mensen.

Las net een topic wat gaat over wanneer je je beeb voor het eerst voelde.
    Maar ik zat me af te vragen hoe het voelde?
    Kunnen jullie omschrijven hoe het ongeveer voelde?

Zit namelijk met spanning af te wachten tot ik voor het eerst wat voel! :D Maar het is nog vroeg voor de 1ste.

Groetjes gaby

2. evelien30

evelien30 Actief lid

Jul 4, 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Zo das best moeilijk om te beschrijven eigenlijk. Ken je het gevoel als je spier even lichtelijk trekt, dat gevoel had ik voor de 1e keer. Gevolgd door wat plopjes en daarna ineens weer rustig. Heb het ook precies in het midden van me buik.

3. meisjex

meisjex Actief lid

Aug 9, 2008
    128
    0
    0
    De eerste keer was met 15 weken en 3 dagen en het leek gewoon alsof er iets heel licht aan het kriebelen was aan de binnenkant van mijn buikwand.
    Met precies 18 weekjes begonnen de zachte schopjes :D

4. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    ja moeilijke vraag vind ik :) een soort van gefrummel in je buik, vind dat je echt wel voelt dat het je beebje is en niet gewoon je darmen. plopjes zou ik zeggen..

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zenuwtrekjes daar leek het bij mij op.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Geef maar eens met één vinger kleine tikjes op je arm. Zo voelden de eerste schopjes voor mij, maar dan van binnenuit. Het waren echt tikjes. Geen vlindertjes of kriebeltjes hier. Ook voelde het in het begin net als wanneer je darmen 'plopjes' geven. Ik voelde dit allemaal met 15 weken voor het eerst. Echt geschop voelde ik pas later.

7. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik voelde een beetje geschuif en tikjes.
    Later werd dit steeds duidelijker en op een gegeven moment weet je gewoon dat het de beeb is.
    Maar had tot die tijd bij elk gevoel in mijn buik,'is dit de baby?'

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij mij leek het op belletjes lucht die langs de binnenkant van mijn buik borrelden, net iets anders als je darmen voelt het, en nu voel ik duidelijk schopjes :)

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik voelde het voor de eerste keer alsof er iets langs de wand aan de binnenkant wreef. Ik wist meteen dat t de beeb moest zijn. Deie avond had mijn vriend t ook al meteen gevoeld!

Was bij 16w6d. Dus als je geluk hebt, duurt t niet lang meer!

Ik vind t het leukste van de hele zwangerschap, al is t nu wel af en toe heel heftig, soms zelfs pijnlijk. Maar t blijft altijd een geruststelling en gewoon... leuk!

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hihihihi.. Zo voelde ik het de eerste keer bij Jelle ook... Pas toen het "scheetje" de andere kant op ging dacht ik ineens "Hé, dat is de baby!" :)

Nu voel ik duidelijker plopjes en schopjes.. En van de week lag ik in bed hlaf op mijn buik en toen voelde ik duidelijk iets kriebelen... :D Alsof de baby wil zeggen: Hé, hallo daar! Ik zit hier een beetje klem!" :)

11. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Leuk om te lezen hoe jullie dat allemaal beleven. Duurde het lang voordat jullie man/vriend het daarna ook kon voelen?

12. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Ik voelde 't voor het eesrt met ongeveer 17 weken, net alsof je spier klopt zeg maar, mijn man voelde het ruim een week later, wel heeeel zachtjes.

13. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

Sep 24, 2008
    586
    0
    0
    ik voelde lichte "plopjes"helemaal in het begin met een week of 14/15. nu voel ik heele zachte schopjes.. geweldig!

14. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Hier ook beweging sinds 2, 3 weken! Heerlijk!

Eerst hele vage plopjes inderdaad, en vanaf afgelopen maandag duidelijker plopjes, het voelt echt als schopjes. Ik voel het het meest als ik zit, niet als ik lig.

Het is onze eerste, maar ik dacht gelijk dat moet beeb zijn, niet dat het mijn darmen waren. Volgens mij herken je het vanzelf.

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

placenta ligt bij mij aan de voorkant, dat kunnen ze zien op de 20 weken echo. ik voelde de baby dus pas wat later.
    ik was denk ik 17 weken zwanger toen ik bed lag en me omdraaide naar mn vriend. ik was ervan overtuigd dat hij met zijn vinger in mijn buik porde. toen ik dit meteen daarop tegen hem zei ontkende hij dat hij dit gedaan had. het bleek de baby te zijn, omdat ik me te snel omdraaide protesteerde hij of zij. :) een week later had ik dit weer, maar ik voelde dat het voetje wat groter was, dus nu ipv of iemand met je vinger in je buik porde waren het er nu 3. weer een week later kreeg ik soms een plopje in mn buik, en zo nu en dan wat gekriebel aan de binnenkant.
    en sinds maandag (20weken en 2 dagen) gaat ie als ik ontspannen lig of zit trappelen, dan voelt het plopplopploplop heel grappig, stuk of 10 keer achterelkaar.
    heel leuk
    m vriend kon hem afgelopen maandag ook voelen, nadat ik heb uitgegild dat ie moest komen omdat de baby trappelde! heeft hij zn hand op mn buik gelegd en voelde de baby draaien. trots was ie

groetjes

16. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

Sep 30, 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    hier nog zo 1!
    Ik zit ook in spanning af te wachten..spannend he?

liefs

17. wolly

wolly Niet meer actief

Bij mij ook en dat was met 15 weken.

18. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    met 14 weken (snel dus, want het is onze 1e, maar ik heb 3 rugoperaties gehad en dus is de hele regio bij mij wat gevoeliger) voelde ik gekriebel. had dat nog nooit eerder gevoeld, dus wist: da's de baby!

nu sinds een week of twee, drie voel ik schopjes, die steeds duidleijker worden. mijn vriend heeft het gisteren voor het eerst gevoeld. gaaf hoor! vind het heel bijzonder.

deze kleine meneer houdt er ook niet van om 'klem' te zitten; protesteert hevig als ik per ongeluk op mijn buik draai in bed, maar ook als ik buk ofzo.
    verder is hij het actiefst als ik rust neem (en mijn buikspieren dus ontspannen zijn).

19. Niet meer actief

Ik voelde ook een soort van plopjes precies onderin mijn buik. Het gevoel van langskriebelende luchtbelletjes komt ook wel overeen :)
    In het begin heb je het niet direct in de gaten, maar meestal als je rustig zit, voel je het ineens en weet je gewoon dat het je beebje is.
    Mijn ex-man raakte mijn buik nauwelijks aan, ik voelde het zelf wel van buitenaf al vrij snel, al voor de 20 weken.
    Mijn huidige vriend kan niet van mijn buik afblijven maar moet nog even wachten tot er wat gevoeld kan worden :)

20. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

Sep 30, 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    ik heb nu sinds een week het gevoel dat ik de baby voel, soort plopjes ja...
    MIjn man kan bijna niet wachten tot hij het kan voelen..
    Zou dat nog lang duren?twee weken ofzo?

liefs

Share This Page