Baarmoedermond opmeten tijdens 20-wekenecho! Wie heeft dat gedaan?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Loesie1982, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Ik kreeg vorige week een brief in de bus met mijn afspraak van de 20-wekenecho. Daarin was ook een brief bijgevoegd over een nieuw onderzoek. Bij dat onderzoek meten ze de baarmoedermond op. (inwendig) Dit gebeurt icm de 20-wekenecho.

Als de bmm korter is dan KAN dat betekenen dat er je baby te vroeg wordt geboren. In Engeland schijnen ze dit standaard te doen.

Nu heb ik daar niet zo'n moeite mee, maar ik was wel benieuwd wie dat ook gedaan heeft en wat als je baarmoedermond 'te' kort blijkt te zijn?! Welke voorzorgsmaatregelen nemen ze dan?!

Alvast bedankt voor de reacties.

Liefs Loesie

2. Tese

Tese Niet meer actief

Als het verder niet schadelijk is waarom niet? Tenzij je denkt dat je je zorgen gaat maken over de uitslag.

3. bereke

bereke Niet meer actief

Bij mij deden ze dit regelmatig om het een beetje op te volgen aangezien een tweeling wel vaker te vroeg geboren wordt.

Toen ik een week of 31 was, was hij ineens een flink stuk korter maar nog niet voorbij de alarmfase. Er werd mij toen enkel aangeraden om het rustig aan te doen.

4. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, ik lees ook mee. 3 jaar geleden was dit nog niet. Aan de ene kant lijkt het mij handig, maar aan de andere kant. Je hebt er altijd van die types bij die als ze horen dat het wat korter dan gemiddeld is dat ze de rest van de zwangerschap roepen dat het kindje veel te vroeg geboren gaat worden. Voor de stressfactor lijkt het mij niet helemaal ideaal.
    Maar goed, ik zou daar niet van gaan stressen, dus zou het best willen weten eigenlijk.

5. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Ik heb dit wel gedaan. Bij mij was het allemaal goed.

6. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Ik heb vorige wwek een 20 weken echo gehad en dit is bij mij niet gedaan. ook niet ter sprake gekomen nu ik dit lees is dit de eerste keer dat ik er van hoor.

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik heb t ook gedaan.. tis maar 2 minuutjes werk ofzo.. echt heel snel voorbij. bij mij was alles goed, heb er niks meer over gehoord verder.

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Verplaatst naar 'Onderzoeken en echo's'.

9. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ik heb t ook gedaan.. Is idd een hele korte inwendige echo.
    Bij mij was t goed dus kwam niet in aanmerking verder mee te gaan in het onderzoek.

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Dankje Lotte, voor het verplaatsen!

Meiden, bedankt voor de reacties.
    Ik ben niet iemand die zal gaan stressen als het iets korter is...
    Maar het is dus zo dat als dit wel zo is, je gewoon goed in de gaten wordt gehouden?!

Lijkt mij wel een prettige gedachte eigenlijk!
    Ik hou jullie op de hoogte hoe het gegaan is!

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik heb het ook gedaan. Zo gebeurd, bij mij ook alles goed. Je helpt er wellicht toch weer mensen mee.

12. didi2

didi2 Actief lid

31 mrt 2010
    185
    0
    16
    Onderzoek is sinds zeer kort geleden afgerond. Was het zgn triple P onderzoek.

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoezo afgerond?!
    Triple P ja, zo was het ook!!!

14. Dieuwke86

Dieuwke86 Lid

25 nov 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hadden ze het bij ons maar gedaan...
    Nu zijn we ons meisje kwijtgeraakt met 22 weken door de zwakke baarmoedermond. Ik ben er dus zeker wel een voorstander van om dit onderzoek standaard te laten doen :)

15. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    klinkt wel een beetje vaag in mijn oren.

aangezien bij mij een deel van me baarmoedermond is weg gehaald jaren geleden. ivm overactieve cellen.
    dus bij mij is ie al korter, maar om nou te zeggen dat ze daardoor eerder komen bij de laatste ging ik 11 dagen overtijd.
    dus of het nou heel veel zegt ????

16. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ik weet t niet. Mijn vk vroeg of ik mee wilde doen aan een onderzoek over vroeggeboorte's in de randstad.
    Bm opmeten was er een onderdeel van en urine onderzoek.
    Bmmond was goed, hoop dat er iets bruikbaars uit het onderzoek komt.
    Zowieso gaat de ontwikkeling door gelukkig, we liepen een beetje achter in nl.

17. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Ik heb deze brief ook gehad van het UMC hier doen ze het ook en als het niet "goed" is zijn ze ook medicijnen met een bepaald hormoon aan het testen geloof ik, weet niet of ik daar aan zou meewerken, maar het meten ga ik wel doen want dat kan geen kwaad. Je kunt er in ieder geval een beetje rekening mee houden en rustig aan doen.

18. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Bij mij hebben ze dat onderzoek ook gedaan en alles was goed.

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

ik heb wel meegedaan.... gewoon voor het onderzoek en nieuwsgierigheid....

Heb ook gevraagd aan vk of het nog wel nut heeft, aangezien het niet mijn eerste kindje is....

het blijft echter beetje "momentopname".... en hoeft niet altijd iets te zeggen, maar het is wel prettig om als het "tekort" is je extra controle krijgt.... beter onnodige extra controles, dan een controle te weinig....

hier was het 5,3 cm... (moet boven 3 zijn).... ben bij de anderen bevallen met 40+2, 41+5 en 39+1......
    Denk dat er meer "invloeden" zijn voor vroeggeboorte.. dan alleen de lengte van de bm-hals...

20. Loe

Loe Niet meer actief

bij mij was het de oorzaak dat L. te vroeg geboren werd, godzijdank levensvatbaar.
    Maar ik heb er telkens zelf om gevraagd en echt een strijd gehad met de artsen, zij geloven er nog steeds niet in. echt heel vervelend en bar teleurstellend voor de vrouwen die te vroeg hun kindje verliezen. Laat maar goed meten Loesie!

Deel Deze Pagina