Hey Loesie, Absoluut doen!!! Mocht het korter zijn kunnen ze je goed in de gaten houden!!! Ik had blijkbaar een te zwakke baarmoedermond (dikte is jammer genoeg nooit gemeten) wat de geboorte van mijn dochter helaas te vroeg in gang gezet heeft... Liefs Lynn
Hier ook nooit gemeten, maar bij een volgend kindje zal het ongetwijfeld in de gaten gehouden worden aangezien de oorzaak van de vroeggeboorte niet duidelijk is. Laat maar meten, soms kan het nl. wel helpen
Bij mij gaan ze het donderdag bij de 20 weken echo ook meten. Mocht hij te kort zijn dan krijg je nog een 2e meting en daarna of placebo`s die je in moet brengen of progesteron tabletten. Je weet van te voren dus niet welke je krijgt. Dat laatste vind ik dan toch weer niks. Stel je voor hij is te kort en je krijgt placebo`s....Dan gebeurt er eigenlijk niks. Maar goed ben zelf benieuwd hoe lang mijn bbm nou is.
@kapedi, ze doen en placebo's en progesteron omdat ze nog niet weten of progesteron ook daadwerkelijk helpt, en sjah dat kunnen ze maar op 1 manier onderzoeken. Door de ene helft de 'echte' medicatie te geven en de andere een placebo. @ts , ik heb de meting laten doen, zat op 5cm dus dat is netjes. Wil niet zeggen dat die niet te vroeg kan verkorten maar op dit moment is alles goed. Bij de VK-praktijk waar ik zit ga je zelfs al door in t onderzoek als je op 3,5cm zit ipv de standaard 3 of minder. Heb ook de plastest gedaan, waarbij ze je op die bacterie controleren en waar je dus uitgekozen kan worden en waarbij de ene helft ook weer medicatie krijgt (antibiotica) en de andere helft een placebo. En je krijgt dan na de bevalling nog een vragenlijst thuis. Ik vind het persoonlijk best nuttig om hieraan mee te doen, het kan in elk geval geen kwaad voor jou of de baby
Ik zou er zeker aan meewerken. Bij mijn dochter ben ik te vroeg bevallen 3 maanden. Ik had ook extreem veel vruchtwater en hoogst waarschijnlijk trok mijn baarmoeder dit niet. Bij de zwangerschap van mijn zoon werd de bmh gemeten en rond de week dat ik van mijn dochtertje was bevallen had ik ineens een funnelin korte bmh en weer heel veel vruchtwater. Ik kreeg progesteron (al vanaf week 16, elke week een injectie) en ik ben er van overtuigd dat dat onze redding is geweest. Progesteron is een hormoon wat je lichaam zelf aanmaakt tijdens de zwangerschap ( om je baarmoeder sterk te houden zodat je niet bevalt. Aan het einde van de zwangerschap neemt de aanmaak van dit hormoon af. ) en miss maakte ik wel te weinig aan ofzo. Want deze keer ging het wel goed! Ik vind het vreemd dat ze bij de ene vrouw placebo geven en de andere niet. Ik was in het amc onder behandeling en daar werd mij verteld dat ze progesteron al jaren geven en er hele goede resultaten mee boeken. Dat de meeste vrouwen waarvan de oorzaak van vroeggeboorte niet aantoonbaar was (zoals bij mij) in combi met de progesteron wel de zwangerschap hebben uit gedragen. Het bied geen garantie, maar zij zagen daar hele goede resultaten. Ook zagen zij geen afwijkingen bij de kinderen die eruit zijn geboren ook niet op latere leeftijd. Vind het ook raar om op die manier met een mensen leventje te "spelen". Miss komt je kindje wel te vroeg met een placebo terwijl het miss met de progesteron niet was gebeurd. Als ik ooit weer een kindje zou mogen krijgen wil ik graag weer de progesteron. Succes met de echo!! En ik hoop voor iedereen dat die bmh lekker lang is! ohja ik snap natuurlijk wel dat ze zo onderzoeken of het wel werkt maar er is al heel veel onderzoek naar gedaan. En buiten dat is het jammer dat het niet op een andere manier kan worden getest, staan toch kleine leventjes op het spel.