Hoi ladies, Ik voelde vanmiddag opeens behoorlijk pijn bij mijn anus, Gevoeld en er zit echt een aambei,zo groot als een dikke knikker.... Ik heb er curanol op gesmeerd want dat had ik nog thuis liggen... En ik ben helemaal geen klagerig type...maar ik zou er bijna een ijskompres opleggen...zo zeer doet het nu,kan haast niet eens normaal zitten... Hebben jullie misschien nog tips??? Groetjes taart...
Blijven smeren, niet persen maar bij aandrang het laten komen, en evt terugdrukken als dat lukt... Sterkte! Weet hoe zeer het kan doen!
Ijskompres kan erg prettig zijn! Bv wat ijs in een washandje stoppen ofzo. Verder curanol zalf en tabletten, inderdaad niet persen voor ontlasting maar 't laten komen; zorg dat je voldoende drinkt, voldoende vezels en goede vetten (bv olijfolie). Als je denkt dat je niet voldoende vocht/vezels/vetten binnen krijgt, drink dan een keer of 3 per dag een glas (lauw) water, neem een lepel lijnzaad (bv met wat yoghurt) en doe een extra eetlepel olijfolie over je lunch/avondeten.
Ik kreeg de tip na m'n bevalling om gaasjes aan te schaffen (3x3 ongeveer) en daar een dotje curanol zalf op te doen en dan tegen de aambei te plakken. En dan per toiletbeurt weer vervangen. En ook de tabletten slikken! Binnen 4 dagen was ik ervan af. Wat eventueel ook helpt is om op een zak diepvries erwtjes te gaan zitten 😁