baarmoedermond staat heel ver open

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Beckje, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Je baarmoedermond mag aan de buitenkant best wat openstaan als je al een kind hebt. Als je veel harde buiken hebt, met regelmaat, is dat wel een reden om nu je verloskundige te bellen.

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap sowieso nooit zo goed waarom mensen zelf gaan voelen, je weet niet precies wat je moet voelen..
    Als het je niet lekker zit, dan even je verloskundige bellen!

3. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ik voelde voor de zwangerschap wel eens, maar sinds ik zwanger ben ben ik veel te bang dat ik daar iets beschadig.

Ik zou dus even de verloskundige bellen

4. adi

adi Niet meer actief

Ik snap al niet eens dat vrouwen al zover kunnen komen dat ze hun bmm kunnen voelen :)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kan er bij mij makkelijk bij :). Ene keer makkelijker dan de andere keer maar kan er wel altijd bij.

6. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Je baarmoedermond verplaatst zich ook steeds. Ik heb een pessarium arabin gehad die zit om de baarmoedermond. hij zat telkens ergens anders. Van 2 cm voor de uitgang tot helemaal achterin.

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier deed ik dat vaak om te kijken wanneer ik vruchtbaar was, vandaar dat ik wist waar t zit zeg maar. vaak zit ie erg laag namelijk :) maar ik blijf er nu wel vanaf. geen gekke dingen meer gehad, maar de verloskundige belt me zo nog terug dan zal ik het nog even voorleggen. maar denk toch echt dat ik gewoon de opgezwollen boel eromheen voelde.
    de pijnlijke harde buiken had ik gelukkig niet heel erg regelmatig en gingen na half uur/drie kwartier ook weer weg. dus daarom heb ik ook niet gebeld voor de hardebuiken/voorweeën? (is dat niet hetzelfde?), maar zal het zo zeker nog even zeggen en vragen wat haar mening is.
    kleine beweegt nog gewoon zoals altijd, dat stelt me ook wel gerust.
    vraag me alleen af, kan het dan geen kwaad als vriend er met zijn 'gereedschap' tegen komt? ongeacht of de boel nog potdicht zit of niet...

8. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Had je topic doorgelezen....ik zou toch vragen of ze een echo kunnen maken en kunnen kijken hoe je baarmoedermond eruit ziet/goed dicht zit. Idd kan een baarmoedermond wat slapper zijn na al een eerdere zwangerschap..maar het is niet de bedoeling dat het open gaat.

Ik had zelf zonder veel klachten deze zwangerschap ineens 3 cm ontsluiting en een uitpuilende vruchtzak met 19 weken. Gelukkig inmiddels met ingrepen bijna 34 weken. Maar je kunt beter een keer te veel laten kijken, dan te weinig.

En wat je vraagt over vriend, dat maakt wel uit....bij onsluiting/open staan is er sowieso infectiegevaar!! Laten checken zou ik zeggen....

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ok, maar zolang het dichtzit is het wel goed toch?
    zal even met de verloskundige straks overleggen of een echo een optie is...

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij is er alleen infectiegevaar bij gebroken vliezen. Er zijn genoeg zwangeren die op het einde al wat ontsluiting hebben (en het niet weten) en misschien nog wel seks hebben ;)

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    nou heb net gebeld, hoef me geen zorgen te maken. klinkt niet of er iets aan de hand is. heb volgende week maandag een afspraak staan, maar mocht ik iets geks merken moet ik natuurlijk wel gelijk bellen.
    en moet lekker rustiger aan gaan doen, maar dat doe ik nu ook :)

12. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Nee, wat Mus zegt klopt. Toen ik in het ziekenhuis lag vanwege cerclage heb ik de artsen regelmatig horen zeggen tegen vrouwen met ontsluiting dat ze vanwege infectiegevaar niet meer in bad mochten en geen gemeenschap mochten hebben.

Deel Deze Pagina