Bandenpijn of Miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MIss X, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Meiden

Vanochten toen ik om 7 uur wakker werd en flink had geplast dacht ik nog even lekker in mijn bedje te gaan liggen, totdat mijn wekker ging. Ik merkte dat ik een beetje buikpijn had. Ik wist niet of het mijn darmen waren of mijn baarmoeder. Omdat mijn darmen nu wat omhoog geduwd zijn weet ik niet meer wat waar zit :oops:

Op een gegeven moment werden de steken wel heel erg, en ik merkte dat heel laag zat. Ik merkte dat als ik op mijn rug recht ging liggen pijnlijker was dan als ik op mijn zij ging liggen met mijn benen ingetrokken (lepetje houding)

Het waren nare steken wat mijn vagina ook heel gevoelig maakte, het waren soort steken die trokken naar mijn vagina.. Toen mijn vriend ging douchen moest ik heel erg huilen omdat ik eigenlijk nooit rekening heb genomen dat het ook bij mij mis kon zijn. (ik wist wel dat er een kans was dat het fout kon gaan maar ik maakte me er nooit druk om en dacht er nooit aan)

Ik heb mijn werk afgebeld en lig nu in bed. Het gevoel is heel gering en gevoelig maar af en toe komt er zo'n steek aan dat ik niet weet waar ik staan of liggen moet, het gaat soms gespaard met misselijkheid.

Ik voel het ook vanaf de buitenkant als ik er lichtjes op druk. Het is link onder. Rechts voel ik niks.. Als ik er lichtjes op druk dan voel ik een soort kleine signaal of steekje lopen naar mijn vagina. :rolleyes:

Is dit de beruchte bandenpijn, of is mijn lichaam aan het voorbereiden voor een miskraam. Ik wi sowieso in de middag bellen met de verloskunidge (telefonisch spreekuur)

En goddank heb ik donderdag een Echo.. Maar ik word hoe langer onzekerder. Alles is zo nieuw en zo beangstigd..

Ik hoop dat alles goed is, ga weer liggen want ik voel het weer trekken.

Ik ben pas 10 weken en ik las dat het pas na de 20e week bandenpijn normaal gesproken optreed?

Moest mijn verhaal kwijt (lang leve het forum :D )

XXX Onzeker me

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi ik heb net een plasje gedaan en wat een pijn deed dat..

Het voelt heel slecht ik ga maar weer liggen. hopelijk weet iemand of dit allemaal normaal is..

Voor mij voelt het niet normaal hoor...

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Bij een miskraam zou een plasje geen pijn moeten doen meis..ik zou eerder denken aan een (verwaarloosde) blaasontsteking.

Gewoon je vk of ha bellen!

Sterkte..

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb ik ook wel eens gehad hoor, denk idd dat t iets onschuldigs is. Verlies je bloed dan? En heb je de vk al gebeld?

5. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Als het ook pijn doet bij plassen lijkt het mij dat het ook blaasontsteking kan zijn.
    Ik zou even je HA bellen voor de zekerheid en voor je eigen geruststelling!

Sterkte,

groetjes

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    het plassen doet net zozeer pijn door het plassen zelf maar doordat ik mijn buik moet gebruiken om te drukken..als ik nu mijn buik inspant doet dat heel erg pijn links. Ik wil ze bellen in telefonisch spreekuur, of vinden jullie dit spoed? Spoed is toch alleen bloedverlies en bevallen?

En ik verlies ook helemaal geen bloed..

7. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb hetzelfde gehad, steken boven de liezen links en rechts, hier kreeg ik bruine afsheiding bij en 1 dag wat bloed, niet echte krampen maarmeer het gevoel dat de darmen niet goed zaten.
    Weer een dag later kreeg i pijn bij plassen enzo en de vagina gaf een branderig gevoel. Gisteren urine weg gebracht en ja een fikse blaasontsteking nu heb ik ook erg stekende pijnin mijn onderbuik. Ga vandaag antibiotica halen. Ik zou als ik jou was even wat urine wegbrenge zometeen. Dan weet je het in ieder geval zeker. als je geenblaasontsteking hebt dan weet je dat en kn je verder gaan kijken en zeker de vk bellen.
    Sterkte!

8. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Pijntjes heb je altijd in je hele zwangerschap en zolang je geen bloed verliest hoef je eigenlijk gene zorgen maken.
    Maar ik zou zeggen: Bel de dokter of lever je urine in het lijkt inderdaad op een blaasonsteking.
    Daar kun je flink ziek van zijn als je er te lang mee door gelopen heb.
    Dus niet te lang mee wachten want het is riscanter in je zwangerschap een blaasonsteking te hebben en het moet behandeld worden want het gaat niet van zelf weg!

Groetjes anna.

9. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Heb net de verloskundige gebeld en ik moet even de komende 2 uur wat drinken omdat vanochtend mijn blaas op springen stond kan dit heel gevoelig zijn.. Als het na 2 uur flink drinken nog steeds aanhoud dan moet ik nogmaals terug bellen..

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Owh, die steken, auwa.....en ze trekken echt door naar je vagina en soms ook naar je schaambot. Heb ze ook, mijn zus heeft ze ook heel veel gehad in het begin van de zwangerschap en het moeten toch echt je banden zijn, die zitten namelijk ook vast bij je liezen, schaambeen en aan je vagina...en vanaf 20 weken kan je er inderdaad veel erger last van krijgen, maar ook nu wordt er al flink aan getrokken en gewerkt hoor!
    En natuurlijk kan het ook een blaasontsteking zijn. Maar een miskraam, ik denk het niet hoor, dan zou het nu bij mij al een paar keer verkeerd moeten zijn gegaan en beeb zit er heerlijk.

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Steken zijn iets afgenomen nadat ik een kopje thee heb gedronken en een grote boodschap had gedaan :oops:

Maar dat gevoeligheid blijft.

Kiki voel jij ook dat je vanaf de buitenkant als je erop drukt dat je precies voelt waar het pijn doet. Het zit bij mij linksonder tegen mijn been aan. Precies op die grens als ik daardruk dan voel ik eensteek lopen naar mijn navel en vagina..

Pff soms had ik gewilt dat ik wat beter had opgelet bij biologie. :)
    Mijn blinde darm heb ik ook nog.

12. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Zolang je inderdaad geen bloed verliest. Ik denk ook dat het een blaasontsteking is, maar goed ik ben geen arts hihi. Bandenpijn kan het ook heel goed zijn. Dat had ik ook redelijk vroeg in de zwangerschap al. Maar kan me indenken dat je erg ongerust bent hoor! Ik denk ook bij elk pijntje: OJEE! Sterkte, ik hoop dat je je wat beter gaat voelen.

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ja, ik kan altijd heel erg duidelijk mijn vinger op de pijnlijke plek leggen, daarom denk ik ook altijd dat het niet de beeb kan zijn, dan moet dat nl. volgens mij niet mogelijk zijn. En bij verschilt het wel waar ik het voel. Navel, boven in been, vagina, liezen, schaambeen.
    Maar wel even goed opletten he, wat voor mij geldt, hoeft niet voor jou te gelden.

Sterkte ermee!

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ken dezelfde soort buikpijn. Bij mij heeft het altijd te maken met de stoelgang of het ophouden van plas (bijvoorbeeld in de auto).

Thee drinken en (lauw) water helpt altijd. Poepen ook, als dat lukt. Maak je niet teveel zorgen, zeker als je geen bloed verliest. Bij blaasontsteking voel je echt dat het plassen pijn doet.

Ik hoop dat het snel weer over is. Sterkte,

Juud

15. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ben er niet altijd mee eens dat plassen zeer moet doen bij een blaasonsteking.
    Heb regelmatig last van een blaasonsteking en plassen doet niet altijd pijn.
    Wel is het gevoeliger smorgens als de blaas vol is maar hoeft verder niet erge klachten te geven.

16. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb ook geen pijn bij het plassen zelf, alleen 1 dag erg licht en toch een fikse blaasotsteking! voel meer krampjes en steken in mijn onderbuik, zou zo kunnen denkendat het mijn darmen waren. Ik ben naar de ha gegaan om de blaasontsteking uit te sluiten, maar was dus duidelijk wel een bl. ontsteking

17. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Je blindedarm zit aan de rechterkant dus die is het alvast niet... Succes ermee meid, ik hoop dat je je snel wat beter voelt en anders gewoon de VK bellen hoor

18. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bedankt allemaal voor de hele lieve en gerustelllende reactie's. Ik maak me te snel druk met elke gevoel. Ik heb eelijk nooit gedacht dat het fout kon gaan (misschien ook weer iets te optimistisch) maar elk gevoel is zo anders en nieuw.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het telkens beantwooren van mijn vele vragen elke week. Het is ook zo gemakkelijk om een vraag te stellen bij het forum omdat er zoveel ervaren zwangeren zijn hihi..

Ik moet alles lekker laten bezinken en gewoon op mijn af laten gaan en ik heb tot nu toe helemaal geen bloedverlies gehad dus ik maak me gewoon niet druk meer om elk wissewasje zolang ik geen bloedverlies heb..

Het gaat beter lig nog wel in bed en alles beneden is gevoelig maar dat hoort er vast bij, ik kan niet wachten tot Donderdag dat ik mijn Echo heb. Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor de lieve reacties om mijn 1000 vragen steeds..

Kusjes

19. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    'ga je niet voor de zekerheid urine laten testen voor blaasontsteking?

20. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja ik moet sowieso donderdag naar de verloskundige ook voor een echo dus dan komt het vanzelf ter sprake ik had vandaag de verloskundige gesproken en die zei dat ik gewoon ff moest afwachten. Ik heb namelijk geen last meer nadat zij zei dat ik veel moest drinken en pijn bij het plassen heb ik niet meer, maar ik zal het toch even vragen donderdag of ze het willen checken.

Deel Deze Pagina