Ervaringen met baby laten draaien ( stuitligging)?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sabine1991, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1991

Sabine1991 Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn ukje ligt al weken in haar favoriete houding..de stuitligging! Er kan nog van alles gebeuren, maar toch. Ik vroeg me af of er meiden zijn die ervaring hebben met het draaien vd baby, dus het laten draaien. Hoe voelt dat als ze aan je buik zitten en is het uiteindelijk gelukt!? En met hoeveel weken hebben ze dat gedaan bij je?

Bedankt alvast!

Liefs

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nog geen ervaring mee, maar ik zit in dezelfde situatie. Wij gaan eerst moxa-therapie doen. Google er maar eens op. Redelijke kans van slagen en baat het niet dan schaadt het niet. Wij vonden het in ieder geval het proberen wel waard.

3. Sabine1991

Ik zal eens kijken! Bedankt!

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb van de week een draaipoging gehad, met 36.4 weken. De baby draaide aanvankelijk, maar glipte direct weer terug in stuitligging. Nog twee keer geprobeerd maar ze wilde echt niet.
    Het voelt gek op je buik, ik vond het niet pijnlijk maar bij vlagen wat onprettig.

5. Sabine1991

Weet jij of je baby al langere tijd de stuit als favoriete houding had, of daarvoor erg wisselend? En wanneer is toen besloten om te draaien, vlak ervoor of stond het al weken vast? Bedankt voor het antwoorden!

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb met 37 weken een uitwendige versie gehad maar meneer heeft de hele zwangerschap, die precies 38 weken duurde, in stuit gelegen. Heb de draaipoging ook niet als pijnlijk ervaren, hoogstens wat vervelend af en toe...

7. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb met 36 weken een versie gehad deze was wel pijnlijk ze moest ook veel kracht zetten armen trilde helemaal van de gynaecoloog
    Helaas is het niet gelukt mijn buikwand is ook te sterk aldus gynaecoloog.
    Baby vond het ook niet zo fijn begon echt te trappen
    De billen had ze wel uit de bekken gekregen, maar de draai lukte niet.
    Andere gynaecoloog was erbij heeft gevoeld en zei hier ga ik niet aan beginnen
    anders forceer ik de boel.
    Dus bij mij helaas geen positieve ervaring

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    baby lag alleen met 34 weken goed, daarvoor en daarna in stuit. Met 36 weken ben ik doorgestuurd voor de versie.

9. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier met bijna 37 weken een versie gehad. Ik vond het niet prettig, kindje ligt bij mij dan ook diep , veel spiermassa ervoor en ze moesten behoorlijk 'graven'. De volgende beurs, maar dat was met een dag wel over. Ze wilde absoluut niet draaien en van de week gaan wij daarom ook voor een keizersnede.
    Overigens ligt ze de hele zwangerschap al in stuit.

10. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hier met 36+6 weken gedraaid. Niet vanuit stuit maar vanuit een dwarshouding. Zonder pijn en probleemloos op d'r plekje! Nu hopelijk daar blijven anders wordt het na 38 weken draaien en vliezen breken

11. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    hier ook een versie gehad met iets meer den 36 weken.

heb een infuus gehad met weeen remmers om de baarmoeder wat de ontspannen,

daarna 3 pogingen gedaan en de derde is gelukt en ze is zo blijven zitten tot 40+ 4

heb er geen nare ervaring aan overgehouden als het zou moeten deed ik het direct weer.

hopelijk heb je er wat aan

12. kika135

kika135 Lid

31 mrt 2009
    32
    0
    0
    Hier ook draaipoging gehad en als zeer pijnlijk ervaren. Had ook een hele "strakke" buik met stevige buigspieren. Aan begin zwangerschap al veel last van gehad met oprekken door groei buik. Het uit het bekken tillen van het kontje deed al heel veel pijn, druk en soort "prikkeldraad" gevoel aan de huid. Beide gynaecologen moesten heel veel kracht zetten. Na 2 pogingen is het helaas ook niet gelukt, geen beweging in te krijgen.

Heb daarna een week plat gelegen, was helemaal beurs en had bij elke beweging harde buiken.

Zou het na mijn eigen ervaring iedereen afraden. Echter bij 2 vriendinnen met "losse" buiken en veel vruchtwater was het fluitje van een cent en bij beiden gelukt.

Misschien vragen hoe ze de slagingskans bij jou inschatten? En daarop beslissing nemen!? Het is toch het proberen waard!

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik lees even mee.. mijn mannetje ligt al de hele zwangerschap in stuit.. dinsdag weer een echo en als hij dan nog niet goed ligt maken ze een afspraak voor een draaipoging voor rond de 35 weken.. hoop echt dat het lukt! Ik wil heel graag een echte bevalling :) mag zelf kiezen mocht t niet lukken een stuitbevalling of een keizersnede.. ga denk ik voor t laatste ivm de risico's bij een stuitbevalling.. 40% wordt tijdens de bevalling een spoedkeizersnede..

14. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb volgens de gynaecologen het ideale profiel voor een stuitbevalling :) Wil dat, als de omstandigheden ideaal blijven, proberen als de bevalling zich aandient voor 38.4 weken. Daarna wil ik een keizersnee, uiterlijk met 39.1 dan staat hij al gepland.

15. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier een versie gehad met 36 weken. Draaien was niet echt plezierig maar ook niet heel pijnlijk. In de tweede poging lukte het. Forceren of veel kracht zetten was niet nodig. De baby vond het echter niet prettig en zijn hartslag verlaagde naar 40 slagen per minuut dus dat resulteerde in een spoedkeizersnede en heel wat stress.
    Na afloop nog wel een goed gesprek gehad met de gynaecoloog, zij had het in haar hele carrière nog nooit meegemaakt (en ze loopt al heel wat jaren mee...) dat het zo liep.
    Draaien kan dus maar hou rekening met een dergelijke afloop, ook al is de kans heel klein dat het zo loopt als bij ons!

16. Sabine1991

Bedankt meiden. Ik zal idd eens vragen wat mijn kans van slagen zou kunnen zijn. Volgensmij heb ik niet helmstokken buigspieren, hoewel ze vorige keer wel zei dat er soort kier al zat tussen m'n buigspieren..of dat nou positief is weet ik niet :s

17. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik heb ook een versie gehad, althans een poging. Ht was zeer pijnlijk. En het lukte ook niet. Mocht dit kindje in stuit liggen, dan ga ik het niet nog eens proberen. Jammer, ik had er een filmpje van, maar kan hem niet meer vinden op de pc

18. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Misschien vind je het een beetje zweverig, maar je kunt het ook proberen met hypnobirthing. Er zijn studies waaruit zou blijken dat dit betere resultaten geeft dan uitwendige versie. Hopelijk is het niet nodig!

19. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Bij mijn eerste heb ik bij 36 weken een draaipoging gehad. Vond het echt geen pretje, had ook een superstrakke buik. Er was geen beweging in te krijgen dus het resulteerde uiteindelijk in een geplande keizersnee bij 39 weken en 4 dagen. Wel wat laat maar de feestdagen zaten ertussen. Ik heb trouwens ook moxatherapie gedaan, helaas ook geen resultaat. Oh ja, mijn meissie lag de hele zwangerschap al in stuit...
    Succes!

20. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ons zoontje lag ook de gehele zwangerschap in stuit. Met 36+1 een versie gehad, deze is niet gelukt. Er was geen beweging in te krijgen, ik heb het ook zeker niet als prettig ervaren. Ons zoontje was na de poging eng rustig en ik heb ook behoorlijk last gehad van harde buiken. Uiteindelijk is hij gehaald dmv een geplande ks met 39+4. Hij bleek klem te zitten onder mijn ribbenboog en had ook een duidelijke deuk in zijn hoofdje.

Je hoort vaker dat baby's niet voor niets in stuit liggen. Mijn zoontje bleek achteraf ook heupdysplasie te hebben en is hier voor behandeld. Onze dochter lag ook in stuit maar zij is met 34 weken alsnog zelf gedraaid.

Deel Deze Pagina