Ik zou graag wat ervaringen willen lezen van vrouwen die te kampen hebben gehad/ of hebben met een incompetente baarmoederhals. Sinds 2 weken echt last van mijn onderbuik in het midden. Steken bij de baarmoedermond, een gevoel van irritatie. Afgewisseld met een drukkend gevoel en een behoorlijk stekerig gevoel. Diepe pijnen zijn het. Soms ook alsof ik een heftige blaasontsteking heb (twee keer onderzocht en dat is het niet). Nu zegt de vk dat het er allemaal bij hoort maar ik begin me na 2 weken pijn zorgen te maken over wat het nu kan zijn. Bandenpijn voel ik ook wel, maar dan aan de zijkanten. Daar maak ik me dan ook niet druk over. Wat ik nu niet begrijp is of vrouwen met ic (incompetent cervix) nu wel of geen symptomen hebben? Ik lees dat het bij velen ongemerkt is verlopen, maar ik lees toch ook dat vrouwen al veel eerder pijn hadden (die ik zo'n beetje omschreven heb) en dat dit door iedereen werd afgedaan als 'het hoort erbij'? Graag lees ik jullie ervaringen over evt. symptomen. En kan zoiets ook worden geconstateerd door de verloskundige of is dat beter via de gynaecoloog?
Ik heb het. Ik had totaal geen symptomen voordat het gebeurde. Ik ben 2 keer een kindje verloren rond de 14 weken. Dit omdat mijn baarmoederhals dus zwak was en open ging staan.. Enige wat ik achteraf wel had is dat ik veel slijm ging verliezen. Enige wat ik je kan zeggen is blijf bellen en aan de bel trekken als je het niet vertepuwd. Laat het eventueel nakijken. Oh ik heb nu trouwens een cerclage om de boel dicht te houden. Alles gaat tot nu toe goed. Ben nu 28,3 weken! Heel veel succes. En laat je niet elke keer wegsturen als jij het gevoel hebt dat het niet goed is. Laat ze iets nakijken zodat je je beter kan gaan voelen.
Hoi! Bedoel je bij de vlindertuin forums? Denk je dat dat oké is om het daar te vragen? Of bedoelde je het miskraam topic?
Gefeliciteerd met de voorspoedige zwangerschap! Jeetje..14 weken. Mij wordt steeds gezegd dat dat nog helemaal niet kan met dit termijn, dat het erbij hoort...bla bla. Ik ga morgen meteen bellen! Ik wil dat ze het even nakijken en me niet wegsturen. Heel erg bedankt voor je reactie!
Ik heb deze vraag ergens anders gesteld. Deze kan dan gesloten worden. Volgens mij mag ik de vraag niet twee keer stellen dacht ik.
Nee ze bedoelt t prematuren forum mamas die te vroeg zijn bevallen ik heb ic en ben mijn 1e kindje verloren bij 21 weken. ik hsd vanaf week 17 een drukkend gevoel in me vagina. toen zeiden ze ook blaasontsteking maar kwam niks uit.. ik had vaak t gevoel alsof ie er zo uit kon vallen(maar dat heb ik nu ook dus hoort er mis bij) bij 21 weken begon ik veel slijm te verliezen en had hele erge rugpijn. toen ik voor de zoveelste keer belde dat ik t weer niet vertrouwde was t al te laat mijn zoontje is een paar uur later geboren en overleden. Hier dus ook niet veel gemerkt behalve slijmverlies en drukkend gevoel. Die steken die jij hebt van die pijnlijke steken had ik mijn 2e zwangerschap ook maakte me zorgen er over maar alles was altijd goed ik heb ze nu weer dus bij mij hoort t erbij.. lees ook wel dat meer zwangere vrouwen t hebben. t voelt ook echt alsof t je baarmoedermond is. als je t niet vertrouwd zou ik bellen morgen. Je kan vragen of ze je baarmoederhals willen opmeten en dat rond de 16,18, 20 weken weer herhalen? sorry voor typefouten vanaf mobiel
Ik was hier ook zo bang voor, omdat ik ooit een heftige operatie heb gehad aan oa mijn baarmoeder. Vk vond het niet nodig om te controleren en gaf aan dat je eigenlijk geen symptomen hoeft te hebben. Mocht het ooit gebeuren dan zijn ze de tweede x alerter? Voelde mij best 'afgewimpeld' en kreeg pas met 26 wkn meer vertrouwen. Dus snap je angst!!
Ik had wel symptomen maar geen insufficiëntie. Volg je em nog? Symptomen bij mij: slijmprop heel vroeg (20wkn) verliezen en vervolgens bleek mijn cervix verkort. Dat laatste kan alleen middels een inwendige echo die ik vanaf toen ook vaak heb gehad. Ik kreeg de eerste omdat ik dus die slijmprop verloor en daarnaast veel harde buiken had. Het heeft volgens mij niets te maken met buikpijn op zich; wat jij omschrijft klinkt meer als groeipijn/bandenpijn. Zelf had ik dat ook veel meer in het midden en 'van binnen' dan in mijn liezen zoals je vaak hoort. Waarom denk je aan insufficiëntie? Niet Googelen op klachten hoor, je maakt jezelf gek!!