vragen...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 26 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi,

Ik heb een aantal vragen.
    Allereerst een vriendin van mij is een week eerder uitgerekend als ik. Nu is die vandaag bij haar verloskundige gweest en kreeg te horen dat haar kindje te snel groeit. Ze is nu 28 wkn en 1 dag zwanger. de lengte van schaambot tot bovenkant baarmoeder is bij haar inmiddels 32 cm en 2/4 nx. Nu ben ik vorige week bij mijn verloskundige geweest en was ik op dat moment 26 weken en 1 dag zwanger. De lengte van schaambot tot bovenkant baarmoeder was bij mij op dat moment ook al 32 cm en 2/4 nx. Nu vragen wij ons af of we wel zolang zwanger zijn als we denken,
    waarom groeit haar kindje te snel en groeit mijn kindje misschien ook wel te snel? Wat betekend t nu precies die 2/4 nx?
    We worden hier niet echt wijzer van. Het is de eerste zwangerschap van mijn vriendin en het is mijn tweede zwangerschap.
    Nu ik de gegevens naar elkaar leg van mijn eerste en mijn tweede zwangerschap zit ik ong. al 4 weken verder qua nx stand en aantal cm van schaambot tot bovenkant baarmoeder. Dus klopt mijn zwangerschapsduur dan wel?
    Kun je ons wijzer maken zodat we t snappen?
    En vanaf hoeveel weken moet je om de drie weken komen?

Alvast heel erg bedankt.

groetjes,
    agnes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

achteraf stel je nooit meer de uitgerekende datum bij. Als het goed is die berekend uit je EDLM en een termijnecho. Dat is betrouwbaar en dat staat dus vast. Jullie lopen beiden wel voor in de groei. Als dat eenmalig is is het niet erg, wordt dat bij een volgende controle weer geconstateerd dan is dat een reden voor een groeiecho.
    2/4 nx betekent dat de stand van de baarmoeder nu halverwege navel en borstbeen komt.
    Vanaf 27 weken kom je om de 3 weken op controle.

Mirjam

Deel Deze Pagina