Hallo, Ik heb een vraagje. Al heel lang loop ik te dubben of ik borst of flesvoeding zal gaan geven. Als ik mocht kiezen dan zou het flesvoeding worden want borstvoeding geven lijkt me echt heel erg. Omdat ik het beste wil voor mn kindje is borstvoeding geven natuurlijk het beste. Ik ben toen gaan nadenken om te gaan kolven en de voeding via de fles te geven. Nu heb ik een ontsteking in mn pols waardoor ik eigenlijk medicatie moet slikken (kan er helemaal niks mee), maar dat mag niet in combinatie met borstvoeding. Nu heb ik op dit moment ontzettend veel stress door priveomstandigheden en die zullen voorlopig erg stressvol voor mij blijven. Ik denk dat flesvoeding dus de beste optie is. Nu heb ik gehoord dat borstvoeding alleen zinvol is als je dat zes maanden gaat geven. Is dat waar? Ik zit er namelijk wel aan te denken om de voeding van de eerste dagen te kolven en dan over te gaan op flesvoeding. Heeft mn kindje hier iets aan of niet? Ik hoor graag jullie reactie en hoop dat ik dan een beslissing kan nemen waarbij ik me neer kan leggen. Alvast bedankt, hopelijk is mn verhaal een beetje duidelijk. Groetjes Jenny Oja, hebben jullie misschien tips die ik kan gebruiken om rustiger te worden, soorten thee of ietwat wat ik nu wel mag gebruiken?
Hoi Jenny, De rescue druppels van Bach, te koop bij 'De Tuinen'en diverse drogisterijen willen wel helpen om wat te ontspannen, rustiger te worden. Je hoeft niet persé een half jaar borstvoeding te geven aan je kindje. Elke druppel is meegenomen. Misschien moet je je beslissing ook van het moment af laten hangen. Als je net ben bevallen, kan je er misschien weer anders over denken. Pin je nergens op vast, volg je gevoel, waar jij je het beste bij voelt... Lonneke
Hallo, Bedankt voor je antwoord. heb in ieder geval al een kolf in huis en ik zie wel op het moment. Wat je zegt elke druppel is meegenomen. Liefs