Hond is schijnzwanger...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sukkie, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hoi,

Onze hond is schijnzwanger. Wie weet of het er mee te maken kan hebben dat ik zwanger ben?

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    volgens mij voelen honden dit inderdaad aan. gewoon even mee naar de arts gaan dan krijgt ze pilletjes en dergelijke. wat je ook kan doen is haar favoriete knuffeltjes enzo gewoon wegnemen. je moet ervoor zorgen dat ze geen "nestje" meer kan maken... (heb ik eens ergens gehoord)

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Agoss.....

Sorry heb geen tips, maar vind het wel sneu!

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ja klopt. Heb ook haar speeltjes weggehaald. Maar nu zoekt ze de hele tijd haar 'puppie's'. 's Nachts piepen. Ik stond net onder de douche, piepte ze alles bij elkaar....heb ik nog nooit mee gemaakt.
    Het probleem is dat ik het zo zielig vind en haar extra aandacht geef, maar daarmee beloon je het gedrag eigenlijk alleen maar. Moeilijk hoor....

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    beste is om het gewoon te negeren, gaat vanzelf over dan. het is een goed teken dat ze piept, want nu denkt ze dat haar puppies weg zijn... zou je het er zelf niet moeilijk mee hebben? :D is gewoon ff wennen, en honden zijn dit snel gewend hoor.

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ja, ligt ook aan mij hoor. Ik vind het heel zielig voor haar. Daarom is het zo moeilijk om te negeren. Maar...ik doe mijn best! haha. Die hormonen ook...

7. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    idd proberen te negeren, niet teveel aandacht schenken..
    Volgens mij heb je iets van pilletjes bij de dierenarts..

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat je ook nog even kan doen is kamferspiritus halen en dit 2 a 3 keer per dag op de tepels smeren (het stinkt wel)dit stopt met 3 dagen de melktoevoer waardoor ze sneller op knappen.ik heb hier een jaar terug ook eentje gehad.het kan echt met alles te maken hebben hoor het hoeft niet doot jou zwangerschap te komen

oja kamferspiritus kun je halen hij de kruitvat /etos enz

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

een pilletje zou ik nog niet halen trouwens want daar worden ze echt heel ziek van dat is een soort van morning after pil echt een hormoon stoot

10. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

onze (oude) hond (jaren geleden) was schijnzwanger en deze hebben ze toen moeten stereliseren....

Ze was al wat vals en toen ze schijnzwanger was helemaal fel en bijterig .... net als wij zwangere vrouwen soms :)

iig succes ermee en hoop dat bovengenoemde pilletjes wel werken....
    Denk trouwens wel dat je hond dit aan heeft gevoeld en "gezellig" met je meezwangert...

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    hahaha had mijn hond ook die had een piepbeestje en daar sleepte ze constant mee zelfs als we gingen wandelen en die legde ze constant aan haar borstjes :D:D heb toen de dierenarts gebeld en gevraagd wat ik kon doen en die zei snel het piepbeestje afnemen en anderhalf uur later was ze het beestje vergeten (goeie mama he:p) en n paar dagen daarna werden haar tepeltjes ook kleiner en kwam er geen melk meer uit :D

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ow en daarbij mijn hond was al n tijd gestereliseerd

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Even de dierenarts bellen daar zijn medicijnen voor!

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja is wel zo maar dan zit je met een hond die gewoon even een dag of 3 4 kei ziek is

15. Niet meer actief

kampfer spiritus niet doen, heb je wel eens dat spul op je eigen tepels gesmeerd?
    Ben geen voorstander om gelijk pilletjes te gaan halen bij de da. Je hebt ook homeopatische druppels van vsm, en de hond afleiden, vaker wandelen, zoek spelletjes en minder eten geven. En al het speelgoed opruimen.

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Bedankt voor jullie tips. Ik heb de dierenarts even gemaild, die heeft het ook over medicatie, maar als je niks doet gaat het met een paar weken over. Ik kijk het wel even aan. Het enige vervelende vind ik het blaffen en piepen 's nachts.

Bedankt in ieder geval.

17. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    ene van mij is ook schijnzwanger geweest,paar weken vochtverlies uit de tepels en ze is dikker geworden,gelukkig geen gepiep,toestand genegeerd en gelukkig is het nu weer goed,vond het wel toevallig zo tijdens m'n zwangerschap.

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je doet bij een schijnzwangere hond precies het tegenovergestelde als bij een zwangere hond: je geeft ze minder aandacht, meer beweging, evt ook iets minder voer, en evt ook het water iets rantsoeneren. Zoals al gezegd de piepdingetjes opruimen.

Kamferspiritus werkt erg goed, wij gebruikten na de zoogperiode bij onze honden altijd kamferspiritis met glycerine, dit verzacht evt "krassen" van puppypootjes en het bijten van de kamfer. Zolang er geen wondjes zijn zal de hond geen last hebben van de kamferspiritis.

Succes!

19. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ach gossie!
    Ik hoop dat het snel over is voor jou maar ook voor je hond!

20. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    ik ben het wel eens met fleurebel, gewoon afleiden, aan een zieke hond heb je ook niets!

Deel Deze Pagina