baarmoedermond

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by jayla, Jul 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jayla

jayla Nieuw lid

Jul 11, 2006
    3
    0
    0
    Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over bevallingen die niet uit zichzelf op gang komen. Bij mijn eerste kindje was ik 14 dagen overtijd. Het bleek dat mijn baarmoedermond geen signaal ontving dat het rijp was. Daardoor ben ik behandeld met een gel, en toen zijn de weeen direct opgekomen. Nu ik zwanger ben van mijn tweede, vraag ik mij af of ik weer de kans loop dat mijn baarmoedermond weer niet vanzelf het signaal doorgeeft. Ik vraag mij dit af, omdat ik niemand in mijn omgeving ken met dit probleem, en ik daarom ook geen idee heb van wat ik kan verwachten. Ik hoop dat u uit ervaring met andere zwangeren dit al eens heeft meegemaakt
    Jayla

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jayla,

je hebt wel iets meer kans hierop omdat je het al eens hebt meegemaakt. Maar de grootste kans is dat je nu normaal bevalt. Het zal wel weer iets later worden dan de uitgerekende datum, maar ook dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Als je weer 42 weken dreigt te worden kan de verloskundige je ook strippen, dit wil soms ook helpen om de bevalling op gang te laten komen.

Mirjam

Share This Page