Hallo! Ontzettend blij dat jullie er zijn want heb even raad nodig en vk is niet te bereiken. slecht he! Ik heb na t vrijen last van licht bloedverlies, had gelezen dat dat geen kwaad kan. we doen heel voorzichtig maar toch ontkom ik er niet aan. Ik heb nu wel al een paar weken bijna dagelijks bruine afscheiding, waar kan dit door komen en is dit een teken dat mijn zwangerschap gevaar loopt? heb verder geen buikpijn oid. alleen wat banden en onderrugpijn doordat mijn banden aan t rekken zijn. Is het noodzakelijk om hierover contact op te nemen met mijn gyneacoloog of hoef ik me geen zorgen te maken? Groetjes Linda
Hoihoi, Je baarmoedermond is door de zwangerschap heel goed doorbloed maar daardoor ook kwetbaarder er kan soms een haarvatje knappen. Dit kan getriggerd worden door gemeenschap,ontlasting,veel tillen en sporten. Indien het helderrood bloedverlies is net als een menstruatie dan moet je zeker je verloskundige even bellen. Blijft het zo dan kan dit geen kwaad, meld het wel even bij je volgende controle. Imke
Bedankt voor de snelle reactie, het is nooit helder bloed, en ik denk dat het echt door gemeenschap komt. meteen na de gemeenschap is t wat donkerrood bloed, maar een paar druppeltjes en de dag erna heb ik dan nog bruin slijmverlies. waarschijnlijk komt t dus echt daar door. maak me er verder niet echt zorgen over maar toch je slaapt er wel even minder goed van. zal t tegen de verloskundige zeggen iig. bedankt!