Baarmoedermond

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lisettehan, May 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisettehan

lisettehan Nieuw lid

May 6, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 lisettehan, May 6, 2010
    Last edited: May 6, 2010
    Hallo,
    ik ben 38.3 weken zwanger en heb een vraag.
    Gisteravond kreeg ik enorme pijn in mijn buik toen ik op bed ging, de pijn was heel heftig als ik omdraaide van zij naar rug naar zij.
    Ook had ik veel last van pijnlijke harde buiken, vooral als ik op mn zij lag. Tussen 11 en 12u was dit om de 5 minuten (alsof mn heupen uit elkaar werden getrokken, en de pijn trok naar mn rug en naar boven in mn buik). Ik ben toen even gaan douchen en dat verminderde de pijn. Na het douchen ben ik in slaap gevallen, maar na een uur werd ik weer wakker met weeen. Iets minder vaak, maar wel binnen 10 minuten. Mijn man heeft om 2u de verloskundige gebeld. Ik ben weer uit bed gegaan en in bad gaat zitten, wat weer super verlossend was. Na het bad weer in bed gekropen en de weeen kwamen nog maar af en toe, vooral als ik op mn zij lag,dus dat vermeed ik maar. Het was vol te houden door op 4 kussens te liggen, dus bijna zittend. Om half 5 kwam de verloskundige om even te kijken. Ze heeft een inwendig onderzoek gedaan. Ze zei dat de baarmoedermond/hals? al mooi laag zat, maar nog niet open was, wel was ie aardig rijp als ik het goed heb begrepen.
    En ze zei dat het waarschijnlijk indalingsweeen waren (het kindje zat al vast,maar zit nu blijkbaar dieper.).
    Vandaag voel ik nog regelmatig een soort van menstruatiekrampen rond mijn schaambeen en in mijn onderrug.
    Kan het zo zijn dat de kleine nog 3weken blijft zitten als de baarmoedermond zo goed als rijp is, of is die kans klein?
    Ik heb al heel veel voorweeen gehad, maar niet zo heftig als vannacht.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Hoe graag ik je ook wil vertellen dat het snel komt het kan helaas nog inderdaad wel 3 wkn op zich laten wachten. SOmmige vrouwen lopen al met 2 cm ontsluiting vanaf 36 wkn. Het zegt helaas heel weinig.

Imke

3. lisettehan

lisettehan Nieuw lid

May 6, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik al wel. Dank je wel.
    We zullen het wel zien, we wachten af.

Share This Page