Baarmoeder 7 weken voor in groei

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zomerbries, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hoi Verloskundige,

Ik heb een vraag, ik zit al een aantal weken thuis omdat ik erge rug/bekken/nekklachten heb. Loop hiermee bij de fysio en bekkentherapeut. Ik mag ook niet meer werken tot de bevalling.
    Ik draag het kindje erg hoog, met gevolg dat mijn borstkas naar buiten gedrukt word, mijn onderste rib staat nu naar buiten.
    Ik moet regelmatig gaan liggen en tegendruk geven om het uit te houden. Morgen ontbijttest en extra groeiecho om zwangerschapssuiker uit te sluiten.
    Ik ben nog maar 27 weken dus hou mijn hart eigenlijk vast voor de rest van de zwangerschap.
    Nu mijn vraag: als ik rechtop zit, dan krijg ik regelmatig een slapend gevoel op de plek waar mijn baarmoeder tegen mijn borstkas drukt. In het midden tussen mijn ribben vooral.
    Er wordt waarschijnlijk iets bekneld, maar wat?
    Het is een raar gevoel, en ik ben bang dat het een van mijn organen is die in de verdrukking komt.
    De vorige zwangerschap ben ik eerder ingeleid ivm ontstoken alvleesklier en galstenen door de verdrukking. Galblaas is eruit gehaald paar weken na de bevalling.
    Moet ik het aankijken of aan de bel gaan trekken?

Groetjes en alvast hardstikke bedankt.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Lynnes.

Het beknelde kan een spier of zenuw zijn.

Vervelend dat je er bij 27 wkn al zoveel last van heb.
    Vertrouw je het niet trek dan aan de bel.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina