hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anne 1985, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne 1985

Anne 1985 Lid

29 nov 2010
    32
    0
    0
    hallo allemaal,

ik ben nu precies 36 weken zwanger. ben vandaag op controle geweest bij de gynacoloog en heb een stijgende lijn in mijn bloeddruk vandaag was 155/90 dus nu moet ik volgende week woensdag weer terug komen.
    hij vertelde me ook als ik hoofdpijn kreeg of tintelend vingers kreeg moet bellen.
    maar wat kan er nu allemaal gebeuren dan. ik klapte helemaal dicht en kon niks meer vragen.

maar zijn er meer die hier ervaring mee hebben.

mijn urine wordt altijd getest voor elk bezoek en die was nu gewoon goed.

groetjes

2. Sabrina1986

Sabrina1986 Actief lid

8 dec 2010
    123
    0
    0
    hoi hoi

opzich valt jou bloeddruk best wel mee
    het is zo dat ze voornamelijk naar de onderdruk kijken die is bij jou nu 90. maar mocht je het niet vertrouwen kan je altijd even bellen he !

Mijn laatste keer was de bloeddruk 120/100 het enige wat ik mee kreeg was rustig aan doen.. en nu hopen dat de bloeddruk morgen is gezakt.

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Hee meis ik heb sinds 2 weken 150/90 word om de zoveel dagen getest en ook me urine zolang ik geen klachten heb en me zo blijf voelen als nu en hij gaat niet omhoog is t prima normaal heb ik altijd 120/70 dus een flinke stijging.
    Houd heel goed in de gaten dat je geen bandgevoel om je hoofd of bovenbuik krijgt,hoofdpijn,sterretjes zien,braken,pijn in bovenbuik of tussen schouderbladen,plotseling vocht vasthouden bv in gezicht handen of voeten.

Das heeeel belangrijk anders kan t duiden op pre eclampsie of t hellp syndroom.

En t is heel normaal dat het wat omhoog gaat de laatste weken.

Let goed op dat je goed vocht blijft nemen en dingen zoals veel zout en drop zoveel mogelijk vermijden succes meis

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Bij bijna alle zwangeren stijgt de bloeddruk iets in de laatste paar weken. Maar als het te sterk stijgt, dan kan het uiteindelijk een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging. Meestal verloopt dit ook vrij mild en ontdekken ze dat bij decontroles door regelmatig de bloeddruk te meten en eiwit in de urine te testen. In gelukkig zeldzame gevallen, verloopt het sneller en kan het gevaarlijk zijn. Daarom is het goed dat ze waarschuwen hoe je dat zelf zou kunnen herkennen: hevige hoofdpijn, sterretjes zien, bandgevoel in de bovenbuik, tintelingen in e vingers of plotseling erg veel vocht vasthouden (dus niet beetje dikke enkels, maar ineens een paar kilo er bij aan)

Ik zou proberen me niet teveel zorgen te maken, maar krijg je toch 1 van deze klachten, trek dan aan de bel!

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik had bij 39+4 een bloeddruk van 140/95 en mij hebben ze toen ingeleid. Ik voelde me ook niet helemaal lekker, wat duizelig en misselijk. Urine e.d zaten tegen de rand. Maar ja, ik was al bijna uitgerekend :)
    Jezelf goed in de gaten houden en bij twijfel gewoon bellen hoor. Zoiets kan stiekem toch snel veranderen.

6. Anne 1985

Anne 1985 Lid

29 nov 2010
    32
    0
    0
    iedereen bedankt voor de reacties.

ik ga gewoon rustig afwachten tot volgende week woensdag.
    de kleine man beweegt erg goed in mijn buik. en ik voel voor de rest wel aardig.

groetjes anne

Deel Deze Pagina