he meiden, sorry dat ik nog een onderwerp open maar zit met zo veel vragen en ik weet niet waar ik ze anders kan stellen. Ik weet eigenlijk helemaal niet of ik goed zit in deze subgroep omdat ik pas 1 onderzoek heb gehad bij de feriliteitsarts. Ik vond het nogal vaag en er zijn me wat vragen onbeantwoord gebleven . Miscchien dat iemand mij kan vertellen hoe die procedure loopt etc. Ik vraag me af ze hebben nu een inwendige echo gemaakt , baarmoederslijm was goed , eierstokken te zien eicellen te zien, eiblaasje dat 16 mm was toen was ook goed . normale cyclus en regelmatig. 1 bepaald hormoon was ook in orde door eerder bloedonderzoek. Ze kon afzien dat me eisprong binnen enkele dagen kwam. Allemaal goed dus maar kan ik nu blij zijn al met deze info zijn er nu al dingen uitgesloten ? Mijn man moet nu zijn zaad inleveren en ik mijn volgende cyclus (menstruatie) bloedprikken voor de andere hormonen te zien. Ik ben nogal angstig omdat ik chlamydia helaas heb gehad (4 maanden ongeveer) . Ik ben ontzettend bang dat het niet gaat lukken of moet ik er anders instaan en juist positief al denken omdat er veel dingen toch wel weer goed zijn. sorry voor mijn vage verhaal
Als het goed is moet je op dag 3 van de cyclus bloed prikken voor je hormonen oa lh, fsh, oestradiol en prolactine, mijn gyn deed er ook schildklierhormoon bij( hier kan ook de oorzaak liggen) Het is goed dat je bm slijmvlies in orde was en ook dat er een follikel klaarzat. Op dag 21 van de cyclus wordt ook meestal progesteron geprikt om te kijken of je een goede Eisprong hebt gehad. Het zaad van je man wordt ook nagekeken dus dat is goed. Wat je nog zou kunnen vragen is een hsg onderzoek, dan kijken ze of je eileiders open zijn, deze kunnen oa door clamydia verkleven, spreek je angst betreft de clamydia uit en dat je graag dat onderzoek zou Willen om een en ander uit te sluiten! Voor de rest is het volkomen normaal dat je zo onzeker bent en met zoveel vragen zit, dat heeft denk ik iedereen die in de mm loopt! Om op je vraag antwoord te geven of er al dingen zijn uitgesloten: je hebt niet te dun baarmoeder slijmvlies, dit kan ernstige problemen opleveren omdat het niet echt te verbeteren is dus het is positief dat je het niet hebt, ook had je een 16mm follikel dus het is aan te nemen dat je wel een Eisprong krijgt, dit is evt helemaal te bevestigen met bovenstaand dat je op dag 21 progesteron waarde moet laten bepalen.
Logisch dat je met zo veel vragen zit. Een tip: schrijf ze op! Zodra je weer tegenover de fertiliteitsart zit ben je meestal de helft alweer vergeten. Een briefje meenemen met wat vragen erop kan dan een handig hulpmiddel zijn. Wanneer heb je je volgende afspraak? Bij ons zorgde ze ervoor dat alle onderzoeken gedaan waren waardoor we meteen verder konden. Kregen in 1 afspraak inwendige echo, uitslag bloed en uitslag zaadonderzoek. Ik denk idd dat het heel belangrijk is om eerst al je bloed uitslagen af te wachten en ook je angst mbt chlamydia bespreekbaar te maken. Succes!
Je weet nu dat je wel eicelletjes aanmaakt en dat je hormonen goed zijn. Op dag 21 zal er waarschijnlijk nog op Progesteron geprikt worden. Hieraan kunnen ze zien of je ook daadwerkelijk een eisprong hebt gehad. Verder zal er of een HSG onderzoek worden gedaan of een kijkoperatie (omdat je Chlamydia hebt gehad en ze tijdens een kijk operatie gelijk verklevingen weg kunnen halen). Ik had na de interne echo ook nog honderd en 1 vragen, maar had al snel weer een afspraak met de gynaecoloog waardoor ik er niet lang mee bleef zitten. Spannend allemaal hè!
Ja ik vind het erg spannend. Ben blij dat ik in iedergeval 2 eierstokken heb een baarmoeder en eicel haha . Heb ook altijd na mijn ei temp verhoging dus ik ga er opzicht wel van uit dat er een eisprong is. Vind het zo vaag zwanger worden had in mei bijvoorbeeld een posi test op nod dag erna ongesteld? en dag daarna geen hcg in bloed allemaal erg vreemd. tot de 31 ste zijn ze gesloten en daarna kan mn man pas zaad inleveren en ik ben dan ondertussen bijna in mn menstruatie periode aangekomen en dan gaan ze verder hormonen checken. de rest van de maand willen ze om de dag een inwendige echo maken. Vind het nogal veel om de dag naar het ziekenhuis maarja alles voor een kindje op het moment!. tnx voor reacties