Hoi hoi, wij gaan nu inmiddels voor ronde 8, na 2 zwangerschappen die slecht zijn afgelopen. nu hebben mijn man ik bewust een paar maanden gewacht om het een plekje te geven. alleen nu sinds een paar maanden gaan we er weer voor, ik merk alleen dat rond mijn ovulatie dag onze relatie toch onder druk staat. Dit omdat ik aangeef dat we moeten klussen omdat het mijn eipsrong is en mijn man is meer van de spontane acties heeft iemand hier nog meer ervaring mee? en eventueel tips?
Je kan ook proberen om de periode van je ovulatie gewoon iets leuks aan te trekken en stemming te maken zonder dat je zegt dat het 'moet' omdat je je eisprong hebt.
Ik zou ook proberen om van het moeten af te gaan. Als je regelmatig seks hebt, valt het voor je man toch niet op wanneer wel/niet ovulatie is? En een dag eerder of later maakt bij normale vruchtbaarheid niet zoveel uit. Je relatie is je basis en belangrijker dan je eisprong.
'Moeten' is idd niet leuk... Ik merkte ook dat mijn vriend daar veel problemen mee had. Na een tijd ben ik zelfs niet meer gaan zeggen wanneer mijn eisprong was, dan maakten we het gezellig, zonder dat hij wist wanneer het eigenlijk 'moest'. Het moet spontaan blijven, anders is het niet gezond voor je relatie hoor. Al begrijp ik wel dat het frustrerend is als het niet lukt tijdens je vruchtbare dagen, dat hebben wij ook een paar keer voorgehad.
We klussen regelmatig hoor, alleen op 1 of ander manier kan ik het niet voor me houden om aan te geven dat het mijn ovulatie dag is en als ik het niet zeg dan ziet hij het gewoon aan me. Dan wordt ik heel erg nerveus LOL en op de dag van mijn ovulatie ben ik altijd TE romantisch LOL dus dan heeft hij het meteen door, ik kan het gewoon niet voor me houden
Op een of ander manier verander ik in mijn vruchtbare week in een heel ander persoon! alles draait dan om zwanger worden.. de rest van de maand gaat alles prima, maar zodra ik weer in mijn vruchtbare week zit gaat het mis. en zoveel vrouwen om me heen natuurlijk zwanger dat maakt het allemaal nog moeilijker door de laatste 2 zwangerschappen ben ik 10 kilo aangekomen, daardoor voel ik me ook minder aantrekkelijk, de kilo's gaan er maar niet vanaf...wat ik ook probeer
Heel erg herkenbaar. Bij onze relatie was dat net zo. Loslaten is geen optie, want dan gaat er zo maar weer een maand 'verloren', tenminste zo voelde dat bij mij. Alleen is het wel heel erg lastig. Het enige wat ons heeft geholpen is erover praten in een week dat het niet hoeft. Wat wil hij absoluut niet horen en wat zou hij wel graag willen. Uiteindelijk heeft dat bij mijn partner de druk van de ketel gehaald.
Van "klussen" zou ik ook direct een slappe piemel krijgen. Ik snap dat loslaten moeilijk is, maar wellicht helpt het om je te realiseren dat je lichaam automatisch het meeste zin heeft rond de eisprong. Dus als jij gewoon vertrouwt op jouw eigen libido, gewoon initiatief neemt wanneer je hitsig bent, dan is dat heus wel in de goede periode. En dan heb je ook geen maand 'verloren'. En tegen je man zéggen dat je niet alleen graag een baby wilt, maar in de periode rondom de eisprong ook gewoon op je geilst bent. En dat je hem graag wil laten zien hoe geil. Met een mooi setje of een sensuele massage, weet ik veel. Mannen zijn volgens mij heel makkelijk te overtuigen (ook in de vruchtbare week), als ze maar weten dat je meer aan hén denkt dan aan een baby op dat moment Bewaren
Mijn man zei van tevoren al (toen we gingen proberen) 'niet op afspraak he'. Tsja, prima.. dat deed ik zonder dat hij het wist toch wel Zoals al meerdere aangeven; gewoon niet zeggen maar hem opwinden. Als het goed is weet je wat hem opwind en gebruik die kennis! Achteraf heb ik mijn man het verteld dat ik het wel een beetje plande, en hij kon er wel mee lachen eigenlijk en miste die acties nu toch wel een beetje Onbewust krijg je er beide dan ook echt wel plezier in. Als ik precies doe wat hij het allerleukst/lekkerst vind, krijg ik er ook plezier in omdat hij het heeft. En het boeide hem echt totaal niet op dat moment of ik dan wel of geen eisprong had hoor haha
Gewoon regelmatig seks hebben en niet zeggen wanneer je ovulatie is. Ik zeg het ook nooit en we vinden elkaar in die week juist extra aantrekkelijk, dus de natuur doet zijn werk. Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe frustrerend het is als het niet lukt als je vruchtbaar bent. Ik ben al heel veel rondes kwijt omdat het dan net niet lukte op die dagen, maar dat was weer een ander probleem.
Bekijk het eens anders. Spannend misschien maakt deze vrijpartij wel een mooi beebje! Voor ons dan extra spannend!
Vertellen dat je je ei hebt en je "moet" vrijen is echt een libidokiller voor mannen. Ik heb het mijn man, toen we nog zelf probeerden, nooit verteld dat ik mijn ei had. Ik teste als hij op zijn werk was met ovulatietest en als die positief was verleide ik hem gewoon.
Het moet wel leuk blijven inderdaad.. wat je zou kunnen doen, is de dagen voor de ovulatie niks doen, zodat hij extra zin heeft als de ovulatie zich aandient? Maar zelf zou ik gewoon lekker lol hebben, dan maar een maand later (zegt alleen wel iemand die niet lang hoefde te "oefenen")
Hier idd ook zo dat mijn man afknapt wanneer het moet. Ik verleid hem gewoon zonder te zeggen dat ik in mijn vruchtbare periode zit. Dat werkt het beste denk ik!
Het is even anders inderdaad. Ik krijg vanuit het ziekenhuis de dagen te horen waarop het moet...dus dan moet je dus ook echt voor de beste kansen. Vaak barsten we meerdere malen in lachen uit, omdat de situatie soms vreemd is. Probeer er gewoon het beste van te maken...zolang je nog niet echt moet, probeer het dan spontaan te doen...als je een maandje ernaast zit dan is dat maar zo. Door krampachtig te gaan doen verpest je ook de sfeer lijkt me en wordt het nog lastiger om het gezellig te maken.